to ganske tette og helt ferdig Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Står TV på snur hun hodet automatisk der lyd og bilde kommer fra, det er jo kjempe spennende når ting beveger seg og det i tillegg kommer lyd. Hva kan skje om små barn ser for mye TV? (det er ikke tilfelle her) men det er en god avleder når trøttheten kommer og hun må være opp litt til før mat og kveldstell. Er det noen som vet hva som skjer rent fysisk?, øyne, ører, osv... jeg vet at de kan bli overstimulert av for mye. men finner ikke mer info om spebarn og tv titting, bare om småbarn, og der er jeg oppdatert. Er det farlig? da mener jeg alvorlig for små barn under 1 år nærmere bestemt 3 mnd (hehe)?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 De BØR vel ikke sitte og se på teven akkurat Men et 5-minutt i ny og ne skader nok ikke. bare ikke la henne sitte og glo lenge, det blir jo for mange inntrykk for de små.
april 06;) + mai 09* Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 skulle bare si at vår er helt lik, synes det er supert å se på tv. Så det gjør han vel innimellom, så tar vi han bort når han viser tegn på å være lei.
sprellemor Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Min hs sa at pulsen øker og at de kan bli vanskeligere å roe for natten hvis de ser på tv rett før de skal legge seg. Men hvis ikke det er noe problem er det sikkert ikke spesielt farlig.
så var vi 4 Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Martin pleier å sitte og se på barnetv om morgenen (tv2 og disney channel) mens jeg koker kaffe og pusser tenna. når jeg kommer tilbake til stua er han ferdig å bæsje og dagen kan starte. Ville kanskje være litt obs på skarpe/plutselige lyder så de ikke blir skremt.
Herkules Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Jeg her også en liten tv slave Det er nok ikke så farlig at de ser på tv, og det er jo som alt annet greit å følge med på om de er overstimulert. Da skal man jo avslutte aktiviteten. Det er jo også et poeng at de ikke skal bli skremt da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå