Julie79 Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Det kryr av barnevogn-merker og modeller!!! Vi skal kjøpe barnevogn for første gang, men va i alle dager skal man velge??? Mange skryter av Basson Roma...men veldi mange andre har god erfaring med andre vogner... :-)) Er det noen som har kommet gjennom barnevogn-kaoset og vært veldig veldig fornøyd?? Den skal jo se fin ut også da.....:-))
BIA* Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Du må tenke ut hvilket behov du kommer til å ha. Også anbefaler jeg deg å lese her på sidene og se hva folk kjører rundt med. Lykke til!
Nuffa Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Jeg har hatt en god del vogner. Første vognen jeg kjøpte var en urban jungle, og det er vel den jeg har vært mest fornøyd med. Eneste jeg savnet var vendbar sittedel. Nå har jeg en bugaboo og den er fantastisk. Men kommer nok til å kjøpe en urban jungle når poden blir litt eldre og synes det er greit å sitte andre veien. Uansett hva du går for vil jeg anbefale deg svingbart/svingbare hjul forann. Mye mindre slitasje på nakke og skuldre for den som triller.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 oth urban jungle er IKKE en vinter vogn. se på emmaljunga vognene. www.emmaljunga.no
Nuffa Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 jeg synes den fungerer optimalt på vinterføre. Med voksipose oppi, er den lun og god. Jeg trillet den hele fjor vinter med min 2 åring oppi og med baby i magen. hadde aldri noen problemer.
milva76 Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Har du hatt OTH selv og i så fall bro du i by eller på landet? Hvorfor likte du den ikke på vinterføre?
mammmamia ** Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Jeg synes OTH er SUPER på vinterføre jeg! Den har store, gode hjul som kan låses og er ypperlig i alt slags vær :-) Eneste (to) store minus er at sittedelen ikke kan snus og at fotbrettet ikke kan heves... TFK er bedre synes jeg, men OTH er jo så griselekker..! Hehe..! :-)
mammmamia ** Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Ville forresten IKKE gått for Basson Roma..! Skikkelig skrapvogn, knirkete, ruster, slarkete i både styret, understell og hjul... Og så liker ikke JEG utseendet på den heller, den ser billig ut... Ville sett på vogner som Simo Brio Teutonia Mistral Emmaljunga
milva76 Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Enig med deg og Nuffa, mammmamia. Den er kjempefin. Kjenner flere som har vært veldig fornøyde med den på vinteren. Har ikke prøvd den selv.
-sga- Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Det kommer veldig an på hva du skal bruke vognen på. villVie ha en "by" vogn da vi bor i Oslo sentrum. For oss var det viktig med store gode hjul, vendbart nesehjul, god demping og stor bagdel. Da var det TFK joggster twist som kom best ut for oss. Etter å ha kikket på vognen i butikk - endte vi med å kjøpe den på www.babyjungle.nl og havnet totalt på ca halv pris av prisen i Norge - selv etter frakt og fortollingsgebyr. Når man bestiller på nettet trekker de av nederlands mva før de fakturerer deg. Jeg kjenner flere som har bestillt fra denne siden, og ingen av oss har opplevd noe trøbbel. De er også raske å svare på mailhendvendelser. Lykke til i jungelen!!!
jippii Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Her hvor jeg bor, er basson roma vognen veldig populær. Men har ikke hørt om en eneste en som har hatt understell som ruster, eller har blitt løst. Skulle det event. begynne å knirke, får man kjøpt smurning til en billig penge på butikken. Og skulle en skru e.l. mot formodning løsne, finnes det noe som heter skrujern. Men som sagt har aldri hørt om at dette har vært noe problem. Imotsetning så kjenner jeg personer som har hatt simovogn der understellet rustet etter en vinter, men dette ble jo selfølgelig en garantisak. Skal du sammenligne priser f.eks. emmaljunga kontra basson roma. Rundt 8000 for en emmaljunga duo (eller hva den nå heter) og 5000 for en basson. Men selvfølgelig kommer det helt an på hvilken nytteverdig du vil at vognen skal ha...motebevisst? helt orginal? Skal den løftes mye? Hvor bor du? Hvordan er veiene å trille på? etc.
heimer Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Har selv brukt OTH uj på vinterføre. Fikk jente i slutten av oktober, og trillet masse - både i byen og på landet. Synes den fungerer flott også på vinterføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå