Hanne og jentungen Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Et enkelt spørsmål? Hvorfor er klær til tørk aldri tørre når man trenger dem mest, som for eksempel klokken 06.08 en mandagsmorgen?
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Nei, det er nok et av de store spørsmålene. Kan det skyldes at vi som gravide ikke har fullt så mye klær som vi pleier, sånn at man blir mer avhengig av å få vasket dem en søndagskveld for å kunne gå med dem mandag morgen? Har akkurat lest ka-pings kroppstråd, og sitter her og kjenner etter. Bortsett fra kjempepuppene er jeg jo godt fornøyd med _utseendet_ på den gravide kroppen min, men må si jeg har tenkt noen tanker om å få ha kroppen min FOR MEG SELV igjen. Være bare meg? Ikke være gravid eller ammende eller for den saks skyld prøver (Vi jobbet med saken i 3 år før LT endelig viste seg som den etterlengtede blå streken). Snart 6 år har jeg brukt på reproduksjon, for å si det slik, og det tar jo ikke slutt med det første! Sove natten igjennom uten at noen roper på mamma, sparker meg i blæra eller gir meg halsbrann av atomproporsjoner... Men som jeg vel har gjentatt til det kjedsommelige - bedre å ha litt å gå på i braseltiden enn å være for skrapa! Jeg jobber som besatt med å legge på meg nå, jeg, orker ikke en omgang til med like lite reserver som sist...
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 et lite ps: jeg har mer enn nok å gå på til barseltiden - hvis jeg går ned 30kg i amminga, så er jeg fremdeles ikke helt på matchvekt... hehe... tror jeg skal amme MYE og lenge for å miste 30kg! hihihi Ser det for meg.... ka-ping: Sør-Fosens melkemaskin!
Gjest Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Tror de har en innebygget mekanisme for å unngå å bli tørre til rett tid- nb! gjelder spesielt ullklær som skal være med i barnehagen, dresser, votter etc... God morgen, forresten!;-) Håper alle har hatt ei fin helg.
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Og selvsagt: GOD MORGEN, TWILIGHT-JENTER! Jeg kommer med oppdatering fra helgas hendelser for ka-ping-familien etter jeg har foretatt mitt morgentoalett (dvs dusje osv). I'll be back
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Og forresten - til Hannes spørsmål: Hva er det som gjør at uansett hvor tidlig man står opp, så kommer man seg aldri ut av huset og på vei mot barnehagen før akkurat samme tid som vanlig, 0745? Når man helst skulle vært der 0745 og har nærmere 15 min å kjøre? Det mest dramatiske som har skjedd i svampeheimen i helga er forresten at parabolen har blåst ut av stilling. Er ikke akkurat i form til stiger og slikt, så jeg har tilbragt helgen med nrk1 og DVDer og bøker. Utrolig avslappende, i grunn!
bobby - nr 2 i juli Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Heihei, twilightere! Får jeg også være med? Var innom her for en stund siden, men har i det siste hatt det så travelt på jobb. Nå har det imidlertid roet seg, så har ikke så dårlig samvittighet for å bimme litt innimellom (må jo ha pause!). Kjenner jo noen av dere fra bim-treff, håper det står bra til med alle! Nå er det bare to uker igjen til permisjon, ojoj det nærmer seg! Har forresten hørt at tørketrommel er en fin ting... Vi har dessverre ikke plass til det.
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 ikke alle klær tåler tørketrommel dessverre... og det er gjerne de som bruker LAAAANG tid på å tørke. Som f.eks ullklær til barnehagebarn og sånt...
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Apropos det - har du fått tak i ullsokker og votter til Lilletrollet?
bobby - nr 2 i juli Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Hehe, ja, sant. Vi har så liten plass at vi helst må tørke klær ute (eller ha tørkestativet midt på det ikke alt for store stua), da tørker de i alle fall seint. Trøndervinteren er ikke så veldig klæstørkevennlig...
DiddiDaddi Skrevet 20. november 2006 #12 Skrevet 20. november 2006 Godmorgen jenter! Her har det også vært en rolig helg, min kjære har "som vanlig" jobbet...tre helger på rad nå...ganske kjedelig! Like greit han gjør seg ferdig med det før snuppa kommer ut av magen da ) Var på tapasrestuaurant og deretter kino med ei venninne, så Borat. Jeg lo hele filmen, eller gjemte meg inni genseren min...så utrolig artig og pinlig film! Anbefales for dem som har sjansen til å komme seg avgårde på kino. Hanne: ang. våte klær, må bare henge meg på rådet om tørketrommel. Fikk tørketrommel for noen måneder siden, og jeg elsker den ) Bobby77: velkommen innom igjen ) Jammen ikke lenge til du har termin! Så spennende!
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #13 Skrevet 20. november 2006 Mener du at tørkestativ midt i liten stue _ikke_ anbefales av "Bonytt" og "Bo Bedre"? Og jeg som har organisert hele innredningen rundt ikeas elegante ståltrådstativ med vinger... Satt i går kveld og vurderte å julepynte det i stedet for hele styret med tre osv, vinteren i ytre nordland er heller ikke videre klestrøkvennlig;)
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 Bare for å understreke hvor gammel jeg kjenner meg til tider: http://www.dagbladet.no/tegneserie/nemi/?1163668672
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 Sponge: 1D har vært supersnill og donert to par ullsokker til lilletrollet Votter mangler jeg enda, men neste helg er det julemesse her i bygda, da håper jeg at jeg kan få skaffet noen strikkede tryllevotter! Hanne og stinemor: jeg elsker tørketrommelen min... fikk den i "babygave" av mamma og svigermor da vi ventet lilletrollet, det var kjærlighet ved første blikk og siden har det vært oss to Bobby77: glemte helt å ønske deg velkommen isted... hehe... det forteller deg kanskje at du raskt blir innlemmet i klubben her inne? alle sammen: skal bare finne meg noe frokost (ikke lett med dårlig matlyst og muggent brød) og så kommer jeg med min tidligere nevnte oppdatering.
DiddiDaddi Skrevet 20. november 2006 #16 Skrevet 20. november 2006 Hehe...bra stripe ) Har kjøpt Nemi adventskalender, gleder meg til 1.desember!!
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 Glemte også å si hei til Bobby, sorry - var vel bare så ivrig over å endelig finne en twilight-tråd igjen;)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 20. november 2006 #18 Skrevet 20. november 2006 Hei hei alle sammen...da var jeg tilbake fra London...hadde det knallers med samboeren.... er like gøy hver gang man drar dit...denne gangen var det noen år siden sist da..fikk handlet klær til den nye prinsen vår...og ikke minst til datteren vår...takker for tipset om å dra på Next...der hadde de utrolig masse fint... er også veldig glad for at jeg fikk et tips om støttestrømper på flyet...hadde ikke antydning til hovne bein an gang...deilig...men fy søren sååååå mye gåing det ble der nede...vi kom hjem på fredag kvel og jeg har vel nesten vært i sovetilstand frem til nå...føler meg bedre nå...men er sååå sliten etter turen...laaang reise osv...bekkenet har fått prøvd seg kan du si.. jaja...vi er iallefall ferdig med julepresanger til barna i familien da... jeg anbefaler en tur til london for de som har et normalt svangerskap...men jeg anbefaler det mye tidligere enn det jeg har vært...ved innsjekkingen på flyplassen i london måtte jeg krangle meg til å komme hjem..han skjønte ikke bæret...måtte sjekke i en bok om det jeg sa stemte....jeg ble såå forbannet og ytret at hadde de sendt meg ned dit fikk de faen meg sende meg hjem igjen....jeg var sliten og lei da og lunta var meget kort..men jaja..jeg kom meg iallefall hjem da... ellers håper jeg alle her har det knall på mandagsmorgenen,, =0)
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #19 Skrevet 20. november 2006 Sjekk denne! http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2153897 Er ikke det rimelig billig?
Gullemor Skrevet 20. november 2006 #20 Skrevet 20. november 2006 Hei alle svamper, stiner, bobbyer, ka-pinger, hanne'r, liten'er, venter prins'er m fl! ) Den linken funket ikke hos meg, Sponge... Fikk opp en "fant ikke tjener"-beskjed. Når det gjelder den Nemi-stripa: Kjempebra! Jeg føler meg også gammel... Cotton Eye Joe og Old Pop in an oak ruler, assa!!! -Gullemor i '95.
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #21 Skrevet 20. november 2006 Mulig man må være medlem eller noe. Bokklubben selger Typisk Norsk Bok og DVD for 249,- inkludert porto. Der var julegaveshoppingen min i boks!
Gullemor Skrevet 20. november 2006 #22 Skrevet 20. november 2006 Jeg kom ikke inn på siden, engang, altså... Mulig jeg forklarte meg litt teit... ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #23 Skrevet 20. november 2006 tuuusen takk, sponge!!! gjett om ka-ping-mannen skal få et rimelig kraftig julegavehint når han kommer hjem idag... hehehe
SpongeBob Skrevet 20. november 2006 #24 Skrevet 20. november 2006 Får vel smykker som vanlig... Har så langt tre gaver til gubben, og må anstrenge meg for å ikke kjøpe flere - mens han alltid klager over at det er _så_ vanskelig å finne noe til meg...
Gullemor Skrevet 20. november 2006 #25 Skrevet 20. november 2006 ) Typisk norsk-boka, ja! Wohoo! Leste dere Tett på nett-intervjuet med Petter Schjerven forrige mandag, da? Det har forresten vært en ny "oppblomstring" av rettskrivingstråder inne på 2. trimester i det siste, og blant annet "Skrivemåter/apostrofer"-tråden ligger igjen høyt oppe på siden (delvis pga at "lederen selv" *kremt* har svart, da...!). Det er også et par andre rettskrivingstråder der. Litt morsomt å se at andre også er opptatte av temaet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå