Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at hvis man ammer skal man gi morsmelk først og deretter grøt for å opprettholde melkeproduksjonen.

Hvordan gjør dere det med erstatning? Er redd hun ikke vil ha grøt hvis jeg lar henne spise seg mett på melk først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir alltid grøt først. Har prøvd å gi litt melk først men da blir det bare grin når jeg tar fra han flaska og vips så er han mett av melk. Hvis babyen virker tørst går det an å gi litt vann først.

Det beste er å gi grøt når babyen ikke er supersulten. Feks dumt å gi som først måltid på dagen har jeg erfart.

Skrevet

Snuppa mi har nettopp begynt å få smake på grøt og jeg gir gjerne en 60 ml med mme før hun får noen få skjeer med grøt og deretter 60 ml igjen. Nå vet ikke jeg hvor gammel din lille er, og hvor langt dere har kommet med introduskjonen av fast føde. Men jeg er blitt anbefalt å gi henne nye ting på halvfull mage, for ellers blir det lett skrik og skrål.

Skrevet

Glemte å si at min gutt er 6 mnd og grøt er godt etablert her, men det er ikke alltid han er like interessert og jeg må alltid ha en full flaske klar sånn i tilfelle. Han drikker som regel litt etter grøten (20-100 ml).

Skrevet

gir alltid grøten først , så får han melken som kos etterpå..

Har aldri gitt mm eller mme før grøt, da er jo hele poenget med grøten borte da jo..

Skrevet

Vi gir mme først. Hun fortrekker ikke en mine når vi tar flasken fra henne. Det hender heller oftere at hun nekter å spise grøt før hun har fått litt mme. Da alår hun seg helt vrang. Så her må tulla få mme først. Prøv deg frem og vær tålmodig er mitt råd (selv om det ikke alltid er så lett...:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...