Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 å ta ambulanse til sykehuset når man bor langt unna sykehuset? Med langt mener jeg en times tid eller mer. Er det noen her inne som har tatt ambulanse når de skulle føde?
Maisie Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Har ikke født enda selv, men jeg vil jo tro at det kommer an på hvor langt fødselen er kommet, og om man har noen andre som kan kjøre en til sykehuset. Var på kurs på helsestasjonen tidligere denne uken, og der sa jordmor at hvis man ikke kunne kjøre selv, kunne man ta en drosje. Drosjene prioriterer deg dersom du er i fødsel, men du må regne med å betale selv og få pengene igjen på trygdekontoret etterpå. Hvis f.eks det ikke er tid til å kjøre selv, eller man blir sittende fast i trafikken, så møter ambulansen deg på veien. Man ringer føden, og de rekvirerer ambulanse til deg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Det hørtes litt tungvint ut. Vi har bil selv, men den starter når den selv vil! På vinteren må vi lade batteriet titt og ofte, to ganger på 3 uker nå, Leste om ei her inne som hadde en superkjapp fødsel. Ble litt stresset da med tanke på at jeg bor ca. en time fra fødestedet. Hadde følt meg tryggere om det var lavere terskel for å ringe ambulanse. Var ei som hadde alt for tidlig fødsel her, hun rakk ikke frem til sykehuset. Skal ta det opp med jordmora på kontroll til uka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå