Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Og hvordan kom det dit? Fra mageleie, eller fra ryggleie? Trente dere, eller bare gjorde barnet det en dag? Min jente på 11 måneder og 1 uke, hun er så treig. Hun kan: * Rulle fra rygg til mage, mot venstre, aldrig mot høyre. * Skubbe seg litt bakover når hun ligger på magen. * Snu seg rundt og rundt sin egen akse. Hun kan ikke: * Rulle fra mage til rygg * Krype/åle seg fremmover * Sette seg opp * Stå på alle fire * Stå på bena atmed ting * Heise seg opp ved stoler eller lignende. * Stå godt i fanget, hun kan stå ett øyeblikk, men da står hun ikke rett med krppen, men heilt fremmoverbøyd. synes dere det er grunn til bekymring?
Lilleh Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Etter at barnefysioterapeuten gikk gjennom en bok med meg og barnas utvikling har jeg aldri tenkt stort over når hun gjorde hva, i visshet om at hun kommer dit etterhvert.... Hun satte seg opp selv først når hun var 8,5 mnd, og er vel ikke akkurat de kjappeste på det enda, men samtidig med det begynte hun også å reise seg i lekegrinda/senga/sofaen (men ikke andre steder...). Barn er så individuelle, og de gjør ting når de er klare for det.. Dersom du er usikker og trenger råd, ville jeg tatt en tur bort på helsestasjonen, og tatt et prat med helsesøster. Da får du 'normalverdiene' og kanskje også tips til hvordan du evt kan stimulere jenta di fremover..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Lukasen min er også litt treg,han satt seg opp første gang da han var 10,5 mnd.Jeg har aldri satt han opp selv,lar han gjøre ting i sitt eget tempo:O) Ikke bekymre deg nå,det kommer..du skal jo snart på 1 års kontroll og hvis ikke noe har skjedd innen det så kan du jo ta det opp der ikke sant? )
gullets mamma Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 min gutt har også utviklet seg litt tegt.han er 9 mnd.han klarer ikke å sette seg opp selv.han rullerr rundt og åler seg litt frem.jeg har satt han opp endel jeg.han holder balansen fint da.han blir så frustrert når han ligger på gulvet og ikke klarer å sette seg opp.veldig fornøyd når jeg setter han opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå