Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Er det noen her som har tatt ekspress-buss over lengre strekning med baby (7 mnd)? Vi skulle reist ca 3-4 timer med buss, og lurer på om andre har erfaring med det...? Har ringt til selskapet som kjører bussene og forhørt meg ang barnesete, og de sier de har sete tilgjengelig. Lurer bare på om vi skal ta sjansen
Rut Bram Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vi reiste med fly og buss med vår første da hun var ca 7-8 uker. Bussturen varte i vel 3 timer, og det var ingen problem. Hun lå i vognen sin i midtgangen på bussen og sov. Tok henne opp på fanget og ammet henne en gang underveis såvidt jeg husker, så sov hun videre på fanget mitt. Vi styrte ikke noe med barnesete den gangen, syntes det var greiere å ha henne i vognen, men det er jo opp til dere.
Marge Simpsons Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Synes det høres fint ut med barnesete, tenke om det skulle skje noe... da er jo barnesetet til for noe. Vil nok påstå at det er farligere å kjøre bil En buss tåler en god del mere enn en liten personbil. Har vært med på både en bilulykke og bussulykke tidligere. Selv om bussulykken var alvorligere enn bilulykken, var det fra bilen jeg synes var mest ubehaglig. Ikke lett med små barn, man ønsker alltid det beste.
babel Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Takk for svarene. Lurte faktisk på å la han ligge i vogna, men vet ikke om jeg tør i forhold til hvis bussen skulle kræsje. Også er han jo ganske aktiv når han er 7 mnd i forhold til da han var mindre.... Tror jeg satser på sete! Får puppe godt før vi drar, og håpe han sover godt, så får vi tro det går bra....
Marge Simpsons Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 ta og pump litt mm i en termos før dere drar i tillfelle han blir sulten på veien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå