Gå til innhold

Hvor lenge bruker dere progesterostötte (vaginalt) i et IVF-forsök når graviditeten er konstatert?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på fordi jeg blir behandlet i utlandet og jeg lurer på om dette brukes helt fram til 4. måned (til morkaka tar over progesteroproduksjon) - eller?

annatanna

5+5 i dag

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed av Ciconia om at jeg kun skal bruke det fram til graviditeten er konstatert.

De sier at så lenge jeg produserer egne egg, så produserer kroppe progestan selv også.

Ved første ivf forsøk fikk jeg beskjed om å bruke de første 14 dagene.

Nå, ved fryseforsøkene, har jeg fått beskjed om å bruke til sv.skapsuke 10.

Men det skader vel ikke å ta progesteron "for sikkerhetens skyld" fram til morkaka tar over? Så vidt jeg vet kan ekstraprogesteron motvirke spontanaborter som skyldes for lave progesteronverdier.

Hei

Gratulerer med graviditeten :))

Jeg behandles på Riksen, og der fikk jeg beskjed om å gå på progesteron gele frem til 13 uker ut i svangerskapet. Jeg går i tillegg på dobbel dose.

Etter uke 13 overtar "det gule legeme" produksjonen av progesteron derfor trenger vi ikke tilskudd lenger.

Jeg går på dobbel dose + i 13 uker pga 3 aborter.

Hvis det ikke er noen spesielet avslutter man tilskuddet når man tester positivt, ca 14 dager etter innsetting..

Ønsker deg lykke til videre.

Annonse

jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus og brukte progresteronkapsler bare i 10dager etter innsettingen. ved første fryseforsøk skulle jeg ha gått på sprøyter til uke 14 hvis testen hadde vært positiv. våre forsøk har vært på island.

Gratulerer med graviditeten :o)

Jeg har fått streng beskjed om å ikke bruke noe etter de 15 crinonene (en pr dag). Jeg går i Danmark og er 5+3 i dag!

hei,

gratulerer saa masse med graviditeten!!

jeg brukte progesteron vaginalt til jeg var i uke 12, jeg brukte ogsaa ostrogen i sproyteform til jeg var ca 8 uker paa vei.

jeg brukte progesteron i sproyte til ca uke 7, til jeg hadde vaert paa ultralyden og faatt konstatert graviditet, da skifta vi over til vaginale kapsler.

Progesteron sproytene gjorde kjempe vondt, maatte ta dem hver dag i flere maander....glad det er over.

Det med medisiner kommer helt an paa hvor man faar behandling og det er jo ogsaa individuelt siden vi alle er forskjellige. Det som var riktig for meg trenger ikke aa vaere det for noen andre.

Jeg hadde IVF i usa for det er her jeg bor, vi hadde donor egg og sperm.

Og naa har vi ei nydelig lita tulle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...