Gå til innhold

Hverdagen med en unge på 10 mpneder......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser den ut, når står dere opp, når spiser dere, hvordan leker dere, hva gjør ungen på, hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 07:30 - snuppa starter dagen med å skravle/hyle/herje i senga!! Enten i sin egen seng eller hun ligger i vår seng!

Kl 08:00 - snuppa får frokost (Grøt + mme)

Kl 08:30 - snuppa sitter på leketeppet sitt og leker med klosser/bamser/biler/fly/river i stykker gårsdagens reklame - det er kjempegøy!!!

Kl 10:00 - snuppa er trøtt og legger seg. Sover alt fra 15 min til over 1 time alt etter som... Sitter på leketeppet sitt, noen ganger ligger jeg på gulvet sammen med henne og leker sammen med henne. Har akkurat begynt å trille litt ball til hverandre! Når hun sover benytter jeg sjansen til å spise frokost, gå på do og i dusjen. Når jeg er ferdig er hun som oftest våken og er klar for en ny runde på teppet sitt... hun elsker å sitte å pludre for seg selv/leke for seg selv...

Ca kl 11/11:30 - Går en bitteliten trilletur på ca 20 min.

Ca kl 12:00 - Lunsj (brødskive m/leverpostei + mme). Leker på teppet sitt! Jeg gjør div husarbeid! Evt drar på barseltreff eller besøk...

Ca kl 13:00 - snuppa legger seg igjen. sover alt fra 30 min til ca 1 time. Da benytter jeg sjansen til å trene litt til en DVD jeg har ca 3 ganger i uka. Når hun våkner sitter hun på leketeppet sitt igjen, er veldig utålmodig og kryper overalt, krever oppmerksomhet. Må da bære henne litt, sitte med henne på fanget, synge en sang, sette på litt musikk eller radio, evt ta en ny trilletur... Da går vi gjerne over 1 time, eller vi drar i butikken eller en tur til by`n for å kikke litt.

Ca kl 16:00 - middag (middagsglass + sukkerfri saft) - sitter og koser seg på teppet sitt med lekene sine og etterhvert prøver jeg å legge henne igjen, men hun sover da bare en 5-10 min!!!

Ca kl 16:30/17:00 - lager middag til sambo kommer hjem, rydder leiligheten, fortsetter med div husarbeid (vaske klær/brette sammen klær, tømme oppvaskmaskin, støvsuge, tørke støv eller lignende)...

Ca kl 18:00 - snuppa ser på barnetv, vi voksne spiser gjerne middag og jeg rydder av bordet osv.

Ca kl 19:00 - steller snuppa for natten, spiser kvelds (grøt m/litt most banan + mme), pusser tenner og legger henne... hun sover fra ca kl 20:00.

Deretter våkner hun fortiden ofte i løpet av kvelden/natten da hun drømmer mye - hun må da opp i sengen til oss for at hun skal roe seg... Gråter sårt!!! Hun ligger fortsatt på vårt soverom...

Dette ble veldig grove trekk da...Noen andre??

Skrevet

06.00: vi står opp og lille gullet fåt mme

Vi leker litt og mamma rydder litt.Mamma ordner seg mens lille gullet leker på badegulvet eller sitter i stolen sin.

07.30: vi spiser frokost. Lille gullet spiser brødskiver og drikker vann.

08.00: lille gullet sover en halv time mens mamma steller hestene våre.

08.30: Vi leker litt: leser bok, triller ball, hører på musikk og danser litt, leker med hunden vår, leker med mange andre forskjellige leker.

Mamma gjør litt husarbeid.

11.00: Lille gullet spiser grøt og drikker vann. Sover så fra en halv til to timer. Mest to timer

13.00 Vi reiser på besøk eller på butikken eller triller en tur.

15.00 Lille gullet spiser middagsglass og drikker vann

15.30: Vi triller en liten tur og gullet sover av og til, avhengig av hvor mye hun har sovet før på dagen.

17.00 Vi leker og begynner og forberede oss på kvelden, leser bok, roer ned leken.

18.00 Lille gullet spiser grøt, bader, mme, pusser tenner og legger seg.

Er ikke så nøyaktig på tidene, de er bare sånn ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...