Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jeg er ikke forlovet, men har en følelse på at et frieri er rundt hjørnet. For flere mnd siden spurte sambo hvilken ringstørrelse jeg brukte. Nå som jeg er gravid vil jeg jo tro at ringstørrelse burde økt. Er dumt å få en ring som ikke passer da. Passer dere den samme ringen fortsatt? Og dere som passer den - har dere gått mye opp i vekt?
fikk prins 11.01.07 Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 hei hei...jeg har vært forlovet i fem år nå..hehe...tar sin tid her...men uansett så passer ringen min veldig bra fortsatt..jeg er i min 34 uke nå..dvs..33 fullgåtte uker...og har gått opp 10kg....men jeg syntes ikke det er mye..det syntes ikke på annet enn magen...med datteren min mått jeg ta av ringen i uke 28...jeg la på meg totalt 36kg den gangen..så ut som en vandrende flodhest...så det var ekstremt..men jeg gikk ned alt uten problemer...så ti kilo for meg er ingen ting...lykke til =0)
Abracadabra Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 *sukk* nei jeg måtte kapitulere for mange mnd siden der! min giftering er ganske kraftig da...bred og tung...hadde den vært litt vevrere kunne jeg kanskje gått med den enda. jeg får den på meg altså, problemet er mer at jeg tar den av meg overalt, fordi den er litt for stram, og derfor er jeg redd for å miste den...! tror ellers det har mer med vann i kroppen å gjøre enn kilo. Har lagt på meg 12 kilo så langt.
Gjest Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg må ta av ringen når jeg blir gravid. Ikke med en gang, men etter ca 5 mnd. Så får jeg den på meg igjen når jeg har født. Så ringstørrelsen du oppgav før du ble gravid burde være ok. Greit å kunne ha den på etterpå også da.
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Fikk tips av JM om å ta av meg ringer for et par mnd siden, bare i tilfelle jeg skulle våkne en morgen med kjempehovne hender. Den kommer på igjen når Knotten er ute, da bør jo vanlig str passe uansett!
Beatej80 Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Vi forlovet oss for 1 mnd siden, og brukte den ringstr. jeg hadde målt før jeg ble gravid. Ringen passet de første 2 ukene, men måtte ta den av nå pga. mye vann i kroppen. Er i uke 33. Men så har jeg gått opp 19 kg også, så mye vann. Om du tok ringstr. din før du ble gravid, så burde du bruke den og ikke måle nå, da kan ringen bli altfor stor etterpå.
2nj♥ Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Jeg måtte ta av ringen i sommer, da var fingrene for hovne til at det gikk lenger..... Men nå er det ikke lenge før jeg kan ta den på igjen heldigvis
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Jeg måtte ta av meg gifteringen i uke 32 i første svangerskap. Fikk den ikke på meg igjen etterpå. Hadde et nytt svangerskap rett etter, og har enda ikke fått på meg ringen... 5 uker siden jeg fødte! Håper jeg ikke må blokke den ut...
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Jeg er 31+6 i dag og ringene (jeg bruker vanligvis gifteringen min og én der navnet på førstemann er inngravert) måtte av for mange uker siden. Våknet en morgen med hovne fingre, så ville ikke risikere at ringene måtte klippes av ved en senere anledning. Tror kanskje jeg får på meg ringene nå hvis jeg prøver, men føler det sikrest å ha den i et kjede rundt halsen.
Bjarne Marie Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Jeg får til å bruke ringen min jeg også, men enkelte dager tørr jeg ikk ta den på, da jeg er redd for å ikke få den av igjen. Disse dagen bruker jeg å henge den i et kjede rundt halsen, slik at jeg har den alltid med/på meg uansett... =o)
Blinkimom Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Er i uke 39. Ingen problem å bruke ringen her. Den passer kjempefint- på lillefingeren... hehe
Bellen Skrevet 20. november 2006 #12 Skrevet 20. november 2006 Jeg er i uke 33 og kan fortsatt bruke ringene. Merker at det begynner å bli litt trangere, har gått opp ca 12 kg, men jeg tar de av hver morgen før jeg dusjer. Hvis det begynner å bli vanskelig å få de av komme rjeg nok til å henge de rundt halsen i stedet, for så å ta de på igjen etter fødselen.
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 20. november 2006 #13 Skrevet 20. november 2006 jepp jeg har min fortsatt på... men det er mer pga at jeg ikke kan få den av ( men nekter og klippe den av... det er 25 dager til termin... må bare holde ut litt til
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 Jeg har fremdeles på meg forlovelsesringen min, er i uke 28, men det var den ringen jeg fikk da han fridde. Han har lenge ønsket at vi skulle kjøpe skikkelige forlovelsesringer som vi kan bruke når vi gifter oss også. Jeg har imidlertid sagt at det er best at vi venter til etter fødselen nettopp pga. opphovning og størrelse. Venninnen min måtte nesten klippe av gifteringen sin på slutten av sitt svangerskap. Så han får smøre seg med tålmodighet!
Mrs. Bouquet Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 Har gått opp 5 kg nå i uke 32. Har ringen forsatt på fordi det er for seint. Får den ikke av! Oppdaget det her en dag for et par uker siden. Hadde nok ikke kjøpt forlovelsesring sent i graviditeten.
rødhette* Skrevet 20. november 2006 #16 Skrevet 20. november 2006 Er 32+2 idag, og har merket at ringen har blitt trangere på fingeren.. Så tenkte at jeg kanskje skule ta den av ikveld og henge den rundt halsen i stedet. Bedre å ta den av for tidlig enn for seint... No way at den skal måtte klippes av!
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 har 38 dager til termin og tok den (gifteringen)av for ca 1 mnd siden for no e det mye hevelser og vil ikke bi nødt til å klippe den av .
Mrs. Bouquet Skrevet 20. november 2006 #18 Skrevet 20. november 2006 Fikk faktisk ringen av. Mamma skremte meg nettopp. Hun hadde gått så lenge med sine at en vakker dag var fingrene blå, og hun for til gullsmed for å få klippet de av, men det var ingen gullsmed å oppdrive i hele byen den dagen, for det var sånn gullsmed seminar eller lignende for hele Norge. Hehe. Ikke kom hun på at hun kunne gå til legen heller, så det ble ikke noe vakkert snitt i ringene nei. Men bedre å amputere ringen enn fingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå