Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Det er ikke alle som bare kan hoppe tilbake i jobb disse 5 eller 6 ukene pappa er hjemme med barnet. Jeg, for eksempel, er nødt til å lete etter ny jobb når mammapermisjonen nærmer seg slutten. Hva skal vi gjøre med bare én lønn i 5 uker?? Regningene kommer jo som vanlig... Hva gjør dere? Har alle dere råd til dette? Huff.....
LivetErEnLek Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Hvis du har fått fødselspenger, så har du jo krav på dagpenger. Du får to uker karantene, men så skulle det ikke være noe problem
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Vet du om jeg kan få etterbetalt dagpenger? Papirmølla tar jo som kjent sin tid, og pappaen skal ut i permisjon om bare noen få dager...!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Du visste jo at denne dagen ville komme, så du burde kanskje ha begynt å søke jobber tidligere da?? Sånn at du kunne startet opp når pappa'en begynner sin permisjon.
prekæs Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Tror det er slik at du skal melde deg på arbeidskontoret den dagen du ikke får fødselspenger lenger. Har du hatt FP er jeg sikker på at du har krav på ledighetstrygd. Fing NAV i morgen og sjekk det opp. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Nei, jeg er ute i mammpermisjon helt til juni 2007. Så jeg har ikke tenkt å begynne å søke etter jobb riktig ennå. Men vi kommer likevel til å slite disse 5 ukene, har jo fortsatt like mange regninger som før.... Han måtte ta permisjonen sin midt i min permisjon av visse årsaker, og nå får vi vel svi for det.....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Men må han ta disse 5ukene da? Kan han ikke føre de over på deg? Da min mann tok disse 5ukene tok jeg ferien min - og fikk feriepenger. Fikk feriepengene utbetalt før hans permisjon da, men sparte dem.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 Nei jeg forsto det sånn at det kun er i spesielle tilfeller at han kan overføre ukene til meg. Pappapermisjon er jo pålagt...
Kamomille Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 du har jo krav på ferie! ved å planlegge ltit kunne du vel ha tatt ferie de ukene far har pappa-perm?? dermed så vild ere ha 2 inntekter også i disse ukene
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #11 Skrevet 19. november 2006 Er ung førstegangsmamma og tenkte vel ikke så langt jeg... får unnskylde meg med det... Men det skal jeg sannelig huske neste gang.
2 små orkaner Skrevet 20. november 2006 #12 Skrevet 20. november 2006 Det er ikke pålagt pappa å ta de 5 ukene. Om pappa ikke ta disse 5 ukene mister dere "bare" 5 ukers permisjon, men det er vel bedre enn ikke å ha penge i 5 uker. Her i huset er pappa selvstendig og har ikke mulighet til å ta 5 ukers pappapermisjon i forlengelse av hverandre. Løsningen vår ble 1 dag pappa permisjon i uken fordelt over et år. Da blir det "kun" 4 dag pr måned uten penger for meg. Jeg ha da tatt ferie i dagene.
Babykilo Skrevet 20. november 2006 #13 Skrevet 20. november 2006 Vi delte opp de ukene, vi, så klarer vi oss med mindre penger så lenge det er snakk om en uke eller to i en måned. Er i samme situasjon som deg.
mai mammaen til to Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 nå har jeg ikke lest igjennom alle innleggene..men hvofor skal pappaen ha permisjon nå da? når du sier du har permisjon til juli 2007?jeg har heller ikke jobb å gå tilbake til...derfor har vi gjort det slik at pappaen har permisjon de siste 5 ukene...da kan jeg søke på jobber (som jeg har begynt med) og jeg får arbeidsledighetstrygd om jeg ikke får noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå