Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Hei, Jeg har et barn på 4 måneder og egentlig så hadde vi tenkt å få et barn til helt med det første. Jeg sa opp jobben min da jeg gikk i permisjon fordi jeg visste at jeg ikke skulle tilbake dit. Trivdes forferdelig dårlig der Planen var nå å nyte denne permisjonen med barnet mitt, så starte i ny jobb, jobbe der en stund før jeg skulle bli gravid igjen. Nå har jeg begynt å tenke over at jeg veldig godt kunne tenke meg to tette og har faktisk litt lyst å bli gravid igjen, men jeg må være på den sikre siden økonmisk. Jeg må vite akkurat hvordan det fungerer og at jeg opparbeider meg fødselspenger selv om jeg er i permisjon. Vi kan ikke gjøre det hvis jeg bare få engangstønad. Da må vi vente Jeg skal ringe NAV å sjekke, men var bare litt nysjerrig på om noen her visste svaret? Nå er jeg anonym for første gang ...
Herkules Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 fødselspermisjonen teller på lik linje som arbeid. og har du 80% dekning får du likevel 100 % som nytt grunnlag. går permisjonen ut før du skal i ny perm så bør du melde deg arbeidsledig Som arbeidledig vil neste prerm grlag bli et snitt av de beste 6 av10 siste mndene Jeg vet ikke hvordan de regner om man ikke er i jobb eller meldt arb. ledig når ny perm begynner nav gir bedre svar tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 I den første setningen skulle det stå "hadde IKKE tenkt å få et barn til helt med det første .... " Ble plutselig to helt forskjellige betydninger. Hehe ...
Herkules Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 men problemstillingen blir vel den samme
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Joda, du hadde skjønt hva jeg mente så svaret ditt var veldig greit Tusen takk! Skal ta en tlf å sjekke med Nav også og få bekreftet hvordan det evt ville blitt.
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Hehe ... PLUTSELIG ikke anonym lenger ... Jaja ... hahaha, jeg kjenner jo en hel gjeng her inne så da skjønner dere ihvertfall hva jeg har gått og tenkt litt på! men det er bare i tenkeboksen enn så lenge ...
Herkules Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 driver å tenker selv, Jeg vurderer hvordan dette med barn jobb helse osv skal gå best mulig opp men er veldig klar for en til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå