Gå til innhold

Spiller det noen rolle hvordan folk skriver???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det være slik at vi skal grue oss for å legge inn innlegg pga. kritikk for de som ikke liker dialekt eller er flinkere til å stave enn oss? Jeg har full forståelse for at det er masse hormoner i omløp, men væresåsnill.... Jeg synes BIM er en hyggelig plass der jeg kan lete etter svar på ting jeg er usikker på og legge inn spm. om ting jeg lurer på. Så dere som (meg) som ikke er så flink til å stave og til tider skriver på dialekt! Vær se god!!

Ha en super dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen bryr seg om slike ting, mens andre ikke synes det spiller noen rolle. Vi er alle forskjellige. Og om noen har lyst å si sin mening om skrivemåter så må de få lov til det. Er jo dessuten ikke sikkert det er hormoner som gjør det... Kan jo hende vi har med norsklærere å gjøre, hehe!

Du skal ikke være redd for å skrive inn her selv om skrivemåten ikke er perfekt. Ikke ta til deg kritikken. Spiller det noen rolle om et par stykker synes det er kjipt at man skriver litt feil? Ikke bry deg om det sier nå jeg :-)

Skrevet

Jeg synes ikke noen bør grue seg for å skrive innlegg her.

Jeg er fan av typisk norsk, og legger ofte merke til skrivefeil hos andre, men vet faktisk at jeg har endel av dem selv også...

Synes det er helt greit hvis noen skriver innlegg om generelle typiske skrivefeil, men når man begynner å hakke på enkeltpersoner for at de skriver feil, synes jeg det går alt for langt!

Dette er ikke et rettskrivningsforum, og vi må huske på at folk sitter og taster i vei på en datamaskin, og bokstavene flytter lett på seg helt uten at vi vil det også noen ganger... Dessuten har alle lov til å skrive på den måten de vil enten det er bokmål med skrivefeil eller dialekt, eller bare tastefeil. Det viktigste er vel at folk skjønner hva vi spør om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...