Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Det er anbefalt at man sover på magen de første dagene etter fødsel. Dette gjør at den første renselsen skjer litt fortere enn om man ligger på ryggen, da blod kan samle seg opp i livmora i stede for å lettere å renne ut ved mageleie.
Maisie Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Men er ikke det ubehagelig i forhold til puppene? Kan jo være at puppene er såre eller ømme etter at babyen har ammet, melkespreng, større pupper eller noe? Har ikke født selv, så jeg vet ikke, men kom bare til å tenke på det. Og hvordan er det i forhold til keisersnitt? Det må da være ømt å lige på magen da?
selfangerkjerringa Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 hadde ikke sjanse i havet til å ligge på magen rett etter fødsel jeg, med to melkesprengte F-pupper...
Bjarne Marie Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Jeg sover alltid på magen, selv om jeg er høygravid så klarer jeg ikke la være! Gjorde det etter førstemann var kommet til verden også til tross for melksprengte pupper i størrelse E. Løsning på melksprengt-problemet var at jeg lå uten BH men en håndduk foran puppene, dette hjalp mot lekkasje i tillegg til at det ble mykere før de ømme brystene. Fikk forrsten beskjed av de på barselsavd. at man skulle ligge noen timer på magen hver dag etter man hadde født, nettopp fordi dette var bra for renselsesprosessen.
___ Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Jeg fikk også det rådet på sykhuset etter at jeg fikk nr 1. Skulle også hjelpe for å få magen og livmoren (?) til å trekke seg raskere sammen. Gikk greit å bygge opp litt med et par ekstra puter så presset kom på magen og ikke på puppene.
Maisie Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Ja, er jo verdt å prøve når den tid kommer. Begynner jo å savne å ligge på magen allerede. Og puter til å støtte opp/bygge opp var jo en god løsning. Det er nå så mye rart en lurer på, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå