Gå til innhold

Mensmurringer og vondt i magen 7 mnd etter fødsel! Redd for noe alvorlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Den siste uka har jeg hatt en slags mensmurring i magen og litt vondt i korsryggen, samt at det stikker litt her og der i magen, og jeg lurer på hva dette kan være.

Begynte på Cerazette 6 uker etter fødsel og har ikke fått igjen mensen. Har ventet litt på den de siste dagene pga smertene, men den ser ikke ut til å melde sin ankomst.

Sluttet å nattamme for 3 uker siden, og ammer nesten ikke på dagtid leger heller siden jeg har så og si mistet melken (ammer max 1 gang om dagen, og da spiser han 200 ml fra flaske etterpå, så det er vel kun for kosen han ligger der).

Tok graviditetstest i helga og den var negativ!

Nå har det seg sånn at jeg er livredd for kreft, og har nesten allerede stilt min egen diagnose om at dette er kreft...det er så vondt å ha det sånn. Prøver å tenke fornuftig på at kropen min har vært gjennom mye og at det kan være normalt, men klarer ikke helt å tro på det.

Tok celleprøver på 6ukers kontrollen og de var fine. Men kan jo være en annen type kreft tenker jeg da..

Noen som kan hjelpe meg??

Tusen takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig ut som begynnende mens.

Jeg hadde det akkurat slik du beskriver 1-2 uker før jeg fikk tilbake første mens etter fødsel. Jeg hadde vanvittige menssmerter - selv om det ikke var noe mens ennå.

Mensen kom da gutten min var 4,5 mnd og vi hadde akkurat trappet ned på nattammingene og begynte med litt grøt. Syns det høres veldig sannsynlig ut at du snart får mensen.

Jeg syns det høres lite sannsynlig ut at dette er kreft. I tillegg var jo celleprøven din helt fin. Jeg tror du kan ta det helt med ro og snart dukker nok mensen opp.

Ellers kan du jo kontakte legen for en grundigere sjekk, men tror likevel fint du kan vente noen uker så er det nok mensen som kommer skal du se:-)

Ha en fin dag!

Skrevet

Tusen tusen takk for svar! Jeg ble beroliget, for det er jo dette jeg egentlig tror det er. Er bare ikke så lett å tenke sånn når angsten har satt seg.

Ha en fin dag du også.

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...