Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Når er grindseng perioden over hos dere? Går dere rett til "voksen" seng?
Anno Nym Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vi sluttet da hun ble to pga lillebror var på vei. Han fikk sprinkelsenga og storesøstera fikk ny seng. Kjøpte 170x75. Gikk kjempefint det. Prøvte en liten periode å komme ut i stua når hun skulle sove men det gav seg fort.
Mamma til 3 <3 Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Snuppa her fikk stor seng i begynnelsen av oktober.Fylte 2 i slutten av oktober. Gikk kjempe flott de første 2 ukene,men så fant hu ut at hu kunne stå opp av seg selv. Så brukte opptil 2 timer hver kveld i 2 uker på å legge henne. Så nå har vi brukt sprinkelsenga en periode igjen. Skal snart prøve med stor seng igjen. Men virker som det går ganske knirkefritt for de fleste=)
Galskapens overhode Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Da hun klatret ut av den. 14 mndr
Bratsj Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Vi har i utgangspunktet tenkt å begynne med stor seng når hun begynner å klatre - men nå er hun 27 mndrog har ikke forsøkt det ennå, så det spørs om det kommer. Uansett skal hun få stor seng til sommeren senest - den er allerede kjøpt inn. Og til sommeren da trenger lillebror den (som fødes nå) Da er hun 3 år.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Småen fikk ny seng i sommer ,da var han 2 år.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Vi har ikke sluttet med grindseng ennå, og våre to gutter er tre år og 4 mndr. Hvorfor må man absolutt over i stor seng, hvis det fungerer bra med grindseng? Begge guttene har fått seg stor seng som står klar på rommet, men de sover ennå i "den lille". Begge klatrer jo selvsagt fint ut av grindsenga hvis de vil, men de liker seg i den likevel.
anonymusmamma Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Hun fikk ny seng da hun var to år. Man må ikke slutte med grindseng, men det er jo naturlig å gjøre det før eller siden. Nå eller da får dere en slåsskamp og det kan være greit å begynne med ny seng da.
små Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 Snupp har voksen seng..hun blir 3 i desember og har vel hatt stor seng i en mnds tid..kanskje en og en halv mnd..
mamma 84 Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 2 1/2 halvt år... Skifta seng når vi flytta nå. Så hun kom opp bare en gang fra senga.. Var litt stas å ligge på nytt rom å i ny seng syntes hun
tuppemor-75 Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 vesla fikk stor seng da hun var 2 år. det er ikke en voksenseng, men en barneseng. den er vel ca. 170cm lang og 60 el 70 cm bred.
Sara-mamma'n Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Sara gikk over til "voksen-seng" da hun var 1 år og 9 mnd. Da fikk hun en liten bror som gjerne ville overta sprinkelsenga. Hun har min gamle seng, så hun koser seg på 120 cm bredde..... )
2barns mor Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 Fikk ny seng i august, ble 2 år i september. Grunnen var at nr. 2 var på vei, så syntes det var greit at storesøster fikk ny seng. Kjøpte uttrekksseng til henne fra Domus Interiør. Elfenbenfarget med litt smijern ved hodegavelen. Kjempefin!!!! En kan velge selv hvor lang senga kan være.
Nickita har nå to jenter :-) Skrevet 24. november 2006 #16 Skrevet 24. november 2006 Min jente på 2 1/2 år bruker sprinkelsengen enda. Hun har ikke prøvd å klatre ut av den og vi kommer til å beholde den så lenge hun trives med den. Det er jo god plass oppi så jeg ser ikke noe behov til kjøpe ny enda. Går over til "voksen"seng når sprinkelsengperioden er over.
tutta77 Skrevet 26. november 2006 #17 Skrevet 26. november 2006 jenta vår fikk stor jente seng da hun var 2 år og 3 mnd... og det går kjempe fint.... har vært ute av den noen ganger, men det er for å hente noen nye bøker.. og det er jo greit
kruse knallkul Skrevet 26. november 2006 #18 Skrevet 26. november 2006 Rett etter to årsdagen fant han ut at det gikk ann å klatre over sengen..............og gjorde det hele tiden. Fant da ut at det (desverre) var på tide å hive ut grindsengen. Var litt løping ut av sengen i begynnelsen, men nå går det bra. Det eneste er jeg som er litt redd for at han skal finne på noe uten at vi våkner. Men heldigvis klarer han ikke å åpne døren enda, så han ligger med igjenlukket dør om natten. Men ser at det bare er et tidsspørsmål før han når opp, og i det siste har han klart å åpne utgangsdøren i barnehagen, så han vet hvordan det gjøres. Eldste ble lagt over i voksesen da hun var 22 mnd pga hun skulle bli storesøster, mellomste lå i grindsengen til ca 3 årsalder, hun skjønte aldri at det gikk ann å klatre ut av sengen :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. november 2006 #19 Skrevet 27. november 2006 Han fikk vokseseng til to-års dagen.
junior&vesl@ Skrevet 27. november 2006 #20 Skrevet 27. november 2006 Junior fikk stor seng (90*200) da han var 2 1/2 år og den overgangen gikk "smertefritt". Men vesla blir kanskje nærmere 4 år før hun får stor seng, for jeg ser for meg litt av en jobb med å få hun til å slå seg til ro i stor seng... :-) Neida, jeg har planer om å kjøpe skuvseng til henne, som hun sikkert får til våren/sommeren. Hun ble 2 år i september.
Anonym/Anonaim Skrevet 28. november 2006 #21 Skrevet 28. november 2006 Da guttungen min ble 1,5 år tok jeg han i min seng og der sover han fortsatt. nå er han 2,5 og jeg har ikke tenkt å få han over i sin egen seng ennå. synes det er godt å sove ved siden av han. de vokser så fort at jeg vil ha han så nær meg så lenge som mulig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå