Gå til innhold

Kjære jenter! Kan dere være så snill i svare på 2 spm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Hvor mange av dere har gjennomført nattavvenning? Altså avvenning av pupp om natten?

2) Hvordan har dere i så fall gått frem?

Jeg gruer meg faktisk litt - er redd han skal bli kjempe lei seg. Han er nå 7 mnd, og er våken 1 gang pr. natt og får mat. Sovner med en gang han er ferdig. Er jo så deilig å slippe gråt :/ , og i tillegg fungerer det stort sett greit for meg også å våkne en gang om natten. HS anbefalte avvenning nå siden han spiser 2 grøtmåltider og middag. Trenger da ikke mat om natten.

Hadde vært flott og fått noen gode råd fra andre erfarne jenter :) Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Nei, vi har ikke nattavvent helt. Får mat ca kl 05, av og til halv fem..

Men; var en periode hvor hun fikk tenner og var syk; da ble det mat 2-3 ganger hver natt. DET var slitsom, særlig siden hun våknet 2-4 ganger i tillegg til dette...

2) Da hun fikk mat 2-3 ganger per natt (var frisk igjen), tok vi en økt på 3 døgn. Når hun våknet, tok vi henne ikke opp av senga, ga henne bare smokk, pakket dyna rundt henne, ga henne kosedyr og sa natta. Mest pappaen, vi fant ut at hun roet seg lettere da. Tok ca 45 med sutring første natta, ble mindre 2. og 3 natta

Jeg har litt tro på at de fleste babyer selv styrer dette. Hvis det ikke gjør deg noe, du skal begynne på jobb etc: Vent!

1 gang per natt er ikke mye, vent litt hvis du gruer deg sånn!! Ingen som sier at man MÅ nattavvenne ved 7 mnd! Det er mange som nattammer mye lengre. HS mente sikkert å hjelpe deg, mange synes jo det er et ork å nattamme...

Tulla mi er ca 10 måneder.

Skrevet

Har ikke prøvd nattavenning enda,men det går nesten helt av seg selv her. Hun sover stort sett 7 timer i strekk før hun vil ha mat.Og da legger hun seg rundt 19.00. De nettene vi har vert borte og hun sovner seinere har hun sovet hele natta. men stort sett er hun oppe å spiser en gang før 6. Men hos oss ser det ut til å gå av seg selv :) Har en unge som elsker å legge seg så det er vi kjempeheldig!!!

*bank sånn fææææært i bordet*

Hun er 4 mnd.

Skrevet

tusen takk for svar begge to :)

Andre som har innspill? Alltid godt med gode råd :=)

Skrevet

Snuppa på fire mnd har vi naturlig nok ikke vendt av, hun får bare melk ennå. Men eldstemann på snart tre har sovet natta gjennom ganske lenge. Husker ikke helt når vi slutta, men vi fant tilfeldigvis ut at hvis pappan gikk inn til han så sovna han greit igjen uten pupp.

Skrevet

jeg har også lyst til å nattavvenne, men nå kommer tennene oppe og jeg vil ikke begynne med det da. Han er 6 mnd.

Jeg syns 1 gang per natt er veldig lite da. Her har man aldri sovet mer enn 3 timer i strekk. Nattavvenning for meg betyr da å få ham til å sove fra 24 til 05 i strekk.Hadde han bare villet ha pupp en gang per natt og jeg hadde grudd meg til å nattavvenne ville jeg ventet litt til..

Skrevet

Hei igjen!

Takk for tilbakemeldinger. Enig i at det ikke er mye å være oppe 1 gang pr. natt. Får stort sett nok søvn. Blir bare litt usikker på om det er best å ta avvenningen snart siden noen venninner med barn har sagt at antall våken-perioder om natten kan øke dersom de ikke blir avvent. Tror ikke jeg hadde maktet å være oppe mange ganger om natten igjen nå :) Har liksom vendt meg til å sove lengre sammenhengende.

Er vel ikke noe fasitsvar på dette. Får ta det når det kjennes naturlig :)

Èn ting er sikkert - det blir ikke avvenning i natt hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...