Gå til innhold

God twilightmorgen:) (Mandag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rettskriving noe man bare har tid til å bry seg om før uke 28? Eller har vi bare klaget fra oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal avgårde straks for å møte en venninne til lunsj - takk og pris de fleste rundt meg jobber turnus, hadde ellers vært utrolig kjedelig å være sykemeldt så lenge! Må bare skynde meg i dusjen nå...alt tar visst lengre tid nå når magen er litt i veien :o)

Ha en riktig fin dag jenter!!

Skrevet

Jeg "har julegaven til Gullefar klar"! Det vil si; time til fotografering av magen er bestilt! ;o) Gleder meg! Han har begynt å ta en del bilder av meg i det siste, med digitalkameraet. Hvis jeg sitter i sofaen, for eksempel, med "magen ute", hender det at han kommer og sier: "Å, sitt akkurat sånn... Ikke rør deg! Jeg bare MÅ ta et bilde!" :o) Moro!

Jeg tror nok at han vil sette pris på noen "ordentlige" magebilder. Tenkte å få noen i farger og noen i svart-hvitt, muligens også svart-hvitt med én gjenstand/én farge i FARGER... Hvis dere skjønte hva jeg mente nå...? Hehe! Dårlig til å forklare. Det blir nok bra!

Skrevet

Stine: Ha en god dag! :o)

Sponge: Hmmm....? Kanskje dere har klaget fra dere? Gå inn på "Skrivemåter/apostrofer"-tråden, så ser du at Gullemor ikke har klaget fra seg... Eller "forklart" fra seg...!

Skrevet

Heisann!

Nå har jeg også vært fraværende en stund (i 31 år, vil kanskje noen si...?), men nå er jeg også tilbake. For en liten stund, i alle fall.

Ååhh, nå begynner jeg å bli lei... Uff, det er jo fælt å si det allerede sju uker før terminen, da! Jeg er sliiiiten.... Kanskje litt fordi jeg også allerede VAR sliten (både fysisk og psykisk) da jeg ble gravid? *syte*

Gleder meg masse til å hilse på Gullebaby... *lengte, lengte*

Hvordan er det med dere andre her på tråden? Leie, dere også?

Skrevet

Satt her litt tidligere i dag og tenkte på hvor ryddig og greit det egentlig er å ha andremann i magen fremdeles, jeg... Kan skyldes at det i morges tok fem minutter å overtale LT til å kle på seg sko og jakke for å dra i bhg - orker ikke å løpe etter ham og gjøre det til en lek heller! Har fått et plutselig anfall av "hjelp jeg skal bli tobarnsmor!" - de kommer sånn ca annenhver uke for tiden;-) Men når jeg nå blir større og alt blir tyngre og jeg er ferdig med jul (så jeg ikke har _det_ å glede meg til) og slikt kan det nok være at jeg blir mer klar for å treffe lilleKnøttet, ja!

Skrevet

Skal lese tråden i detalj senere. Rekker bare en titt innom nu:))

Skrevet

Som de fleste kanskje har fått seg, så har jeg bekkenløsning og har hatt en del kynnere. Det har blitt litt verre den siste uka, og fra fredag kjente jeg meg egentlig ganske dårlig. I helga var vi i Trondheim på julehandel/besøk, og etter en liten runde på City Syk kjente jeg meg virkelig ille. Harde kynnere, og nedpress. Det kjentes egentlig ut som om hodet til knøttet var på vei ut :( Da jeg sa til gubben at det kanskje var best vi droppa ikea, så han nøye på meg og sa "da kjører vi innom føden en tur vi, og får sjekka deg opp litt"... jeg sa meg enig, selv om jeg følte meg litt overhysterisk så var det et eller annet i meg som mumlet at dette ikke var helt som det skulle.

Vi dro til sykehuset, fant endelig fram til føde vest (dårlig skilta og veldig rotete å finne fram), og der kom faktisk hun jordmora som var med på forrige fødsel, og hadde forberedende samtale med meg på poliklinisk i uke 21 :) Jeg følte meg straks i gode hender. Fikk sitte i en kjempeherlig lenestol med ctg og måling av fosterlyd, og det ble tatt blodtrykk (som heldigvis var helt fint). Etter ctg'n fant jordmor ut det var best å få tatt en innvendig ul for å sjekke modning, for kynnerne mine var faktisk såpass sterke at de ga klare utslag på ctg... jm mente dette var modningstak.... ul ble foretatt av en kjempekoselig lege som konkluderte med at livmorhalsen(?) min var heldigvis ikke åpen, den var på hele 34mm og det var visst bra sa de. Men jeg var ganske moden, så jeg fikk STRENG beskjed om at hvis jeg ikke ville ha tidlig fødsel så fikk jeg pent dra hjem og ta det med ro framover. Ingen løft, ikkeno stress, null husarbeid. Legen sa at jeg egentlig burde fått med meg en resept på omsorg, kjærlighet og servering av te i godstolen... Vi fikk også beskjed om at vi kanskje burde ha en back-up-plan for det planlagte pinnekjøttselskapet lille julaften... Ifølge jm er det store sjanser for at lillemor melder sin ankomst 2-3 uker før termin. I hvert fall hvis modningstakene fortsetter og jeg ikke greier å roe ned...

Siden jeg er i uke 34 nå, vil de ikke gjøre noe for å stoppe fødselen hvis den setter igang nå framover. Men selv om ungen er stor nok nå til å greie seg utenfor mammas mage, så er det jo en fordel at hun forblir der inne så lenge som mulig. Altså: en rolig tilværelse for ka-ping framover...

Alt dette medfører at jeg overhodet ikke kommer til å gjøre annet husarbeid enn å vaske klær framover. Kan nesten ikke frarøve lillejenta de siste kose-ukene i magen min bare fordi jeg ikke greier å være i ro... Jeg begynner med babyforberedelsene allerede nå, i tilfelle noe skulle skje før 8.januar. Sykehusbagen skal pakkes i løpet av uka, og stå klar i gangen. Jeg får hjelp av søs til å montere stellekommoden og sprinkelsenga, mens gubben og sjølen (min far) intensiverer kjøkkenjobbinga. Alle hvitevarene er kommet, det samme er golvbelegget, så det BLIR kjøkken før jul på oss! Noe som forsåvidt er veldig greit i og med at det kanskje er småtroll som melder sin ankomst litt for tidlig her i huset.....

Skrevet

Så jeg går ut fra at du har fått ansatt nabojenta som hushjelp?

Skrevet

Hørtes lurt ut å kjøre innom føden, ka-ping. Nå får du bare ta det med ro. Jeg har også hatt en ny type kynnere i det siste, litt vondere enn de jeg har hatt siden uke 20. Så prøver å ta det med ro jeg også. I alle fall en-to uker til, men så kan han likesågodt komme ut :-)

Forresten lurt å droppe Ikea på lørdag. Jeg var der i to-tida, og det var ekstremt mye folk! Skjønner ikke hvorfor alle skal dit akkurat da! De har jo åpent til 10 på hverdagene! Og da sikter jeg til folk som meg selv, som faktisk likeså godt kan dra dit en hverdag, og ikke folk som faktisk bor litt lengre unna og bare er i byen på lørdagen. Men likevel ender det typisk opp med at også vi drar dit på lørdagen, og bidrar til kaoset :-)

Skrevet

Da jeg var i Tr.heim forrige helg nektet jeg plent å dra til IKEA lørdag, ja. Endte opp med å dra fredag kl 14, og brukte mindre enn to timer og 222,- på hele runden! Er dypt imponert over meg selv...

Skrevet

The three wise men arrived to visit the child

lying in the manger. One of the wise men was

exceptionally tall and smacked his head on the

low doorway as he entered the stable.

"Jesus Christ!" he exclaimed.

"Write that down, Mary," said Joseph

"It's better than Derek."

Skrevet

Hei! Godt å høre at det går bra med dere nå. Så får du passe godt på deg deg selv og den lille i magen! Skreiv noe til deg på januarsiden på lørdag, men skjønner at det ikke ble mye shopping på deg. Er det mye du mangler? Skal selv på Barnas Beste å kjøpe vogn, bilstol, lammeskinn å stellepute i dag. Mannen min skal kjøpe stellebord på ikea i morgen. Om det bare er stelleputen(den hvite) du mangler fra ikea kan han jo kjøpe den for deg å få sendt den i post/ jeg kan gi deg den når du skal på ultralyd? Så du slipper å innover bare for den!

Skrevet

Hei Pia :) Holder på å svare på innlegget ditt på januarsiden :) Kom ikke hjem før sent igår, så jeg har ikke rukket stort enda.

Vi rakk faktisk å kjøpe bilsete før føden :) Ble akta graco med den nye basen. Den gamle heter autobaby, mens den nye modellen heter logico eller noe sånt. Gleder oss til å ta den ibruk!

Når det gjelder ikea så takker jeg kjempemasse for tilbudet! Men det løste seg faktisk selv, foreldrene mine skal til Trondheim torsdag+fredag og har allerede utpekt seg selv som mine personlige shoppere så jeg får det jeg trenger - dvs stellepute og et par andre småting :) Foreldre er greie å ha!

Håper alt er i orden med deg og baby?

Skrevet

Magen vokser her og babyn sparker ivrig...

Gleder meg til mannen min kommer hjem og vi kan dra å shoppe, Høres ut som vi skal ha samme bilstol ja, virket veldig grei da vi prøvde den i bilen også. Tror det blir den blå!

Har sittet å sett over klær de siste dagen og jeg gleder meg. Håper bare jeg har nok til første tiden. Vanskelig å beregne hvor mye av hva en trenger.

Skrevet

Så bra du har en mann som fikk deg inn på sjekk ka-ping! Godt også å høre at alt var bra, nå må du bare være flink å ta det med ro! Jeg kjenner jo veldig godt til situasjonen du er i, her hagler de vonde kynnerne uansett ro eller ikke, men heldigvis er vi kommet så langt nå at knøttene våre klarer seg bra utenfor magen :o) Ta vare på deg selv og lilleknøtt nå, så blir det forhåpentligvis januarbarn!

Skrevet

Jeg går visst glipp av alt som skjer jeg. Heldigvis er jeg i siste praksisuka nå, så snart kan jeg også slappe av:)

Er klart bestemt på at jentungen min gjerne må komme nå, jeg er klar:)) Nedpress og kraftige kynnere er kanskje et godt tegn da?:) Ellers uteblir alle fødselstegn, så jeg tror kanskje jeg innbiller meg ting:/

Ka-ping: Du får takk ta det med ro, vi skal ikke ha noe sniking i køen her. Jeg tror muligens jeg er nestemann ut, og på twilight har vi innført køkultur:)

Skrevet

Glimrer med mitt fravær på morgenen i dag, var vært aktiv i dag. Har vel ikke vært så veldig savnet vil jeg tro... Var veldig til aktivitet her i dag også.. Fødsler på flere av jentene... Og hanne10.12....jeg er før deg, så har jeg lest litt om køkulturen her inne... Nå vil jeg også føde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har så mye å gjøre i hele desember, så dette har jeg ikke tid til. Kjenner forskjell på kynnerne , men det er jo vanlig når det nærmer seg. Er bare så veeeeeldig lei...

Skrevet

Jeg er egentlig mer engstelig for å gå over termin enn for å gå lei. Vi bor nemlig i huset til mine foreldre. De skulle egentlig ikke komme hjem før 20. desember, men så bestemte min far seg for å bestille billetter til den 14., altså bare 4 dager etter terminen min. På den andre siden prøver jeg å ikke stresse det da det med min flaks mest sannsynlig medfører at jeg går 14 dager over termin.

Når har du termin da?

Skrevet

Ojsann de kommer tidligere altså... jaja...

Skrevet

Kjedelig å gå oppå hverandre når en venter fødsel ja.. Sikkert perioder hvor man føler for å være litt alene.. Har ul termin den 7. og legen sin den 9. Er nr 3, så det kan vel skje noe før???????? Med min flaks blir jeg vel gående her. Gikk litt over med de andre to også. 4 og 5 dg.

Skrevet

Jeg fikk datteren min 3 dager før termin sist. Dvs fødselen startet 5 dager før, men tok litt tid. Termin er 8.januar, og med disse kynnerne så.... hehe ja med min flaks så går jeg vel til 20. januar, hehehe :)

Skrevet

Beth72: da er du før meg i køen, men ingen andre får lov til å komme før, hehe:))

Ka-ping: ja, min kjære far hadde ikke fått med seg at mor og jeg hadde en avtale, men piff, overlever vel det også. Hun ringte skikkelig skyldbetynget og sa at far hadde misforstått, men at jeg kunne velge mellom to returdatoer; nyttårsaften eller 3. januar. Stakkar mennesker kan da ikke reise nyttårsaften, så de blir til 3. januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...