Gå til innhold

dere som har sluttet å spise ting for å finne ut hva babyen tåler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har dere gjort dette?

kan noen skrive ned en "diett" til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lureste er å kutte ut en ting av gangen. Feks. melkeprodukter. Da kutter du ut alt av melkeprodukter en stund, og ser om det gjør forskjell. Dersom det ikke gjør noen forskjell, kan du trygt fortsette med det. Så kan du prøve å kutte ut en ny ting. Feks. gjærbakst... løk.... osv.

Skrevet

Ja, kutt ut en ting av gangen. Og melkeprodukter er temmelig ekstremt, så jeg ville heller ha begynt i det små. Her er noen "klassikere" som unger får magevondt av: løk, jordbær, skalldyr, sukker og tilsetningsstoffer, kål, erter, bønner etc.

Min gutt fikk vondt av løk, jordbær og grønne bønner, men nå går det bra. han blir fremdeles hyper og rastløs og fæl hvis jeg spiser f.eks smågodt. Det er ikke noe poeng å kutte ut masse hvis det ikke trengs, ikke sant. Du har sikkert nok å tenke på. :-)

Skrevet

Se forum Eksem og Allergi også.

Men sønnen min hadde eksem i fjeset, så det første jeg gjorde var å kutte ut EGG. Dvs alt som inneholder egg, det er ikke så vanskelig egentlig. Det går på kaker, dressinger etc. Les på innholdet! Gjør det i 7-10 dager og se om han blir bedre. Gjør han det, så spis egg igjen når han er helt fin.

Samme med melkeprodukter, fisk etc.

Her er det tydelig at lillebror får eksem av egg, fisk og nøtter. Melk får han ikke eksem av, men veldig bløt mage. Før som sprutgulp, nå i form av bæsjebleier...

lykke til. men man skal aldri kutte ut melk, fisk etc helt fra kostholdet uten å ha rådført seg med lege!!

Skrevet

Kuttet ut drikkemelken (drakk mye sjokolademelk), ferdigpizza, godteri og brus. Styrer unna all prompemat; kål, brokkoli, blomkål, løk, bønner og erter. Måtte også kutte ut sitrus. Merker ganske umiddelbart at han blir urolig om jeg spiser noe av dette.

Skrevet

har prøvd å kutte ut caffelatte, men det hadde ingen virkning, så den nyter jeg med god samvittighet =)

men lurer på om hun reagerer på sjokolade... (flaks i uflaks, liksom... da MÅ jeg holde meg unna)

ellers kan det være sånn kinesisk sweet&sour....

eller klementiner, kanskje...

Skrevet

men hvor lenge holder dere unna f eks melk? hvor lang tid tar det før man ev ser noe virkning?

Skrevet

spør en gang til, hvor lenge holder man seg unna for å se virkning?

Skrevet

Jeg holdt meg unna melk i to uker før jeg merket noen virkning og da var det som om noen slo på en bryter, så vær tålmodig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...