Sjokoholikern Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Nå lar jeg han ikke ligge alene å gråte mer enn fem min, og går inn til han jevnlig. men han sovner jo aldri, bare gråter når jeg ikke sitter å "underholder" med sang og stryking... nå har det gått en hel time. hva burde jeg gjøre? -Sitte på sengekanten konstant til han sovner, klappe og stryke, snakke og synge? -Bare titte inn å si natta, og gå ut igjen, med fem min intervaller (mens han smågråter videre)? -Gå inn i fem min, og være ute i fem min...? Veldig vanskelig dette her altså... han gråter bare "sinna-gråt" fordi han vil opp og ut i stua (som han har fått lov til før...)
Sjokoholikern Skrevet 19. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2006 Snart ni mnd... Han har sovet rundt (12 timer natten) fra han var fire mnd, til for ca to mnd siden... Da begynte han å våkne etter vi hadde lagt ham for kvelden, og ville bare opp! Jeg har fulgt magefølelsen frem til nå, gått inn og roet han osv, og har innimellom tatt han ut i stua (dum som jeg er). Nå på fredag var svigers på besøk og overtalte meg til å la han ligge å skrike. to timer tok det han å roe seg og sovne. jeg satt å gråt senere, og vil ikke gjøre dette igjen! det makter jeg ikke! Så det jeg trenger er tips til hvordan jeg ikke skal gjøre meg selv en bjørnetjeneste, og få han til å sovne fortere av seg selv.
april 06;) + mai 09* Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Hva sier magefølelsen deg? Er ikke lett å vite alltid hva som er rett, men jeg tror på mamma-instinkter. Føles det feil, tror jeg at det er feil. Må advare om at jeg er veldig pro-kos og nærhet og den pakken der, så du får ta mine råd som du vil, men jeg ville definitivt valgt å være hos han for en periode nå til han sovner. Spes nå som han sikkert har seperasjonsangst (og kanskje i enda større grad etter de to timene) ville jeg startet i den veldig trygge enden, og så gradvis jobbet meg i mål, uten brå endringer. Vær god og trygg, men bestemt. Sitt hos han, stryk og syng og kos, og ta han opp om han gråter skikkelig, men legg han ned igjen og ikke ta han på stua. Og når du og dere er klar slutter du å ta han opp, og så begynner du å gå ut før han har sovnet, osv osv. Lykke til!!
Sjokoholikern Skrevet 19. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2006 Okay, takk for svar =) Jeg gikk inn til han når han gråt, roet han til han lå og lekte, gikk ut, og gikk inn igjen når han ble sinna igjen. han sovnet etter 1,5 time. og jeg har en såååå mye bedre følelse i kroppen i dag enn jeg hadde på fredag!! =) Krysser fingrene for at dette ritualet ender med at han sovner fort av seg selv tilslutt =) Det er godt å ha noen støttende sjeler her inne (som ikke presser meg til å la han skrike...) ;-)
Rut Bram Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Vi brukte 3-minutters intervaller på eldstejenta da hun var rundt året - det gikk kjempefint. Gikk inn etter 3 min. gråting og roet henne ned med kos og klapp i sengen, for så å gå ut igjen, gjentok etter mye 3 min. ved behov. Ville ikke sunget eller underholdt etter den første leggingen! Og veldig viktig å ikke ta ham opp og ut av rommet. Etter et par-tre dager med denne metoden sovnet hun veldig fint igjen, og vi har ikke hatt trøbbel med leggingen siden. Nå er hun 3 1/2 år
Marge Simpsons Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Jeg forstår at jeg har verdens enkleste unge Har gjort det til en vane å legge babyen min i seng rundt kl 21.00. Så sitter jeg ved siden av sengen og prater med han i ca 5-10 min, så setter jeg babycallen på og uroen og går... Da er han som regel kjempe fornøyd. Tok litt tid til å ta det som en vane, men nå er det ingen problem. Kanskje du må finne ut hvordan din baby vil legges???
Marge Simpsons Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 forresten... babyen min er 4 måneder nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå