Gå til innhold

5 mnd og vil plutselig ikke sove på natten lenger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden min har aldri vært noe problem å legge for kvelden. Fra han ble født har han styrt dette med leggetider helt selv og har siden han var 2,5 mnd lagt seg 1930 og sovet hele natten til mellom 6-9.

Nå begynte det hele for en ukes tid siden ved at han våknet kl. 23 - hylte som en stukket gris, mor ble selvfølgelig bekymret og ilte til (da dette ikke har hendt tidligere). Tok han opp (men ikke ut av rommet) han hadde magevondt og prompet masse, han hylte hver gang jeg la han ned, men til slutt måtte jeg bare gå ut av rommet og la han skrike litt. Fløy ut og inn noen ganger for å roe han inntil han sovnet etter ca 40 min. Samme skjedde igjen ved 4 tiden. Siden den natten har han våknet ca kl 23 og 4 HVER bidige natt. Han HYLER av hjertens lyst. Jeg tar han ikke ut av rommet, men innimellom opp av senga for å roe han før jeg legger han ned, til ytterligere hyling.

Dette begynner å gå meg på nervene, sambo skal jo på jobb, så det blir meg som står opp om natten. I dag startet vi dagen 0542, snork - litt tidlig spør du meg...

Flere som har opplevd det samme, at de har vært superflinke til å legge seg og sove om natten for så å plutselig ikke være det lenger...

Vil så gjerne ha noen tips og råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er slett ikke sånn at søvnmønsteret bare blir bedre med alderen ettersom jeg har skjønt. Min gutt er 5,5 mnd, og spiser 2 ganger om natta enda pluss at han våkner til og å ha smokk innimellom. Men han hyler ikke, heldigvis.

Du sier ingenting om mat, får han fast føde? Siden det virker seom magevondt kan det ha noe med det å gjøre. Nye matvarer i det siste? Noe han reagerer på? Noe du har spist, hvis du ammer? Får han grøt rett før leggetid? det tlåte ikke vår gutt, fikk vondt i magen, så vi ga grøten tidligere og det hjalp. Hvis han ikke får fast føde kan det jo hende han rett og slett er sulten, at han har vokst og nå trenger mer mat/melk?

Lykke til.

Skrevet

Ammer ikke om natten - har ikke gjort det siden han var 9 uker. Vi prøvde med grøt for noen uker siden, kan være derfor han hadde vondt i magen til å begynne med, men han har ikke vondt i magen lenger nå. Dersom jeg tar han opp, legger han bare hodet inntil meg og sover videre, virker som om han bare vil ha kos...

Han er også blitt vanskelig å legge på kvelden, før la vi han bare våken og han sovnet. Gråt ingenting. Nå legger vi han også våken, samme kveldsritualet, men det er hyl og skrik i alt fra 5 - 30 min... Skjønner bare ikke hvorfor han plutselig er blitt sånn... :o((

Skrevet

Kanskje han er litt utrygg, redd for å være alene. Kan jo være en fase han går igjennom. Huff, søvnproblemer er så kjipt...

Skrevet

Jeg vil tippe at det er tenner.

Gutten min hylte også som en stukket gris i en periode når han var 5 mnd. 5,5 mnd. kom to tenner.

Nå er han snart 7 mnd og han har begynt med det om natten igjen og det er nok tenner oppe som er på vei, for han roer seg litt hvis jeg stikker fingeren i munnen hans og han får litt dentinox på gommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...