Gå til innhold

Baby 3mnd blod i bleia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette?

Minsten hadde noen slimete røde blodstreker i bleia nå i kveld.

Han har vært forkjøla.. behandla litt for evnt astma.. hoster mye.. hatt grønne bleier pga slim som har gått rett igjennom.. og lurer på om dette kan påvirke blodet?

noen som har opplevd lignede??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke opplevd det,men jeg råder deg til å ta en telefon/besøk til legen.

Skrevet

Hei du,

Det samme hadde sønnen min for noen uker siden.. Han hadde noen røde streker med blod, nesten som sytråder. På helsestasjon sa de at det ikke er noe å bekymre seg over (når det barre er bittelitt) og at det kan komme ved litt magebesvær. Men om det der i mot skulle komme mye, må du konatkte legevakt med en gang!

Skrevet

vår hadde det, men da med mye magevondt. Men blod i avføringen kan være forårsaket av allergi, da oftest mot melk eller egg når de er så små. Jeg ville prøvd 3 uker uten mme basert på melk/ du kutter ut alle melkeprod. (husk smør, brød osv har melk i seg) i kosten om du ammer.

Skrevet

Hmm..de tkan jo være det.. jeg har kuttet ut det meste av melkeprodukter allerede.. har hatt kolikk i 2-3mnd seru.. Men spiser pølser med melk.. osv osv.. sånne "ubetydelige" mengder.. Og har osgå spist margarin i kaker osv..

Skrevet

Da høres det jo ikke ut som det er det. Jeg er kanskje hysterisk, men jeg har kuttet ut soyaprod. og, siden noen få barn og reagerer på det.

Har du holdt deg borte fra melkeprod. og den siste tiden før blodet kom? Jeg kuttet og ut melkeprod. noen uker ved tja, en mnd alder, og han hadde fortsatt kolikk. Så da trodde jeg ikke det var melkeallergi, og drakk melk. Fant ut han allikevel hadde melkeallergi, men at han har hatt vanlig kolikk/ luftsmerter i tillegg, og at melkeallergien hadde bygget seg opp og blitt verre og verre. Hvis du skjønner?

Men det var vårt tilfelle, dette kan jo bare være noe harmløst, som litt hemoride-variant eller et eller annet.

Han har ikke fått mme forresten?

Skrevet

Opplevde akkurat det samme da min gutt var rundt 2 mnd. Varte i et par uker nesten. Var på helsestasjonen og til kontroll hos lege veldig ofte. Sønnen min var ikke noe plaget av dette og la godt på seg. Jeg kuttet ut alt av melkeprodukter i min kost, og plutselig ble avføringen hans helt fin igjen. Da jeg startet med melk igjen kom det heller ikke tilbake. Så om det var melkeallergi vet vi ikke, han har ikke hatt noe slikt etterpå (er nå 6,5 mnd). De sa det kunne være noe forbigående og at det ikke trenger å være noe galt. Så du trenger ikke å være noe redd, men det er jo greit å følge med og ta en tur på helsestasjonen hvis det ikke gir seg.

Skrevet

Ja, vi skal gå til legen imrora.. skal forøvrig på 3mnd kontorll også..

Men det hører også med til historien at vi er usikre p åom han har astma.. har vært inne til sjekk i helgen.. han piper og har fått ventoline(jeg har astma selv) Så dette kan jo ha noe sammenheng med dette??

Jeg har mistanke om at han har melkeallergi.. Han har skreket masse når jeg har drukket melk eller spist ost.. melkerprodukter.. I helgen har jeg spist kaker med margarin.. og mulig noe melk.. men ikke noe andre melkeprodukter.

Han er velidg blid og fornøyd og har lagt VELDIG godt på seg...

Litt i ovverkant.. fra 2980 gram i uke 3-4 til 7575 ved 3mnd..

så... kun på morsmelk..(fløte i puppen.. og barnestyrt amming..)

Jeg drikker soyamelk.. men det har jeg gjort lenge nå..Hanpromper forresten masse på natta.. så kanskje han er litt dårlig i magen..?

Skrevet

litt fakta jeg har funnet:

- 20 % av melkeallergikere reagerer og på soya, vår ble f.eks supervond på prosobee (mme basert på soya) så det kan jo være årsaken. Bytt til havre eller rismelk og hold deg unna soyaprotein (du kan spise soyalechitin).

- halvparten av melkeallergikere har refluks

- veldig mange av refluks-barn får astma-lignende plager

Jeg mener klart å se en del sammenhenger her hos vårt barn, men det trenger jo ikke gjelde alle, og det er mange tilfeldigheter her i livet. Men ville nok definitivt prøvd å styrt unna soya og melk videre og hatt god dialog med legen.

Så flott han legger på seg godt og trives! Superbra. Dette går seg til!

Skrevet

takk for fine svar og oppplysninger!!! Får høre hva helsesøster og lege sier imorra!!

Skrevet

Hos oss var det pga av melkeallergi. Hadde grønn, slimete avføring, med blod.

Skrevet

Min sønn har melkeallergi, og eg kuttet ALT av melk.også i smør og pølser. det viser seg at han ikke tåler å få melk på huden en gang. Han hadde mye diare før eg sluttet med "skjult" melk.Fins gode pølser uten melk!

Da han var nesten to uker hadde han blod i bleien, men det mente legen var salter som skiltes ut i urinen.

Som du ser får du mange forskjellige svar, så det er lurt å ringe legevakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...