msbu Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Har sett spørsmål om disse bringebærkapslene noen ganger. Skal visst ha noen effekt på modningen, tror jeg. Er det noen som har erfaring eller peiling på dette? Hvor lenge før termin begynner man evt. å ta dem? Hvor lang tid tar det evt. fra man starter å ta dem, til de virker og fødselen starter. Antar at dette er individuelt, så det er vel et dumt spørsmål. Vet ikke om jeg kommer til å prøve slike kapsler selv. Fødselen starter vel på et eller annet tidspunkt, og ungen kommer når den vil, uansett. Men likevel er jeg nå litt nysgjerrig på disse kapslene, på deres virkemåte og effekten av dem... Kan noen svare?
grycath Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 hei. Jeg har heller ikke prøvd men har tenkt å prøve det nå, dette er min 3.fødsel, etter som jeg har hørt av venninner så er de bringebærkaplslene og bringebærte med på å gjøre slik at man får en mer tøyelig utdrivning og det skal heller ikke gjøre så vondt! Man skal begynne med det ca 1 mnd før fødsel. Tror ikke det er så veldig mange som kan si at fødselen starter fortere det er vel heller det at den ikke gjør så forferdelig vondt. hehe Jeg har ihvertfall tenkt å prøve det, Lykke til deg også..
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 bringebærkapsel og bringebær te har ingen virkning.. du må ha bringebærBLAD kapsel og bringbærBLAD te... jeg begynte vel å ta kapsel i uke 33-34 og begynte med te i uke 36-37.. og jeg modnes som bare det. kjente modning på gang etter første koppen med te..men nå har jeg jo hatt modningsmerter i 3 uker nå.. og han er enda ikke kommet.... men er enda 2 uker til termin da... men uansett teen er någod, så om det ikke funker, så er iallefall den god:)
Abracadabra Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 såvidt jeg har fått med meg er det også for sammentrekningen av livmoren igjen etterpå! den skal jo krympe noen str...! ;-) har også lest det med at det skal hjelpe mot revning, men har ikke lest noensteder at det skal hjelpe å få satt i gang noe... kanskje noen andre som vet? på min flaske med kapsler (som jeg jo aldri husker å ta) står det "for muskulaturen i livmoren, tradisjonelt tatt av kvinner før fødsel".
msbu Skrevet 20. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2006 Takker for svar. Visste ingenting om dette. Har sett spørsmål om det noen ganger, men har ikke lest så mye om det... Har bare 10 dager igjen til termin, så for min del er det vel for sent, uansett, skulle jeg tro... Men kanskje noen andre har nytte av informasjonen ) Nå må jeg logge av. Skal til JM om en halvtime, og får besøk etterpå. Må gjøre istand noen småting først, slik at huset blir litt mer presentabelt før besøket... Ha en fin dag, alle andre gravide.
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 det er ikke forseint for deg å begynne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå