Gå til innhold

er eg teit som tenkjer slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julebordet til jobben til sambuaren min er same dag som sneipen fyller 1 år. Vi skal ha selskap på ettermiddagen, og festen er jo ikkje før om kvelden, så det gååår jo på eit vis...ha selskap, leggje sneipen, gå på festen i same kleda som i selskapet, la mamma sitje barnevakt...han hadde vore i trygge hender, og han hadde jo ikkje merka at vi var vekke eingong, men likevel....berre tanken på at guten min skal ha barnevakt på eittårsdagen sin får det til å knyte seg heilt i meg. Så eg har sagt nei, og sambuaren seier iallfall at han er einig, men eg veit jo at han har lyst. Er eg heilt teit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette ville jeg nok sagt var litt hormoner ja;) Men forstår deg godt, og jeg hadde nok gjort det samme. Men, jeg hadde nok muligens også kommet til å angre meg om jeg ikke dro?

Tross alt, barnet ditt vet jo ikke at han har bursdag en gang, og ikke kommer han til å bli sinna på deg senere i livet for at du dro på julebord den dagen heller. Så om du drar ut har du all verdens grunn til å ha god samvittighet for det;-)

Skrevet

Det høres jo ikke ut som du har særlig lyst å gå på julebordet. Hvis du ikke har det, så er det vel bare å bli hjemme :) Hvis du virkelig hadde hatt lyst til å gå på julebordet, ville du ikke tenkt så mye på at det er podens 1-årsdag, tenker jeg!

Skrevet

Hei... Skjønner hva du mener,men må bare si en ting!! :) Deres kjære barn har dere hjemme hele dagen på bursdagen sin og dere koser dere og han får masse gaver og er fornøyd.. Når kvelden kommer og han skal legge seg så er jo selskapet over og han har hatt en fin dag! Selvfølgelig deres valg,men dere må passe på å komme dere ut dere også.. Han har allerede hatt en fin dag og får en fin natt søvn!!! Hilsen meg

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener jeg, og syns ikke du er teit. Jeg hadde blitt hjemme jeg tror jeg, julebord og andre fester kommer det jo mange av! Greit at gutten sover og alt det der, men det er bare noe med følelsen kanskje?

Ser for meg at det blir masse prat om "tenk hvordan det var for ett år siden!" og slikt på 1-årsdagen, koselig å sitte sammen bare dere foreldrene og mimre litt da, den spesielle dagen :)

Skrevet

Gå på julebord og kos deg:-)

Som du sier han sover jo, og bestemor er jo der...

han har jo hatt det koselig hele dagen med dere, og han skjønner fint lite av bursdagen sin enda...

Skrevet

Du / dere kan jo betrakte julebordet som en måte å feire 1-årsdagen på - at dere feirer at det er akkurat ett år siden dere ble foreldre.

Tenker at gutten blir feiret i rikt monn!

Det er sikkert stort for mormor/ bestemor å sitte barnevakt også, på ettårsdagen for henne som bestemor til denne gutten.

Skrevet

Hmm, kinkig den der ja:-)

Vet ihvertfall at her hadde det blitt omvendt, sambo hadde trodd jeg hadde vært gal hvis jeg hadde kommet med planer på bursdagen til en av jentene...det er hellige dager for han:-) Jeg er litt mer der at det er stor forskjell på en 1-årsdag og en 2-årsdag feks. Det er jo mest foreldrene denne dagen er spesiell for, men så er det jo noe i det Marthe-mor sier om å ha noe å mimre om også da.

Så jeg kunne nok vært i stand til å hatt planer på kvelden(men ikke rushet selskapet da fordi vi skal ut, jeg er da tross alt menneskelig...men ventet til det var naturlig med legging) men hadde nok måtte gått uten sambo for han hadde nok sittet med klump i halsen og sett på kake og gaver etter den første bursdagen.

Hmm...føler meg litt ufølsom jeg når jeg ser hva jeg skriver og tydeligvis også mener:-)

Skrevet

Jeg ville gått.... Barnet sover jo, og vet ikke du er vekke engang :D

Tihi.... sneipen.... :P

Skrevet

Det hørtes veldig fornuftig ut det som foringsautomaten sier =)

Det blir først feiring for babyen, og når han er lagt, blir det feiring for de voksne ;-)

Skrevet

Hihi, da tror jeg jeg er like lettrørt som mannen din Luca ;)

Skrevet

Ja, kanskje det er noe galt med meg rett og slett:-)

Skrevet

Ja, du er skikkeleg kynisk, altså, Luca!

Huff...vart vanskeleg, dette! Hadde trudd at eg kom til å få berre sympati her inne, men Dib-damene var meir festglade enn eg hadde rekna med;).

Nei, det vert nok ikkje julebord på oss. Eg hadde ikkje reagert om nokon andre hadde gått på fest på ein slik dag, og eg skjønar jo at det vil kome bursdagar som vert langt vanskelegare å "snike seg unna" enn eittårsdagen. Men eg føler på ein måte at særleg på denne dagen høyrer vi saman, vi tre, sjølv om minsten ligg på loftet og søv. Så vi får heller finne på noko anna ein førjulskveld, berre sambuaren og eg;)

Skrevet

hehe, det var skikkelig bra skrevet: vi får kose oss sammen vi tre, selv om minsten ligger på loftet og sover...

Det er som du sier at det også er forskjell på bursdagene, for jeg ville nok ikke tenkt slik(håepr jeg:-) på 2-årsdagn og 3-årsdagen osv..for da orker de å være lenger opp og da er på en måte hele dagen deres.

Men på den første bursdagen(som kanskje burde være ganske så spesiell da) kunne jeg nok funnet på å hatt andre planer på kvelden...huff. Men sambo hadde nok satt foten ned og fått i meg litt fornuft:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...