Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger gutten vår mellom 19.30-20.00 hver kveld, han er 6 mnd.

Etter at han pluttselig startet å våkne presis kl 23 hver kveld, startet vi med å itrodusere grøt til han. Tenkte at han sikkert våknet fordi han hadde behov for mer mat.

Men selv etter at han får litt grøt på kvelden, så våkner han til samme tidspunkt.

Det jeg lurer på nå, er om han rett og slett våkner av gammel vane, for nekter å tro at han har behov for mat igjen alt kl 23..

Men hva blr jeg gjøre for å få slutt på dette?

Skal vi rett og slett bare stålsette oss, å ta noen kvelder med skriking og at jeg ikke gir han pupp?

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, vi har det akkurat likens....leger seg 19-19.30 og våkner 22.30-23.00, og roer seg IKKE uten pupp! Tror nok at dette er blitt en vane, for hun får 2 grøtmåltider om dagen pluss litt middag og pupp når hun vil ha, så sulten er hun ikke ihvertfall! Vi har tenkt å ta nattavvenning om 2 uker og regner med noen netter med skriking. Hun våkner nesten hver andre time natten gjennom, så nå er det på tide med en hel natts søvn snart...

Skrevet

Her også! Han er 6 mnd, sov bedre før, men nå gir han seg ikke før han får mat hver 2-3.time hele natta!

Har hørt mange si at det er vanlig, men fy så slitsomt!

Er jo mye som skjer rundt 6 mnd, både fast føde som kan gi litt mageknip, tenner, separasjonsangst (må sjekke om mamma er der) og overgang til å sove litt mindre.

Kan være en av desse tingene, eller en kombinasjon av flere. Jeg tar en natt av gangen nå, orker ikke å tenke på når jeg får sove en hel natt neste gang......

Skrevet

Hadde akkurat tenkt å skrive innlegg om nesten det samme.... mini på (snart) 6 mnd har begynt å våkne i ett sett på kvelden...Legges i 20-tida, men våkner opptil flere ganger før kl 24, da sovner han som regel ordentlig, og jeg er heldig for da sover han gjerne 5-6 timer i strekk... I de 3 siste mnd har han sovet som en hel helt på kveldene, så dette er "nytt". Har begynt med grøt såvidt, men har ikke hjulpet så langt. Kan det være seperasjonsangst så tidlig altså - trodde det kom senere, så har ikke tenkt på at det kan være en mulighet? hmmm, håper ihvertfall at det er bare en fase (men det er jo fort gjort å få veldig dårlige leggevaner i denne fasen da, opp og ned av senga i ett kjør...)

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare vi som har det på denne måten:)

I kveld har vi tenkt at vi ikke skal gå inn til han med det samme han begynner å gråte, men la han ligge litt. Mange sier at de kan roe seg igjen selv uten at man går inn til de, ikke at jeg tror dette før jeg ser deg, men verdt ett forsøk :D

Noen av dere som har prøvd å gi vann i stedet for melk?

Jeg har klart dette bare en kveld, etter det nekter han å ta vann fra flaske.. :)

Skrevet

I går kveld ga jeg gutten grøt kl 17, og pupp ca 1830. Satt i sofaen og koste oss, da jeg oppdaget at han hadde sovnet på fanget mitt ca 1900 ( en time før vi vanligvis legger han)

Puttet han i seng.

Jeg og sambo hadde bestemt oss for at nå skulle det være slutt på dette at han våkner 23 og ikke gir seg før han har fått pupp, vi skulle holde oss harde og ikke ta han opp.

Kl 22 våknet han og skreik, sambo gikk inn og fikk roa han, så etter 15 min sov han igjen. Hadde vel en 4 slike runder, men de ble kortere og kortere...

Da vi la oss, var jeg inne og sjekket, gutte sov som en stein:)

Da vekkerklokka til sabon ringte i dag tidlig, kjente jeg at jeg ble litt bekymra, gutten bruker da å kreve mat en gang på natta... men i natt hadde vi ikke hørt noe fra han. Samboeren min gikk inn og sjekket, han sov fortsatt som en stein:)

Må innrømme at den kampen ikke var så kul å ta, men det funka jo som bare det. Skal repetere i kveld, og regner med at det ikke er mange kveldene vi må holde på slik før det har ordnet seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...