plutseligbolle Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Har blitt sykemeldt 30% pga bekkenløsning. Tenker at jeg kan jobbe kortere dager istedet for å ta en og en halv dag fri, poenget er jo at jeg skal sitte mindre foran pc-en i strekk. Jeg er litt letta, men samtidig er det litt rart, har aldri vært sykemeldt før, og hvem vet hvordan det skal gå framover. Men, jeg er fornøyd med at helsevesenet støtter meg i å passe best mulig på lilleknerten.
Gjest Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Hei Har vært 30 % sykemeldt siden sep. jeg. Å når jeg var hos legen for 3 ukersiden ble jeg sykemeldt 100% p.g.a. bekkenløsning... Jeg svner jobben min Er liksom så lite å finne på hjemme, men jeg får liksom ikke vært i bevegelse noe særlig mer enn 15-20 min å da bare streike alt.... Velkommen i klubben og lykke til
Strålende Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Hei, jeg er sykemeldt 50 % pga bekken , også for å ikke sitte for lenge foran PC... har prøvd å øke fra 50 til 80 %, tre dager gikk det så var jeg helt sykemeldt en uke og nå i 50 % igjen... Så det er bare å ta det rolig !! Vi har mye vi skal gjennom ;o)
nurkimagen.com Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg har et spørsmål til dere som er sykemeldt pga bekkenløsning. Slik har jeg det; på dagen når jeg er på jobb (sitter en del foran Pc`n, men har også en jobb der jeg må kjøre noe bil) går det stort sett greit, kjenner ikke så mye smerte. Ofte på ettermiddagen når jeg er hjemme kjenner jeg det godt, særlig nedover venstre rumpe og baklår. Det er særlig dersom jeg må gjøre litt husarbeid hjemme, eller løfte på datteren min på to år. Det er ikke så ille at det ikke går an å leve med, men jeg kjenner det godt for eksempel når jeg setter med ned på do, løfter jenta oppi sengen sin om kvelden, går i trapper osv. Mitt spørmsål er; kan dere beskrive graden av smerte, kjenner dere det hele tiden eller kommer det og går? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke føler meg syk nok til å sykemelde meg, men er til dels plaget med dette om ettermiddagen og dersom jeg har stresset ekstra. Er i uke 28 nå, og vet jo at man bør ta hensyn til seg selv.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 hei..er sykemeldt 100% pga tvillinger i magen..når jeg har jobbet og blitt stresset har jeg blødd..så jeg er bare glad for å være sykemeldt..ingenting skal skje med mine små...
En liten mamma Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg er sykemeldt 20%, 1 dag i uka pga bekkenet. Jeg var veldig skuffet da jeg fikk den sykemeldigen, hadde tenkt å jobbe fullt til siste slutt jeg. Men legen min ga meg "valget" mellom en liten sykemelding tidlig, eller 100% sykemelding om noen uker (han sa at det var utfallet hvis en ikke tok bekkenløsning alvorlig..) -og da var ikke valget vanskelig! Jeg må si jeg er imponert over hvor mye den ene dagen gjør -jeg føler at jeg klarer så utrolig mye mer bare av å være hjemme 1 dag i uka! Det er virkelig verdt å ta det litt med ro -det er iallefall min erfaring!
smillamilla Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 jeg og.. fra idag er jeg 50% sykemeldt.. eller går på svangerskapspenger, tror det er nesten det samme.. fikk masse kynnere av å være på jobb, så nå får vi se åssen det går å jobbe halve dager.. rart å være hjemme nå! hva skal jeg gjøre? men tror kroppen trenger det, kjennes sånn ut.. selvom jeg, som sikkert de fleste andre, hadde håpet å jobbe for fullt helt "until the bitter end"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå