-MtG- Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Da er det tid for å begynne med tran, men som med det meste annet som omhandler babyer så har jeg ikke peiling:) Det står at tranen skal stå kjølig etter at den er åpnet, men er den ikke litt kald å gi tl lillegutt når den har stått i kjøleskapet? Og hvordan i huleste skal jeg få det i han? Funker det med sånne skjeer fra avent? Kjøpte et par av de i butikken, men jeg aner jo ikke hvor mye det er plass til i dem, også ser det ut som liksom alt kommer til å "dette av" skjeen. Og er det 5 ml eller er det 2,5 ml de skal ha når de er helt små? Hilsen mamma som ikke har peiling på unger:)
Benni-min Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Jeg er så "heldig" at jeg ikke har melk selv, så min gutt får mme som er tilsatt omega og d-vitamin. Dermed trenger jeg ikke gi tran. Men hva med å prøve å få det i han med sprøyter? Sprøytes det litt langt inn i munnen får han ikke spyttet det ut igjen. Det er jo få unger som liker tran. Jeg har ikke prøvd det, men mange gir jo medisin på den måten når ikke ungen liker den. De svelger automatisk når det kommer bak i munnen. De første 6 ukene jeg ammet ga jeg d-vitamin og det der for kolikk. Husker ikke hva det heter, men det sto også i kjøleskapet. Det gjorde ikke min gutt noe. Går sikkert bra når det ikke er så mye. Aner ikke hvor mye tran de skal ha når de er helt små. Lykke til.
Gjest colorina Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Jeg pleier å holde skjea under varmt rennende vann for å varme den opp før jeg heller tran på den. Tørker av vannet først, selvfølgelig. Da blir tranen varmet opp av varmen fra skjea, bare pass på at det ikke blir for varmt. Du kan sjekke temperaturen ved å legge undersiden med skjea mot håndleddet ditt før du gir den til babyen.
palia Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 er 2,5 ml de skal ha før de er 6 mnd. gav en t-skje med tran jeg direkte fra kjøleskapet. det tok noen uker men så likte hun det!!
Retro-mamma Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Du får fine 5 ml skjeer gratis på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 heidija: er det collett du bruker? jeg bruker det også til min gutt,men helsesøs sa at han burde få tran alikevell for det visst ikke nok mengde omega i melka..
-MtG- Skrevet 20. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2006 Takk! Skal prøve tranen i dag. Er litt nervøs. Prøvde å gi han sånn fenikkel-te her en dag g da satt han det i vrangstrupen og hostet noe helt forferdelig. Han så så puslete og lei seg ut etterpå at det ble med den ene gangen:) Jeg sa unnskyld, unnskyld også måte jeg ose masse med han etterpå. Fikk sååå dårlig samvittighet:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå