Ønskejenta&Joakim070606 Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Forrige mandag var vi på svømming for første gang! Poden elsket det, men etter timen var ferdig.. Ja, det var mildt sagt kaos! Jeg hadde med meg for lite hånklær til både meg og poden, såpe sjampoo krem ja det var ville tilstander!! ha ha!! Derfor lurte jeg på... Hvordan gjør dere det??? Hva har dere med dere til både dere og den lille svømmeren?? Idag har jeg med meg min søster som hjelper, i håp om at det skal gå LITT bedre! =)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Her er det pappaen som har tatt lillemann med på babysvømming. Han har alltid tatt bilsete inn i garderoben. Da tar han på badebuksen sin først for så å ta babystellet etterpå. I dusjen bruker de samme såpe - og det blir bare en rask dusj. Kremer og shampoo får vente til man kommer hjem. Etter svømmetimen og dusj prøver pappaen å tørke best mulig. Han har alltid hatt et håndkle med inne i hallen for om det blir gråt er det bare opp 1min og så ned i bassenget igjen - da er det greit å ikke stå på kanten og fryse. Han tar alltid lillemann i bilsete før han selv kler på seg.
Bussi Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Jeg kan jo fortelle hvordan jeg pleier å gjøre det ihvertfall. Jeg pleier å ha med stelleunderlag hjemmefra så jeg kan stelle han på det, og bilstolen som han kan sitte i. Når jeg kommer inn i garderoben skifter jeg først selv mens han sitter i bilstolen, og så skifter jeg på ham, har på han badekåpe og setter han tilbake i bilstolen. Så skyller jeg fort av meg selv i dusjen og tar han med meg inn til bassenget i stolen. Har også med et stort babyhåndkle inn så vi kan tørke av han med en gang vi kommer opp av bassenget og pakke han inn i badekåpen igjen. Når vi kommer inn i garderoben igjen etter badingen så pleier jeg som regel å dusje sammen med ham, og sørge for å få skyldt av han alt klorvannet, mens jeg selv tar meg en skikkelig dusj når jeg kommer hjem, men det går også ann å legge babyen på stellematten på gulvet ved dusjen mens du dusjer deg selv. Etterpå skifter jeg først på han og setter han tilbake i bilstolen før jeg skifter selv. Ble kanskje rotete forklart dette, men håper du skønner litt, er enig i at det ikke alltid er så enkelt å ha med seg babyen i garderoben ja, men det blir en vane etter hvert! =)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg har med stellematta som jeg legger på gulvet, to håndkler til mini og ett til meg. Tar det ene håndkleet med inn til han. Han dusjer jeg bare uten såpe, kan bade han med såpe på kvelden. Dusjer meg selv mens han ligger inntulla på golvet på stellematta:) Lykke til!
Lindis :-) Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Vi har med ett håndkle til meg og ett badehåndkle til snuppa. I tilegg har jeg med ett lite som jeg legger på stellebordet. Ellers har jeg med shampoo til meg selv :-) Og hårdbørste!
Hildemamma Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg pakker en bag med følgende: Til meg: badedrakt stort håndkle dusjsåpe, av og til shampo deo Til vesla: badebukse to små håndkler Jeg gjør det sånn (tar bare for meg etter badet, siden det er det du synes er styr): - legger henne i lekegrinda som står i dusjen, oppå det ene håndkleet (hvis hun ikke beveger seg veldig mye, og de ikke har lekegrind der du er, kan du jo legge henne på gulvet. Noen tar meg bilsetet, vet jeg...). - jeg dusjer - tar opp vesla, av med badebukse, inn i dusjen med meg. Skyller henne. Tørker henne godt. - steller henne i garderoben, tar på klær etc (bruker gulvet hvis det er fullt på "stelleplassene). Legger henne i lekegrinda mens jeg kler på meg. Jeg pleier ikke å stelle meg selv så veldig godt.. tar heller det når vi kommer hjem (nettopp fordi det er litt styr, mange folk, små garderober, sliten baby). Dropper kremer, hårstyling (hestehale!) etc. Lykke til - bare spør hvis det er noe mer du lurte på... :-)
Hildemamma Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Glemte: pakker også ned ren bleie som hun får på etter badingen. Og pysj, vi har svømming på kvelden så hun går rett i seng når vi kommer hjem
Ønskejenta&Joakim070606 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2006 Oi! Tuuuuuusen takk for mange flotte tips! Har notert og pakket det dere har rådet meg til! Idag er min strategi, bedre for mye enn for lite! Kanskje neste gang finner jeg en mellom ting! =) Tusen takk Hildemamma for en super smart oversikt over rekkefølge på vask ol!! Wish me luck!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå