Gå til innhold

Babyen min er så slitsom når han skal spise! Trenger hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 4 uker og de siste to ukene har han begynt å stresse noe utrolig når han spiser, til tider greier han ikke svelge unna på begynnelsen så han slipper men tar puppen igjen når melka ikke spruter ut lenger. Så suger han bra i noen få minutter før han begynner å vræle helt plutselig. Føler han ikke blir mett nok og han bruker laaang tid på å spise hver gang fordi han spiser litt, prøver å rape, sovner i 10-20 min, skal ha mer mat (ingenting annet hjelper, prøvd å gi smokk og kose da) også påan igjen. Føler jeg ikke gjør annet enn å amme! Fra 20-21 tiden på kvelden holder han det gående i flere timer til jeg prøver å legge han rundt 22.30-23.00, de timene før da skal han ha mat heeele tiden og er kjempesulten men virker ikke som at han blir mett i det hele tatt siden han kun spiser godt noen få minutter før han begynner å skrike helt hysterisk. Har prøvd å gi han mme på flaske på kvelden og da spiser han godt. Om natta sover han ca. 5-6 timer av gangen før han våkner og skal ha mat. Er så sliten nå for er alene og får ikke så mye avlastning da, hver kveld har jeg lyst til å bare kutte ut hele amminga for jeg blir så frustrert og fortvila når babyen min bare griner og griner :(

Takk for at du leste, håper på noen gode råd til hvordan jeg kan få det bedre med han

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt

Skrevet

Heihei! Gutten min er akkuratt sånn som du beskriver. Jeg har måttet gi opp ammingen for jeg orket ikke mer, etter 8uker. Jeg vet ikke hvilket råd jeg kan gi deg... Men du er iallefall ikke alene om det problemet. Om det er på kvelden han er mest urolig(sånn var det iallefall her) så kan du jo gi han litt mme da. Det skader jo ikke det..

Ønskar deg iallefall lykke til! Jeg vet hvor frustrerende det er!:(

Skrevet

ta kontakt med ammehjelpen der du bor!! Det er helt sikkert noe de kan rette opp i eller finne gode råd for. Hvis du ikke vil det, hør med HS, eller spør Expat her på ammedebatten.

Amming er noe herk innimellom, men som regel går det seg til etterhvert. Jeg syntes amming var veldig krevende frem til ca 3 mnd, da løsnet det og etter det har det for det meste vært fantastisk!

Skrevet

jeg måtte gi opp amminga etter 6uker fordi poden ikke fikk i seg nok.

han vrengte på hodet, slapp puppen, drakk og skrek fordi det ikke gikk fort nok...

han brukte rett og slett kanskje en hel time på ett måltid og da var han sulten igjen 1,5 time etterpå.

han brukte kreftene han skulle brukt på å vokse til å kave, og da fant jeg ut at det ikke var verdt å tvangsamme. Gav mme på flaske og ungen ble en helt annen en: smilende og fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...