Gå til innhold

Fra 3 til 2 lurer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag våknet go'klompen halv sju mot normalt klokka fem. Har bare hatt to lurer i dag mot tre vanligvis. I tillegg har humøret vært strålende til siste slutt. Er det vanlig at det skjer en endring i søvnmønsteret ved 8-9 mnd alder? Kan jeg håpe på at det varer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sønnen min er 7 mnd i morgen, og de siste 2 ukene har han også klart seg med 2 søvnperioder pr. dag. Han våkner et sted mellom 06.30 og 07.30. Første søvnperiode er vanligvis ca. 10.00, og siste søvnperiode er ca, 14.15. Han legges for kvelden ca. 19.00.

Tror du kan regne med at dette varer. Du kan jo også styre det litt ved å forsøke å trekke ut tiden mellom to søvnperioder. Sønnen min har i hvertfall kompensert ved å sove lenger pr. gang nå når han kun sover 2 ganger på dagen enn det han gjorde når han sov 3 ganger. Det er jo uansett den totale søvnmengden som er avgjørende :)

Skrevet

Takk for svar :o)

Håper virkelig at det varer. Er jo herlig hvis han våkner halv sju i morgen også. Men om han våkner klokka 05 som tidligere tror jeg at det blir for lite med 2 lurer.

Krysser alt som krysses kan.

Skrevet

ja, da kan jo kanskje bli litt lite med bare 2 lurer. Kjipt når de våkner så tidlig altså :/ Står du opp da eller? Jeg ammer enda. Er kanskje derfor jeg kan "lure" sønnen min til å sove litt lenger :)

Lykke til!

Skrevet

Takk igjen!

Ja, utrolig kjedelig å våkne så tidlig. Og det er ingen bønn, bare opp og hopp :o) Ammer ikke, prøvd med flaske på sengen til ingen nytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...