-MtG- Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Vi pleier ikke å legge han før i 23/24-tida. Begynner ca. 23, skifter bleie, tar på pysj og pupper. Noen ganger får han lill mme etter puppen fordi han ikke blir ordentlig mett. Er ferdig ca. 24 og legger han i senga. Skrur av lyset, stryker han litt på hodet, sier natta og gir han et kyss. Så går vi ut. Noen ganger sovner han med en gang eller ligger og snakker litt med seg selv før han sover, men noen ganger må vi inn og putte in smukken noen ganger og stryke litt mer på han. Han sover da i 4 til 6 timer før han vil ha mat også sovner han igjen. Når pappa'n går på jobb i 7-tida våkner han igjen og får komme opp i senga til meg. Så pupper vi og sover til jeg gidder å stå opp, som regel i 12-tda:) Hvordan gjør dere det?
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 nesten som jeg skulle skrevet det selv. men i det siste har snuppa blitt vanskelig å legge, begynner å gråte med etter et par minutter når vi har lagt henne i kurven. så er det opp og dysse og synge, hun sovner, også når jeg legger henne våkner hun igjen.. holder på til tre-fire-fem tiden.. det varierer litt. Tror hun har snudd døgnet helt, for hun sover som en stein hele dagen. I dag har jeg prøvd å holde henne våken, men det har vært umulig.. sover som en stein uansett hva jeg gjør.. sukk håper hun begynner å legge seg om kvelden igjen.. hun var jo så flink de første 4 ukene. Vi har ikke brukt noe særlig smokk da.. kanskje begynne mer med det..
Videlivi Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 nå er vesla her bare tre uker, men jeg håper det bedrer seg med leggevanen hennes. Hun nekter nemlig å sovne før ved 3 tida på natta, uansett hvor lenge hun har vært våken før det. En annen ting er at hun nekter å sovne i senga, må sovne på fanget, og bli flyttet over når hun sover. Halvsover hun, hyler hun etter få minutter etter å ha blitt lagt. Så dere har det fint! =)
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Når Linea var så liten la vi henne når hun var trøtt. Hun sovnet som regel ved puppen utpå kvelden en gang og så la vi henne over i sengen. Pleide liksom å starte natten rundt når vi la oss. Etterhvert gikk vi over til legging sånn rundt 21.30 for da sovnet hun. Den siste mnd har vi lagt henne mellom 7 og 8 (hun er 3 1/2 mnd). Det skal sies at hun har vært veldig urolig, kolikk og kumelkallergi, så det har vært veldig mye skriking på kveldene. Nå har ting bedret seg betraktelig, men jeg hadde aldri trodd det skulle bli så bra for to mnd siden.
Rut Bram Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Det varierer litt når hun vil legge seg (hun er 7 uker nå), men som regel sovner hun for natten en gang rundt klokken 2030 - noen ganger før (1900-1930) og noen ganger litt senere (2100-2130). Det er vel litt tidlig for en så liten å ha helt fast rytme? Regner med det stabiliserer seg når hun er rundt 3 mnd. Vi legger henne i sengen oppe når hun viser tegn til å være trøtt, dvs når hun er rolig og holder på å sovne nede i stuen. Skifter til pysj, legger henne i sengen som vi da har varmet litt opp med en varmeflaske, gir smokken og sitter litt inne hos henne for å se om hun roer seg eller ikke. Går ut av rommet når hun enten er sovnet eller ligger helt rolig. Noen ganger må vi inn igjen og putte smokken i, andre ganger sovner hun som en stein med en gang. Legger henne nesten alltid i våken tilstand, og bysser ikke. Hvis hun blir veldig urolig tar vi henne bare ned igjen, da er hun ikke trøtt... venter da til neste gang hun viser tegn til trøtthet. Jeg orker ikke sitte oppe på soverommet i timesvis! Jeg venter med å innføre ordentlige leggerutiner etter et bestemt klokkeslett til hun er litt eldre... Når hun er 3-4 mnd gammel regner jeg med å legge henne fast rundt 1900-1930, på samme tid som storesøster på 3 1/2 år legger seg.
megogdetretrolla Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Vi har ingen fast rutine ennå, han styrer det selv. Sovner stort sett i stua på kvelden, og vi bærer han med opp når vi legger oss. Når han våkner for mat tar jeg kveldstellet og natta pupp, mellom elleve og ett en gang. Våkner da en gang for mat før det er morgen mellom seks og åtte en gang. Er vanskelig å legge igjen når han våkner på natta, og nekter å sove på morgenkvisten. Har mye vondt i magen, og er mest urolig på natt og formiddag.
Skogro Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 kjære kleopetra, det hørtes da utrolig slitsomt ut! Når står dere opp, da? Og når sover hun siste gang før sengetid? Får hun mm? Hvis du pupper henne i søvn i senga di ved normal sengetid,da, sånn 22-23 tida? Virker jo nesten som om hun har snudd døgnet, får håpe det bedrer seg, som du sier så er hun bare 3 uker. Frøkena har fått siste måltid kl 22 hele veien, nattpupp en gang, noen 2, i natt sov hun fra 22- 08 uten mat. Da vekte jeg henne.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 tassen min sover har alltid sovna for natten i 18tida.. variert litt når han har våkna på nattan, men de første 10ukene var han våken 1gang mellom til 4-8tida.. sov da videre til 9-10.. Nå er han oppe 2tida og 6tida og våkner for dagen 8, men tar han opp i senga til ca9...
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 lillegutten vår la seg klokka 21.. han tar ikke sutt så vi må gi han flaske eller så sovner han ikke..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Tar stellet 18.30 og ammer koser og legger så ho er lagt og sover innen 20.00 20.00 er det storesøster sin tur. tttaøy Men jeg skifter på babyen flere ganger for ho gulper så mye og det blir også litt kattevask utoverkvelden og litt bleier ja. Men symboliserer at natta er 19.30.20.00 slik at storesøster får være oppe lengre og kan være med å stelle babyen. Da storesøster var baby hade vi kveldstell senere rundt 22.00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå