Gå til innhold

Flere som er sykemeldt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sitter her og har begynt på min 31 uke. Har tilbragt 4 dager på sykehuset pga. sterke kynnere som var på å gå over i rier.Er nå sykemeldt ut svangerskapet og kan ikke skjønne hvordan jeg skal få tiden til å gå. Vet jo at kynnere ikke er farlig, det skal vi jo ha i mer eller mindre grad. Men hva kan jeg gjøre ?

Får kynnere om jeg spiser går over gulvet, ja når jeg ser tv, de kommer for ingenting og går sent over. Skal jeg bare overse dem eller, ligge på sofan hele dagen ? Tror jeg blir rar i hode av dette. Er det andre her som har erfaring med sterke kynnere? hva gjør dere, lever som normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg fikk beskjed om var å ligge mest mulig på sofaen og slappe helt av. Ikke gjøre noe anstrengende. Men leve må man jo gjøre uansett. Du skal være obs og ta kontakt med føden igjen dersom de blir sterkere og kommer oftere. Ønsker deg i alle fall lykke til

Skrevet

Hei hei.

Sykemeldt jeg også, etter en tur i ambulansefly til føden... Jeg voknet på natten med fryktelige magesmerter. Dem fant aldri ut hva det egentlig var, så her sitter jeg da. Med streng beskjed om å ta det med ro og ikke gjøre mer enn det som er absolutt nødvendig.

Heldigvis forsvant smertene av seg selv, og jeg har kjent lite til dem i ettertid (er ei uke siden nå), heldigvis.

Ja ja, jeg får i hvert fall tid til å lage julegaver. Strikker og syr litt vennegaver.

Jeg har foresten termin 20. januar. Når har du?

Skrevet

Hadde også en tur med ambulansefly, så pussig sammentreff. Har termin 28 januar.

Skrevet

Hvor i landet befinner du deg? Jeg holder til på Helgeland.

Skrevet

Begynner å få en følelse av at vi er fra samme sted. Helgeland her og. Ble du sent til Bodø, natt til søndag for ei uke siden?

Skrevet

Nei vet ikke hvem du er, men var på jobb i det nye akuttmottaket da du ble innlagt. Vi får også beskjed når ambulansen blir kaldt ut på oppdrag. Hørte derfor at en fra fødestua skulle sendes med ambulansefly til bodø.

Skrevet

Vi er visst ganske mange som skal ha i januar/februar. 11 i januar og 18 i februar, tror jeg de sa på fødestua.

Hvordan synes du forrestendet omleggingen av sykehuset/akuttmottaket fungerer? Virker ikke som legene synes så mye om det...

Skrevet

Ja vi er en hel drøss. Gleder meg. er det din første? Omlegginga er forferdelig. skulle gjærne hatt akuttkiruriskberedskap. Det mange missforstår er at de tror FAM er en erstatning for akuttkir. men det er ikke helt slik.- Den hadde på et eller annet tidspunk kanskje blit bygget alikavell. Den syns jeg er bra, men skjnner legene, de har fått et større ansvar nå nå kirurgen ikke kan opperere. Skal du føde her eller i sandessjøen?

Skrevet

Min andre. Har du noen fra før?

Jeg har fulgt litt med på debattene, og jeg må si at her er det noen som er blitt lurt trill rundt! Tror ikke dem som har vedtatt dette har vært helt med i timene...

Skrevet

Føder her. Vil verken til Sandnessjøen eller Mo. Hadde et fantastisk opphold sist. Jordmødrene og barnepleierene her sitter med enormt mye kunnskap, så har ingen betenkeligheter.

Skrevet

Vår første. Som du sier noen er blitt lurt, men de har jo ikke våkna heller før nå. De som står på og jobber for sykehuset bskulle gjort det for tre år siden. redd det er litt seint nå.

Skrevet

Har mest lyst til å være her. Jeg skal ikke til mo, og har ikk evidere lyst til sandnessjøen, men tor det blir dit. Hadde vi hatt kirurg i vakt hadde jeg blitt her uten det minste tvil.

Skrevet

Har sittet og ventet på samboern, endelig kom han. Vi skal å handle litt. Håper vi kan skrive senere, blir nok sittende foran datan en del i tiden som kommer. Er du sykemeldt lenge, frem til permisjonen?

Skrevet

Man må jo søke om fødeplass nå. Jordmor sa til meg at det er lurest å søke seg hit, for da har den fødende automatisk følgetjeneste. Men hvis en søker seg til Sandnessjøen eller Mo, så har en ikke det. Da må en komme seg utover selv.

Jeg hadde en strålende 1. fødsel, så for meg var det et enkelt valg. Værre for deg som ikke vet hva du går til.

Skrevet

Suns dæ e ufattele trist at førstegangsfødende må t S.sjøen eller Mo. Kan lige fort skje at en 3. gangs træng akutt jælp som en 1. gangs. Teit regel i grunn. Å som sakt, di har utrule mæ kunnskap på på fødn. Kjæmpetrivele å flenke damår

Skrevet

Dem MÅ ikke til S. sjøene eller Mo. Det som er avgjørende er om hvordan svangerskapet har gått og hva dem finner ut på UL i uke 36. Hvis alt ser greit ut, får en være her. Men det kan godt være at en får en tur med ambulansen...

Men selvfølgelig, det kan like gjerne oppstå komplikasjoner hos en flergangsfødende som til en som er førstegangs.

Når har du termin da, verrei *fødeklar*?

Skrevet

Termin på nyttårsaften, men barnet som ligger i seteleie blir forløst med ks innen 3 uker nå, med mindre fødselen setter i gang av seg selv før den tid. Gleder meg til å bli ferdig i alle fall =)

Skrevet

Da blir det liteban til jul:-) Koselig det da.

Er det sånn at alle med barn i seteleie blir tatt med keisersnitt? Er ikke inne på det...

Jobber du eller er du også sykemeldt?

Skrevet

Er dere fra Br.sund? Er fra Br.sund selv, syntes alt dere snakka om hørtes så kjent ut, mulig jeg tar feil! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...