Havi Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Bærer litt for mye om dagen, og lurer på om hva som evt kan skje... Noen som vet??
nr.2 i februar Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 det er ikke farlig for fosteret å bære tungt, har jeg hørt. Det som kan skje er at du får (mer) vondt i bekkenet, da det er veldig slakt under en graviditet.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Det anbefales ikke å løfte mer enn 10 kg. Det er nok farligere for deg enn for baby, men jeg vet å ha hørt at de tyngste løftene stopper blodstrømmen til morkake en liten stund. (skal visst ikke være stor fare for noe farlig). Når det gjelder deg er alle sener og ligamenter slappere pga hormoner. Det er derfor lettere å få belastningsskader. For ikke å snakke om bekkenløsning!!! Den glatte muskelaturen er også slappere så faren for åreknuter og hemorrider skal visst også øke med tunge løft... Hvis du må løfte, pass på å løfte riktig, bøy i knærne og få noen til å løfte med deg! Har selv en 1 åring som jeg bærer mye på, det er ikke alltid man kan la være å løfte heller! )
m@ms Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 I noen sjeldne tilfeller har jeg hørt at morkaken kan løsne dersom man bærer tungt, men jeg tror ikke det er dagligdags... Har også hørt at dersom du er vant til å bære en viss vekt (f.eks et barn på 15 kg) fra før, så er det helt i orden, det er det du bærer tyngre enn vanlig som er et problem... Beklager litt forvirrende forklaring, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.... Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå