Gå til innhold

Dere som har brukt Pergotime..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pillefri mnd nå, og har ikke hatt noen tegn til EL, har ikke giddet EL-tester,,, Forige mnd når jeg gikk på Pergo hadde jeg masse EL-slim, og veldig vondt i magen- blodprøv viste at jeg hadde hatt EL.

Nå er jeg på dagnoen og tjue, kan det være at jeg har hatt EL uten å merke det?? Eller har dere opplevd å ikke få EL i den pillefrie mnd??

Blir litt frustrert, gitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du normalt sett har el av deg selv men har fått pergo for å få et ekstra dytt er det naturlig at du også har el i en pille fri mnd. Du kan selvfølgelig ha hatt el uten å ha merket det. Det er ikke alle kvinner som kjenner når de har el og om de kjenner det er det ikke dermed sagt at de vil kjenne det hver gang. Så om det er sansynelig om du har hatt el eller ikke kommer jo litt ann på hvor lange sykluser du normalt har.

Klem

Skrevet

må bare spørre dg om noe jeg :)

hvorfor har du pillefri måned??

jeg har el av meg selv hver måned men får pergo litt mer for sikkerhetsskyld, slik at jeg forhåpentligvis blir gravid fort, men jeg skal ta pergo hver måned...har aldrig fått beskjed om no pillefri måned?? vet du hvorfor du har det?

Skrevet

Spør i vei:) Har ikke EL av meg selv, har fått dobbel Pergo-kur. Ifølge gyn var det stor sjanse for EL også i den pillefrie mnd, samt at man ikke risikerer å få overstimulerte eggstokker. Tror jeg..

Skrevet

ok :) måtte bare spørre nå :) har hørt flere som snakker om "den pillefrie måneden" og jeg fatta ingenting :)

går du på pergo annenhver måned da eller?

det kan jo hende at jeg får det hver måned fordi at vi vill bli tilbydt og bli satt opp til ivf dersom vi ikke blir gravide på ca 3 pp e (så da blir d 3 ganger med dobbel pergokur). dette fordi vi netopp mistet et barn

men kanskje jeg må spørre gyn? overstimulerte eggstokker hørtes jo ikke så bra ut, og jeg har jo egentlig fin el av meg selv hver mnd...men gyn. jeg går til er spesiallist innen fertillitet så han burde jo vite,hmm...stoler vi på det :P

tusen takk for at du tok deg tid til å svare vaffal

har lurt på d leeenge :))

Skrevet

foressten, når d gjelder og kjenne el, så kan d nok være både at du har hatt evnt en svakere el, med mindre egg, eller du kan ha hatt vanlig el eller ikke el

før kjente jeg aldrig når jeg hadde el

etter fødselen (første el etter 2 fødsel)så hadde jeg så store smerter når jeg hadde el at jeg ble innlagt på sykehuset for sjekk :P

når jeg hadde el de på følgende gangene så kjente jeg d såvidt og når jeg bynnte på pergo så merket jeg det en god del mer(mer smerter/stikkninger) og lenger

tror d med pergoen er at du stimulerer til flere og mer modne og større egg, at d er derfor det kjennes bedre

hvordan klarer du og ikke el teste ??? :)))

Skrevet

hei du!

Jeg hadde som deg ikke EL selv og ble satt rett på dobbel pergo annenhver mnd. Første kur testet jeg EL og fant EL på dag 17. I pausemnd gadd jeg ikke teste EL og det viste seg at jeg heller ikke hadde EL da syklusen varte til dag 45 eller 46. Da fikk jeg mensen ved hjelp av primolut slik at jeg kunne begynne på ny kur. Ble gravid på den nye kuren da:)

Skrevet

Etter over 1 1/2 år med testing er hytt og gevær er jeg rett og slett drittlei hele griea, får prøve å la det gå sin gang og ikke stresse:)

Nesten sikker på at jeg ikke har hatt EL, og at jeg sikkert må ha Primolut igjen...BLÆH!!!!!!!!!!!

Skrevet

uff da... det er noe dritt... jeg vet alt om det! Man vil jo gjerne ha så normale sykluser som vanlig! Jeg gadd rett og slett ikke teste EL mer enn i 1, runde jeg heller og jkeg som deg var rett og slett drittlei av denne drittkroppen!

MEN...... ikke gi opp lille venn! Jeg kan ikke si så mye for å trøste deg akkurat nå, men jeg krysser fingrene for at du i alle fall får tanta fort da sånn at du kan begynne på ny runde igjen...

Sender en stoooor trøsteklem!

Skrevet

da skjønner jeg at du ikke gidder teste for el og sånt! :)

jeg ble ikke gravid før etter 4 år sist og vet at hadde jeg testa og fulgt sykluser slik jeg gjør nå, så hadde jeg blitt gaaaal!

nei bedre og la d gå sin gang, få utredning og bare gjøre det en kan og må

ønsker deg vaffal masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...