Gå til innhold

Juni: Dere om har begynt med grøt....


Frk B og Elias

Anbefalte innlegg

 

... hva har dere i grøten? Har prøvd med malt, men synes fortsatt han blir litt treg i magen. Fikk full porsjon for første gang igår (har økt gradvis altså) og han slet skikkelig stakkar. Måtte gi han endel sviskesaft for å få igang.

 

I begynnelsen fikk han sviskepurré i, men det er jo ikke å få kjøpt her i Asker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke begynt skikkeli enda så vet ikke om det funker, men bruker banan/eple pure oppi grøten. Vi er bare på smaksprøvestadie enda da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en link.. det er kjempe enkelt å lage sviskepure selv!!!

 

http://www.dinbaby.com/forum/thread/7071816

 

synes min gutt også plagdes endel i starten. kunne gå noen dager mellom hver gang han bæsjet. gir jo malt nå.. og det virker greiere. men du har jo prøvd det uten god effekt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for link, skal prøve å lage selv. Heldigvis har jeg fått kjøpt i Tønsberg, og nå flytter vi jo nedover :o) Første flyttelassene går i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med sviskepure og flytting!!

 

håper at det retter seg med magen.. det er vel en fase der tarmene skal venne seg til maten!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

finn du enda hipp sin risgrøt i butikken`? fikk beskjed om at det var borte fra butikkene da jeg hadde lett overalt i tromsø..

at man kunne gi hipp sin havregrøt som er fra 6 mnd, som smaksprøve fra 4 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sammen problemet, men på helsestasjonen sa de at både ris- og maisgrøt kunne gi hard mage. I og med at man skal gi sakte tilvenning av gluten, anbefalte hun havregrøt (som det er minst gluten i) som alternativ. Den gir ikke så hard mage.

Så jeg har gitt risgrøt med eple og mango fra Semper 4 mnd (favoritt!) til frokost og havregrøt (Mild havregrøt fra Nestlè 4 mnd) til kvelds. Maisgrøten sluttet vi helt med.

Vi bor ikke i Norge, men er her på ferie nå - og oppdaget at jeg ikke fant 4 mnd. havregrøten her. Men er overbevist om at den finnes i butikkene i Norge også:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...