Gå til innhold

Jeg har funnet min drømme vogn :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg en Carena Freeride vogn og er kjempe fornøyd med den! Hadde en Brio duo vogn før dette, men den ble rett og slett for stor og tung etter hvert. Den var for tung å løfte inn og ut av bilen. Tok for stor plass. Bremsen var vanskelig å få på. Taket var rett og slett for "kort" til at jenta kunne sitte i sitte delen uten å bli våt når det regnet. Ligge delen var jeg fornøyd med.

Min lille jente er nå 17 mnd.

Jeg bestemte meg for Carena Freeride vogna av mange forskjellig grunner:

- Den er lett å legge sammen og blir rimelig liten

- Den er lett å løfte inn og ut av bilen, kan faktisk stå oppslått i vår bil

- Den har en rygg som er enkel å justere og som kan legges helt ned

- Dersom vi får flere barn kjøper man bare en bag og bruker inni

- Det er fine gode 5 punkts seler med polstring

- Det er lett å justere fotbrettet og det er sikkert for barnet

- Du kan justere bøylen fram og tilbake (altså der hvor banet holder i når det sitter)

- Taket er lett å justere og kan dras ganske langt fram når det regner

- Kurven under er stor og ting faller ikke ut

- Håndtaket kan beveges over slik at du kan ha barnet begge veier

- Håndtakets øverste del kan justeres opp og ned i forhold til hvem som kjører

- Det følger med fotpose

- Den har 4 hjul

- Den har bremse både foran og bak

- Sist men ikke minst, vogna kostet ikke skjorta :o) Jeg betalte 1999 kr for den på Barnas Hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du har funnet en vogn som passer deg perfekt :)

Skrevet

Jepp, det er flott!! Selv synes jeg Carena generelt har dårlig kvalitet..men man får jo også hva man betaler for..trillecomforten kan heller ikke sammenlignes med feks OTH UJ, TFK, S3 osv... Men for all del; kjempeflott!! Ikke alle har samme krav og behov, og flott er det!

Skrevet

Har du hatt vogna selv? Eller er det prisen du henger deg opp i? Det er ikke alltid at pris og kvalitet henger sammen, selv om vi liker å tro det. Virker som en del får så god samvittighet av å kjøpe dyre vogner.

Skrevet

Jeg har hatt tre ulike carena-typer, og de kan ikke sammenlignes med andre vogner jeg har hatt når det gjelder comfort og kvalitet - desverre! Hadde jeg likt dem like godt hadde jeg såklart ikke lagt i 4000,- mer for en vogn.....flyter ikke i penger vi heller akkurat! Men når vogna brukes daglig, har jeg valgt den JEG synes er best for oss og barnet! Men sa jo i tillegg at om hun var fornøyd med vogna, og at den tilfredstillte hennes krav, så var jo det flott - ingenting er bedre enn det :)

Skrevet

Det finnes så altfor mange vogner å velge mellom på markedet i dag. Det er jo et lite under at man i det hele tatt greier å ta et valg! Da synes jeg det er dårlig gjort av dere andre å lage skår i gleden. Kos deg med vogna di du! Ungen din er fornøyd når du er fornøyd!

Skrevet

Trodde litt av meningen med et barnevognforum var at man skulle utveksle erfaringer - DERFOR kom jeg med mine erfaringer om denne typen.......beklager på det sterkeste om jeg ødela gleden hennes...men sa jo at det var flott at hun hadde funnet den optimale for henne!

Man må vel tåle å høre andres erfaringer også.......hvis ikke har man lite he å gjøre mener nå jeg.....

Skrevet

Så fint at du har funnet en så super vogn, hva veier den og hvor brede er hjulene?

Skrevet

hei! går ann å se på vogna på internet?

Skrevet

Ja jeg har denne vogna selv og har hatt den i 3 mnd nå. Er meget fornøyd. Kan ikke skjønne at dere henger dere opp i prisen på vogna? Det er faktisk IKKE alltid slik at det dyreste merket alltid er best! Jeg mener at man betaler alt for mye for enkelte vogner bare pga av sitt navn. Jeg gikk i fra en vogn til 5000 kr til en på 2000 kr og er ikke annet enn fornøyd. Det var mange ulemper med den dyre vogna som jeg nå er kvitt.

Gikk i fra et dyrt kjent merke til et mindre kjent og mindre dyr vogn og synes den er kjempe bra. Carena har tross alt vunnet best i test i forbukerrapporten og det er vel heller ikke uten grunn?!

Tror dere som velger dyre kjente vogn merker betaler mye for merke navnet.

Skrevet

Nei, nei, nei.... det er vel meg du sikter til her!?Ikke meningen å henge meg opp i noen pris her, det jeg har skrevet er kun MIN EGEN erfaring med Carena, og den er at man får hva man betaler for! Altså JEG har hatt mye bedre erfaring med andre vogner - og det har da vært de som har ligget litt høyere i pris..DESVERRE (sikkert)....mulig det er bare meg her inne, men man må vel få ytre sin mening??

Jeg betaler ikke for noe "kjent merke", men for å få det jeg synes tilfredstiller MINE krav! Altså er det flott at DU har funnet en som tildredstiller dine, og samtidig har en fin pris!!;o)

Nok om dette nå....håper virkelig dere skjønner hva jeg mener..

Skrevet

:o)

Ingen såre følelser. Måtte bare promotere litt min egen vogn litt slik at ikke alle trodde jeg valgte den pga prisen :o) Er faktisk en veldig bra vogn altså!

Tjohei :-o

Går vel ikke lange tiden før vesla ikke gidder å sitte i vogna no mer likevel kan jeg tenke meg... sukk... Barnevogn tida er snart forbi. Litt synd egentlig... Er så koselig å trille tur :o) Kanskje vesla snart må få seg en liten søster eller bror...slik at mor fortsatt kan trille tur? :o)

Skrevet

Hihi - skjønner.... og jeg måtte bare svare da jeg følte at du/dere kanskje trodde jeg kun var ute etter å bruke kjente merker, og ikke "kunne" ha denne fordi den hadde en rimelig pris - er altså ikke derfor ;o)

Ja fyyy.......vognperioden er over før man vet ordet av det..sukk....Her har jenta begynt i bhg, så det har jammen blitt mindre og mindre i det siste... Bra det kommer en lillebror eller søster i desember!!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...