Gå til innhold

permisjon...hva har dere planlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og sambo har så langt funnet ut at de første 3mnd skal vi være hjemme begge to..atlså juni,juli og august..

deretter skal jeg være hjemme til utpå nyåret,og da får vi enten inn ei dagmamma,ellers så skal ungen starte i barnehage..

hvordan har dere lagt opp permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt litt på tidskonto, begynte i ny jobb når jeg var 2 måneder på vei, så føler at jeg kommer raskere tilbake med tidskonto. MEN! Det er mange som advarer mot det da, så jeg vet ikke helt. Sambo blir nok å ta sine 6 uker han + litt ekstra ferie sikkert

Skrevet

Jeg har tenkt å være hjemme frem til september. Så har jeg lyst til å begynne å jobbe litt, kanskje 40%. Forutsetningen er selvsagt at samboeren får ta permisjon de dagene jeg er på jobb.

Ellers så har jeg tenkt på muligheten for å ta ferie på sommeren slik at samboer kan ta permisjon når jeg har ferie. Så har jeg permisjon når han har ferie, slik får vi lang "ferie" sammen :-)

Skrevet

Hos oss skal jeg være hjemme ut 2007.

Altså ca 8.mnd

Så får far vært hjemme og knytte bånd med bebisen de siste 4.mnd

:o)

Skrevet

Å gleder meg til permisjonen:)

Vi skal ha 80% lønn og 54 uker, sambo skal ha 6 uker når jeg er ferdig i februar 2008, jeg forlenger også min permisjon med 4 uker ferie, slik at jeg får litt mer tid til å kose meg på:)

Skrevet

Jeg skal ha full lønn er ikke det 80%? åsså tar jeg ut mine ferie uker etter det 5.uker så det blir kos:-).. gleder meg til å sulle hjemme med den lille:-) Samboern skal ha permisjon i begynnelsen tror jeg , litt redd for å være helt aleine jeg;-)

Skrevet

Jeg skal være hjemme i ti måneder, og så tar mannen min de tre siste. Det gjorde vi da førstemann kom til verden også, og var veldig fornøyd med det. Tror din løsning kan være fin også, men dere må bare være bevisst på hva dere prioriterer. De tre første månedene er det stort sett du som gjør hele jobben fordi babyen kun skal ha pupp og ikke fast føde. Puppingen er gjerne ikke regelmessig og det kan bli mye nattpupp. Da kan mannen din selvsagt avlaste slik at du får hvilt deg. Velger han permisjon i slutten av permisjonstiden kan han imidlertid få mer egentid med barnet. Da kan han både stå for mat og bleier, kos og aktiviteter. Det siste var veldig verdifullt for min mann. Og det var også en styrke for forholdet vårt at han faktisk fikk føle hvordan det var å gå hjemme - det skapte en større forståelse for hvor mye arbeid det faktisk innebærer. Men, man er forskjellig og du må selv tenke gjennom hva som er best for dere. Nå vet du iallefall hva jeg har erfart.

Skrevet

Driver å plan legger nå vi, men det kommer vist noen nye bestemmelser fra 1 januar så venter med å søke til vi vat hva de går ut på... Samboeren min har veldig lyat på mer enn bare 6 uker sammen med barnet så vi prøver så godt vi kan og sørge for at han får det. Kan nok hende jeg begynner og jobbe litt allerede høsten 2007 :) Vil jo at han skal få ha gleden det er å se utviklingen også :)

Skrevet

Jeg har termin 20. januar, så sånn gjør vi det.

Jeg er hjemme til 31. juli, altså begynner jeg i full jobb fra 1. august. Ferien 07 (5 uker + 2 dg) tar jeg i juli måned 07.

Jeg er lærer, så får noen ekstra dager i august, da;-)

Mannen min blir hjemme 100% august og september. Oktober til permisjonen er ferdig i feb. 08 skal han ha 50% tidskonto. Lillegull er i barnehage når pappan er på jobb. Hvordan han skal jobbe, er ikke klart enda, siden det er så pass lenge til.

Jeg regner med å ta ut full ammetid hver dag (2t), slik at dagene blir kortet inn litt og jeg kan fortsette ammingen.

Skrevet

Vi har planlagt at jeg skal ha 80% lønn og 54 uker, jeg tar 5 uker ferie fra slutten av juni og da skal pappa'n ha 5 uker av permisjonen sammens med oss :)

så tar jeg over resten, mens han skal ha sin siste uke når jeg begynner på jobb igjen først på februar-08. Han sparer ferien sin til høsten da så han får også da noen uker sammens med oss da :)

GLEDER OSS!!!

Skrevet

Jeg skal ut i permisjon fra midten av mars-10 måneder og full lønn. Tror far skal ta siste måneden, men vi har ikke helt bestemt oss. Jeg jobber på småbarnsavdeling så bebisen kommer til å være der sammen med meg. Det er ikke å forakte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...