Gå til innhold

Svak i nakken-er 8 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir fortvilet,lillenurket er 8 uker og kan ikke løfte hodet når han ligger på maven eller vil ikke (er ikke helt sikker..).Han har snudd det fra side til side,men løfter det ikke opp.Blir illsint og gråter enormt når vi trener med han på maven,det må jo til..men er en prøvelse for alle tror jeg!Blir stresset når jeg tenker på at det er viktig for at han skal komme videre igjen..

Hva i allverden skal vi gjøre??Lurer på om det kan være lurt å dra til kiropraktor,manuellterapeut eller fysioterapeut (vet ikke hvem ..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt det opp med helsesøster jeg, så kan hun ordne videre behandling. Dette var jo faktisk litt bekymringsverdig..

Skrevet

Jeg har en venninne som opplevde det samme. De tok det opp med HS og hun var ikke bekymret altså. De fikk bare beskjed om å øve mere. Men du kan jo likevel ta det opp med HS, så får hun vurdere deres spesifikke situasjon.

Lykke til!

Skrevet

buddhaen vår løftet ikke på hodet sitt noe særlig før han var minst tre mnd. På barselgruppene lå han tapesert i gulvet og lå og småfjertet mens de andre løftet og så så sporty ut.. Ikke noe særlig. Dette selv om vi la han mye på gulvet. Han likte rett og slett ikke å trimme!

Nå er han plutselig foran igjen mhp utvikling, det der går i rykk og napp!

Ville definitivt ikke uroet meg dersom han ellers virker pigg og frisk. Gi det noen uker til, og stimuler han på gulvet. Ta han opp om han griner (ikke sutrer), gjør det til en hyggestund. Kjøp speil.

Lykke til, det der går seg til! Hvis mot formodning ikke, dra til en manuell terapeut, det kan være en liten låsning i nakken som lett lar seg gjøre noe med.

Skrevet

vet forresten ikke helt jeg om den der treningen er sååå viktig som HS skal ha det til, så tidlig mener jeg. (ja, definitivt senere). Tror de lærer seg mye når de er klar for det. Har ikke møtt på noen friske voksne jeg som ikke klarer holde hodet sitt oppe!

Leste ei på et forum som sa; lurer på om mammene i urtiden la barna i gresset på savannen i så og så mange minutter mens pappaen sto og så etter løver..? Tror ikke det;)

Skrevet

Han er pigg og frisk ellers..Pludrer og smiler,god bevegelighet,følger oss med blikket osv...Holder hodet når vi holder han opp i "rapestilling" osv...Skal ta kontakt med HS i morgen...Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...