Gå til innhold

Lar babyen sove oppå magen/brystkassen hele natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synest dere om at babyen ligger oppå mammaen hele natten? Ligger på magen oppå magen/brystkassen hennes.. Han har gjort det hele tiden, og er nå over 4mnd gammel... Jeg synest det høres veldig rart ut da, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det høres ut som noe av det mest naturlige i hele verden jeg, ihvertfall ikke rart. Men så er det jo den evige debatten med samsoving, og ikke minst hvorvidt babiser bør sove på magen iht krybbedød. men så lenge mammaen passer på at småttisen ikke blir for varm og at han ikke er tett i nesen, samt at de ikke røyker/ ruser seg, er den sjangsen minimal. Og jeg er helt sikker på at barnet har det fantastisk trygt og godt med å ligge slik.

Vår tass ville sikkert gjort det samme om han fikk bestemme, men jeg var for preget av krybbedødsvarslene. Han sov allikevel mye på min eller pappaen sitt bryst frem til han var ca 3 mnd. Det var det eneste som roet han, og tydelig noe han hadde behov for. Plutselig en dag ville han ikke mer, så tror nok de fleste vokser det av seg til slutt. Er vel ingen voksne som sover på kassen til mora uansett hvor mye de gjorde det som spedbarn...

Er mye jeg og anså som å være "rart" før jeg fikk barn selv, men har etterhvert lært meg at barn har sterke behov som jeg synes bør tilfredsstilles. Og selv om dette var en kontroversiell situasjon, vil jeg som sagt si det er helt naturlig. Kanskje er vi andre rare som ikke har gjort det slik? Bare for å sette det på spissen...

Skrevet

Høres slitsomt ut spør du meg...og må bli vanskelig å venne babyen til å sove for seg selv senere....men er sikkert kos en periode da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...