Madamina Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Gutten blir illsint om han ikke får pupp (og da begge bryst) når han er sulten. Nytter ikke å prøve grøt med en gang. Spiser han begge bryst er han ikke sulten på grøt etterpå (men morsmelka synes å gå rett gjennom systemet, for før sov han 19-03 og nå er han sulten allerede kl 23). Hvordan i all verden kombinerer man da etterhvert bryst med flere faste måltid? Han har fått grøt til kvelds en treukers tid nå uten at det viser noe på søvnen. Tenker etterhvert å innføre noe fast til middag eller lunsj, men er redd han er for mett til neste måltid da. De klarer jo ikke både full prosjon grøt og full prosjon melk. Det blir jo 400ml i den lille magen. Har blandet grøt med morsmelk en stund, men det blir et villt søl og så lærer han jo ikke å svelge fast føde da. Vil gjerne kunne amme disse anbefalte 500ml til han er 1 år, men skjønner ikke hvordan man trappper ned amminga. Er jo litt tidlig å kutte ned på amminga ved 6 mnd?
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 det er ca 30 % av barna som ikke får noen forandring på søv etter de er begynt med grøt. min faller selvfølgelig under de prosentene. og han spiser også mye likevel.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Jeg gir grøt mellom to amminger. Jeg ammer altså til samme tid som før men gir grøt i tillegg. Ammer hver 3. time, så på kvelden ammer jeg ca kl 16.30, gir grøt litt før kl 18.00 og ammer da igjen ca kl 19.00-19.30. Men nå de siste dagene har det vært litt surr her. I motsetning til gutten din, så vil hun nesten ikke ha pupp! Spiser ivrig i ca 2-3 min. men så gir hun seg og blir illsint! Har derfor begynt med grøt på dagen også (begynte i går)- så får vi s hva som skjer... Stadig nye utfordringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå