MathildeC Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Hei! Vi har fått bøkene vi bestilte, men sambo har ikke hatt tid til å kikke i boka engang, han har knapt vært hjemme de siste 3 ukene... men nå skal han ha litt avspasering til uka så håper han får gjort det da. Siden de bøkene jeg bestilte til meg selv tok lengre tid, så kikket jeg litt i hans og jeg lo godt selv jeg. Synes den virker kjempemorsom, men at den også tar opp litt "alvorligere" tema. Virker bra! Hvordan går det med dere ellers da? Ser samboeren din etter jobb? Jobber du selv forresten? Hva synes han om Oslo i vintermørket?... Min samboer trives godt i Norge men han har noen hjertesukk nå og da og det forstår jeg selvsagt godt... men gud jeg er glad for å bo i Norge nå og ikke ta tuben til jobb i London hver morgen. DA hadde vi sikkert hatt masse symptomer og spydd i vilden sky tenker jeg :-) Ha en fin mandag!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Her går det kjempefint. Bøkene kom to dager etter jeg bestillte, så jeg ble rett og slett imponert. Samboeren min (også forlovede.. :-) ) ble veldig glad for gaven og kastet seg over boka så snart den kom i hus. Har selv tatt en titt og den virker ganske så morsom. Har følelsen av at den er skrevet for engelske menn, som jo passer bra selv om min mann ikke er en typisk "english bloke"... Men jeg er glad for at han liker den og begynner å bli skikkelig interessert. Den første uka tror jeg knapt han trodde på at jeg var gravid. Men når sant skal sies er jeg jo selv også veldig redd for at det ikke skal være noe der - at den lille spira skal forsvinne. Så det er bare å se frem til vi er i 12+1 og hopper over til 2tri! Det blir et nervepirrende løp inntil da... men det går jo helt sikkert bra! Min første legetime er 12 desember. Jeg fikk bestemme litt selv og tenkte det hørtes greit ut å gå i 8 - 9 uka. Ellers har jeg fortalt nyheten til mamma og mine to beste venninner. Så skal jeg vente med å fortelle alle andre. Det er jo fint å ha noen å snakke med om det skulle gå gærnt. Har du fortalt noen? Ellers bruker jeg det meste av både min egen tid OG arbeidgiverens tid på BIM for tiden. Man blir litt "besatt" eller hva? Samboeren skal forresten ta ett norskkurs til. Deretter (i januar) skal han aktivt begynne å lete etter jobb. Det skal bli godt med to inntekter igjen. I alle fall når den lille kommer.. Men han trives godt i Oslo. Klart han savner London litt, det gjør også jeg. Men vi vet begge at vi har det mye bedre her (uten stress og mas). Vi har også kjøpt en leilighet i et område hvor vi trives utrolig godt, og det er nok viktig. De første månedene bodde vi på 30 m2 i en leid leilighet. Det var ikke fullt så bra... Vil dere vite kjønnet dersom det er mulig? Eller vil dere vente? Jeg vil nok helst vite det tror jeg. Fortsatt fin uke!
MathildeC Skrevet 20. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2006 Ja, håper min også får lest litt snart.. men han har faktisk fortalt et par på jobben om at jeg var gravid, jeg ble kjempeoverrasket fordi jeg trodde han ville vente til jeg var 12 uker på vei!! Så hos oss så vet et par ransom personer det og ingen av de viktige...så vi gjør det litt motsatt :-) Har lyst til å fortelle svigermor på 1.juledag siden det blir hennes første barnebarn. Kanskje fortelle mine foreldre uka før hvis vi drar hjem til de en tur. Vi får se! Skal til legen 12 des, akkurat samme dag som deg (du skal ikke klokka 8.30 også eller? spooky) og ta privat ultralyd dagen etter. Og ja, jeg tror nok jeg vil vite kjønnet når den tid kommer. Koselig å vite enda litt mer om den lille, 4-5 mm store spira.. Jeg er jo også nervøs for at noe er galt, ser du heller har ikke mange symptomer. Men det er så mange av oss at det kan da ikke være noe galt med hele hurven? Har snakket med en venninne også som ikke kjente det døyt så tidlig, ikke ømme pupper engang. Jeg tror det går fint med oss jeg :-)) (krysse fingre). Ellers sitter jeg også her på jobb og bimmer, grusomt så mye tid jeg kaster vekk på det, jeg skjems over meg selv!! Men ja, avhengig for tiden. Skal prøve å venne meg av med tiden, ser liksom for meg at jeg sitter slik om 10 år og gir råd til "bli gravid" eller liknende. Herregud... Jeg jobber i regnskap da, hva jobber du med forresten? Noe glamorøst kanskje? Sambo har forresten jobbet så mye i det siste at han fabulerer om å si opp jobben.. så kanskje det er han som blir hjemmepappa...? (vet med meg selv at jeg har lyst på HELE permisjonen - jeg sa alltid før at man burde dele, og merker nå hvor egoistisk man kan bli..). Nei, får vel jobbe litt før jeg blir oppdaget, jeg leker med ilden her. Sikkert mange som har sett siden jeg er inne på selv om jeg har minimalisert skjermen. Sjefen så den en gang før jeg ble gravid, så han har kanskje trodde i en måned at jeg er gravid......
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 HA HA HA... Akkurat som meg. Sitter her og nesten venter på å bli oppdaget. Heldigvis er det bare meg og sjefen på kontoret, og siden han jobber mye ute blir det lettere tilgang for meg til å bruke arbeidstiden på internett. En glamorøs jobb har jeg ikke, men har det veldig flexibelt og stille her, og det er en stor fordel når man er gravid. Jeg vet det ikke blir krise om jeg skulle være hjemme fra jobb pga kvalme for eksempel. Men ikke noe fare for det hittil nei... Jeg jobber på sykehus i oslo, med økonomisk oppfølging av visse pasientgrupper. Helt grei jobb - trygt å være statsansatt. Tidligere har jeg jobbet i reiselivsbransjen, så dette er helt anderledes. I London jobbet jeg som Travel Manager for House of Fraser, som du sikkert kjenner til dersom du liker shopping? Da hadde jeg 50 minutters reisevei hver vei, nå har jeg 15! Skal dere også til England i jula? Det skal vi. Regner med å fortelle samboerens familie nyheten da siden det nærmer seg 12uker. Det blir faktisk min svigermors første barnebarn også. Håper hun blir fornøyd med det... det er jo slett ikke sikkert :-/ 13:45 er min legetime den 12 desember. Hadde egentlig legetime denne uka men synes godt jeg kunne vente siden jeg er i så god form. Men det er kanskje ikke så mye som skjer den første legetimen uansett? Permisjonen ja. Den blir garantert min! Jeg gleder meg kjempemye til å ha 12 (eller det blir vel 11 da) måneder fri. Der er jeg også ganske så egoistisk! Min samboer har ikke jobbet på snart ett år, så han vil nok gjerne jobbe når den tiden kommer. Og det er HELT greit for meg. Hva jobber forresten samboeren din med? Og har han lært seg noe norsk? Eller trenger han ikke det i jobben? Det har nemlig vært det største problemet for oss. At nesten alle krever at man kan noe norsk. Derfor tenkte vi det var greit å få det i boks først. Nei, da får man vel jobbe litt før man skal hjem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå