Gå til innhold

Normalt å være så mye syk når de begynner i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ligger pluggen med feber igjen. Han begynte i barnehage i august og nå i november begynner vi å bli fri for sykedager å ta ut! Synes han er forkjøla hele tiden. Har hostet siden august. Har sikkert hatt 10 feberepisoder på 1-5 dager siden august. Er dette normalt??? Har vært til legen tidligere, men han bare kikker i hals og ører og sier at unger bare er mye syke i barnehage. Skal ta en tur til legen i morgen å insistere på å få tatt noen grundigere prøver tror jeg.

Hvor syke er deres barnehagebarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på 20mnd begynte også i barnehagen i august - og han har vært like mye syk. Det har også de andre barna i bh vært. Han veksler mellom snue, hoste og feber. Nå begynner han selv å bli ganske sliten av å alltid være så syk. Det går jo utover nattesøvn og matlyst. Vi har også vært mye hos legen. Og har alltid fått samme svar - barnehagebarn er syke. Må vel bare innfinne oss med at dette er helt normalt. Heldigvis går immunforsvaret opp. Her pøser vi på med grønnsaker, frukt og tran.

Ønsker jeg får litt mer tålmodighet til jul....

Skrevet

Uff ja.. Kan bare si at sånn har vi hatt det siden august også! Nå har vi vært friske i en uke her *bank i bordet* Håper det holder seg. De jeg har snakket med sier at det er vanlig med mye sykdom første halve året når en beynner i barnehage...

Skrevet

Vi har det akkurat på samme måten, og det virker og som om det like mye sykdom hos de andre som begynte sammen med henne i barnehagen nå i august. Føler at det kontstant er en av oss som er syke nå, hun kommer hjem med smitten, og så er vi syke etter tur..

Skrevet

Slik har det vært her også....... heldigvis har vi begge arbeidsgivere med forståelse :o) for vi har vært mye hjemme med Mini !

Virker som om dette er noe alle som begynner i barnehage må gjennom før imunforsvaret styrkes :o)

Så...det er vell ingen trøst...men vi er nok mange ;o)

Skrevet

Ja, det er nok veldig vanlig.

I barnehagen der gutten min går er de 8 ett-åringer, og alle er syke iallfall hver 14. dag. Jeg synes også gutten min har hostet og vært forkjølet omtrent non-stop siden august, i tillegg til ørebetennelse, feber, øyekatarr......

Har en tanteunge som er like gammel som sønnen min, og hun er også syk like ofte. Så det er nok som legen sier, at de er mye syk det første året i barnehagen.

Skrevet

Her begynte vi også i barnehage i august.

Han holdt seg frisk i august og september, men så kom den grusomme oktober ; ((

Vi har hatt 4 omganger med feber host og snørr siden 5. oktober..... den siste varte i 6 dager. De andre har vært feber i 3 dager!! Øyekatarr har han hatt to ganger og jeg har blitt smitta 2 ganger.........

Nå har han vært feberfri i 6 dager, men er forkjøla da noe jeg ikke regner som syk : )

Håper liksom han holder seg frisk ut november nå da!!! Ønske ønske ønske!!!!!

Skrevet

Takk for svar. Ser ut til at alt er i orden da:p Men tar en tur til legen i morgen uansett. Ser ut til at han har fått øyebetennelse og da er det jo greit med litt dråper.

Skrevet

Ja, dessverre. Ungen er frisk når h*n "bare" er forkjøla. Gutten vår var frisk som en fisk en dag de første 9 mnd. i bhg. Det går heldigvis bedre nå, etter nesten ett år der. Vi har sluppet med en ørebetennelse og to forkjølelser denne høsten.

Skrevet

Snuppa mi begynte også i barnehage i august, men hun har ikke vært syk en eneste dag enda. Litt snørr har det riktignok vært, men ikke værre enn det. Ammer enda og vil jo gjerne tro at det hjelper på.Det sies jo at det blir som en daglig vaksine. Ammer dere andre enda da?

Skrevet

Sønnen begynte og i bhg i august. Men han ha ikke vært sjuk en eneste dag.. Og han ha ikke fått mm siden han var 3 mnd, heller ikke mme siden ett år... Han er nå 21 mnd.. Men her i huset ha vi aldri vært hysterisk når det gjelder støv og skitt.... Han ha liggi på gulvet fra han var liten, og gulvene ha ikke alltid vært nyvaska.. Han ha putta masse rart i munnen og suttet på osv.. Tror dette kan hjelpe og jeg.. Han får og tran, fått siden han var 6 uker...

Skrevet

Jenta mi var mer eller mindre sammenhengende syk de først 2-3 mnd etter barnehagestart. Deretter var hun frisk i over et halvt år. Men nå i høst har hun igjen vært en del syk da det jo har begynt nye barn i bhg=nye bakterier! + årstida da. Men hun går i bhg selv om hun er snørrete (alle gjør jo det), så lenge hun er i god allmenntilstand og ikke har feber.

Jenta mi gikk på antibiotika en gang, etter feber i en uke og ørebetennelse. Så det kan jo være lurt å sjekke om det er noe som har "satt" seg, hvis feber varer lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...