Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Hei, Jeg har fått senebetennelse i håndleddet, og legen min vil ikke gi noe medisin, siden det kan påvirke babyen. Har noen av dere gode kjerringråd mot senebetennelser? På forhånd tusen takk,
DiddiDaddi Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Tror det beste er ro, ikke bevege armen mer enn nødvendig. Har selv brukt håndleddsvarmere for å gi litt ekstra varme, og syns det var deilig. Kjøpte håndleddsvarmere i kamelhår tror jeg det var, høres rart ut, men funket godt på meg. Har dessverre ikke kjerringråd på lur. God bedring )
Gjest Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Moren min har vært plaget masse med leddsmerter. Hun sier alt ble mye bedre etter at hun begynte å drikke ingefærte. Du kan enten kjøpe teposer på helsekost, eller rett og slett bruke malt ingefær (la det trekke, så sile det). Selv opplever jeg ingefær som litt vel sterkt å pleier derfor bruke melk i stedet for vann. Det er jo verdt å teste, og ingefær skal være helt ok for gravide. Tror det går noen dager før du merker forskjell.
Beatej80 Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Senebetennelse i håndleddet - da burde du bruke håndleddstøtte (fås på apoteket), hvis du ikke allerede bruker det. Jeg har selv vært plaget med mye senebetennelse i høyre skulder, men det eneste som hjelper er trening for å få opp blodsirkulasjonen. Har også fått betennelsedempende tabletter hos lege + Kortinson sprøyte som hjelper der og da, men det viktigste er vedlikehold som trening for å unngå flere betennelser. Har prøvd en rekke tabl. på helsekosten også. Følte at bio-sport hjalp veldig, men var en 4-ukers kur som var dyr mener jeg å huske. Og en skal vel kanskje være forsiktig med helsekostprodukter nå i graviditeten. Et kjerringråd jeg fikk av tanta mi var faktisk å kjevle hodekål (slik at det bli fuktig) og legge det rett på betennelsen for så å dekke til med plastfolie rundt slik at det trekker seg inn i huden. Høres helt sprøtt ut, men jeg tuller ikke. Det er noe med den kålen som skal hjelpe på betennelsen, trekk den til seg på et vis... Har prøvd det selv, og det funket, men lukter ikke så veldig godt da... Og en annen ting: Om du har fått bet. i høyre håndledd pga. datamusa, så anbefaler jeg på det sterkeste å bytte til venstre side en stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå