Gå til innhold

Bestemor som er overivrig med ting fra "sin familie"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemora til ungene er helt vill etter å komme med gamle ting fra da hennes sønner var små.

Alt du kan tenke deg har hun samla på og kommer med det på døra vår.

Ja må bare si ifra om dere ikke vil ha det altså..MMmmm...Veldig enkelt det ja, iallefall når sønnen ikke sier et kvekk.

Hun har allerede kjøpt inn pepperkakedeig og marsipan som skal lages til jul, og det er jo i og for seg bare kjempe kjekt. Men jeg hadde lyst til å lage egne tradisjoner i år hvor hun selvfølgelig skulle innviteres og få være med. Men nå blir det sånn at hun kjøper inn alt, har med seg forkle fra da hennes barn var små, hennes pepperkake former skal brukes(selv om vi har egne), det blir liksom hun som styrer det hele.

I tillegg får vi de samme historiene hver bidige gang om hva sønnene hennes sa da de var små, hva de gjorde og hva de lagde.

Og det skal vi også gjøre.

Kjenner jeg blir irritert, men sier jeg noe? Nei da.

Alt skal være fra deres familie hele tiden.

Pappan din gjorde sånn og sånn, pappa sa det og det..

Ja da, har hørt historiene 50 ganger nå.

Juleaften skal også feires sammen hjemme hos oss, da skal hun lage all mat hjem til seg og ta den med til oss.

Prøvde å si at jeg vil lære meg det selv, og at jeg ville være med på å lage den, det fikk jeg ikke noe svar på gitt.

Hva sier dere? Er jeg hårsår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns slikt er kos jeg :)

Greit nok med klær, ting osv som du ikke vil ha... Det ville jeg gitt beskjed om! :D Vi gjorde det, stemoren til samboeren min kom med masse klær fra hennes sønner som er 9 & 10 år gamle... Da gidde samboer grei beskjed at hans gutter skulle ikke gå i disse klærne :P

(var ganske slitte, old time klær) ;)

Og det syns hun var helt greit! :D

Men det med bakingen osv hadde jeg satt stor pris på! :D :D

Skrevet

Synes nesten litt motsatt jeg nå når jeg fikk tenkt litt på det.

Klær og ting og tang kan vi jo velge om vi vil bruke, men når hun tar styringa på ting som skal gjøres så har jeg lite å stille opp med.

Kjenner at jeg bruker for mye energi på akkurat dette.

Men jo det er kjempe stas at hun vil bake med barnebarna, helt klart, men det er måten hun går fram på som blir litt vel mye for meg.

Blir gal av å tenke på hvor mye hun styrer og at hun hele tiden må snakke om sine sønner og hva de sa og gjorde for 30 år siden. Fine minner for henne sikkert, men når de samme historiene fortelles hver eneste gang vi møtes..Uff...

Men men..hun bryr seg om barnebarna sine og jeg jeg ER glad for det altså.

Skrevet

Synes ikke du er hårsår.

Det er godt med hjelp, men alt med måte! Alle har jo lyst å lage sine egne tradisjoner og ikke minst få lov til å bestemme i eget hjem.

Hjelp er kun til hjelp når det er frivillig og ønskelig synes nå jeg...

Synes du skal ta en prat med mannen din jeg! Og så evnt med bestemoren. Du skal jo tross alt ha et forhold til henne resten av livet, så er jo best for alle at en er relativt åpen (på en fin måte), synes da jeg...

Skrevet

Å, hun mener det jo bare godt da.. Men jeg synes ikke du er hårsår! Prøv å fokuser på at dere er heldige som har engasjerte besteforeldre.

Når du ikke sier noe når du blir irritert, så kan du jo heller ikke vente at det skal forandre seg. Prøv å si det til henne på en fin måte... Det er nok vanskelig, men hvis du ikke vil ha det sånn så er det bare en ting du kan gjøre...Si ifra. Det ordner seg nok vettu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...