Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #26 Skrevet 19. november 2006 ;-) kanskje du burde lagt innlegget på skravlesiden....tjihi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #27 Skrevet 19. november 2006 mente krangle...haha, kanskje jeg ble satt opp i sin tid:-)
så var vi 4 Skrevet 19. november 2006 Forfatter #28 Skrevet 19. november 2006 haha du fikk sikket mme og måtte sitte rett vei i bilen også
SuperGlad Skrevet 19. november 2006 #29 Skrevet 19. november 2006 Det er vel rett å si at han kan sitte! Ikke at han har lært seg å sitte, for det er noe de lærer seg når de setter seg opp selv. Tulla mi sitter kjempefint, men lar henne ikke sitte lenge i gangen pga at hun skal følge utviklingen å ikke bli "rumpehopper"!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 19. november 2006 #30 Skrevet 19. november 2006 så flink gutten din e!! det e så vanvitti arti når dæm gjør nye ting! har en gutt som e 14 daga yngre!! æ må nu bare si det.. æ har latt ongen min smake IS i dag.. og vet dokker ka som e enda verre+? han e bare 5 mnd, og han ELSKA det.. han hylte da han skjønte at han ikke fikk mer. kjenn æ e lei av folk som ikke klare å være litt gla for andre onga. det e ikka alle som klare å følge boka 100% bestandi. men samtidi trur æ ikke nån her gjør nåkka for å skade ongen sin. HI bruke sikkert hauet når ho ongen sitt på gulvet!!
så var vi 4 Skrevet 19. november 2006 Forfatter #31 Skrevet 19. november 2006 hehe kan godt tenke meg is falt i smak hos han ja.
Gjest colorina Skrevet 19. november 2006 #32 Skrevet 19. november 2006 http://www.babyverden.no/templates/Article____4338.aspx
Gjest Skrevet 19. november 2006 #33 Skrevet 19. november 2006 Tjah - dette er fra Babyverden, som du ynder å sitere: "Når lærer barnet å sitte? Norske barnefysioterapeuter anbefaler at barnet ikke settes på gulvet alene før det selv klarer å reise seg opp i sittende stilling, rundt 8-månedersalderen. Setter du barnet opp tidligere, belastes den umodne muskulaturen og ryggraden unødig. Først når barnet selv setter seg opp, er ryggen sterk nok til å tåle belastningen. Da klarer barnet også å ta seg for med hendene dersom det velter overende." Men når det er sagt: gratulerer med en tass som tydelig er på vei til å lære seg å sitte i en tidlig alder!
Eliise Skrevet 20. november 2006 #34 Skrevet 20. november 2006 Signerer *Teodor's Mamma* her ja.... Alt med måte, og alle unger er selvfølgelig ulike!!! Noen er tidlig ute og andre ikke, noen er sterke og andre ikke. Noen har kanskje ikke interessen for å sitte, snu osv før de er eldre. Men hvorfor ikke la de prøve? Så har de noe å strebe etter?? Tulla mi er 5 mnd og hun VIL opp å sitte, knall sterk i ryggen og magen, hun setter seg snart opp fra ryggleie (rett opp altså). Elsker å stå!!! HS var imponert over hvor sterk hun var =) Hun får stå og sitte, men alt med måte selvfølgelig!!! Og alle kjenner sine egne, og vil det beste for de ;-)
mai mammaen til to Skrevet 20. november 2006 #35 Skrevet 20. november 2006 jeg skrev et lignende innlegg for to uker siden,..og da fikk jeg skikkelig mye pes og... datteren min sitter også selv..kjempe flink... men jeg lar henne ikke sitte så veldig mye..var en fysioterapaut som svarte meg..og hun sa det som var det skumle var at de hoppet over et ledd liksom...men datteren min er en veldig aktiv jente... hun har rullet bortover gulvet siden hun var 4 mnd. hun skyver seg bakover men kommer seg ikke noe særlig fremover enda...hun har begynt å løfte seg veldig høyt opp på armene..og noen ganger har hun løftet rompen i været....så jeg tror nok ikke hun får noe problemer motorisk. hun får jo ikke sitte så mye heller... sitter litt i vognen... men nå når det er så fælt vær har jeg henne godt nedi vognen sånn at det ikke skal regne på henne... hun sitter litt i tripp trapp stolen sin..og av og til litt på gulvet..men er jo aldri lenger enn noen min..og blir hun sliten/ikke gidder mer så ligger hun seg ned....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå