Gå til innhold

Fullammer dere til fylte seks mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to eldste fik grøt fra 4 mnd, men mini på 5 mnd har stort sett bare fått melk. Det frister litt å begynne med grøt, han følger jo sånn med på alt vi putter i munnen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gav litt grøt innimellom...men begynte fast når hun var 6 mnd..hun fikk endel grøt fra hun var 5.5 mnd..men ikke helt fast..

Skrevet

Har fullammet begge guttene mine til de var ca 6 måneder, og kommer nok til å gjøre det med veslejenta også:-)

Skrevet

Fullammer ennå, gutten er 6 måneder snart.

Min følger også med på hva vi putter i munnen, men jeg tror det kun skyldes nysgjerrighet, ikke at han er sulten..

Begynner med smaksprøver snart. :-)

Skrevet

Vesla har passert 6mnd med 10dager, og vi har fullammet frem til nå. Har begynt med litt smaksprøver på grøt og frukt. Hun har vært veldig interessert i mat lenge, men synes det er helt unødvendig å gi henne noe hun ikke trenger bare fordi det er "gøy". Ligger over snittet på vekta, så HS var ikke så begeistret for at hun skulle få grøt - gjør at babyene lett legger på seg.

Skrevet

Legger babyen på seg og er mett, blid og fornøyd med mm, så er det ingen vits i å begynne med grøt eller andre ting før 6mndr..

Skrevet

Fullammet forrige babyen i seks måneder, og det kommer jeg ikke til å gjenta. Det var langt vanskeligere å få ham til å spise, så minsten vil jeg begynne å introdusere grøt ved fire måneders alder.

Skrevet

Jeg fullammet bare noen få uker. Etter ca 6uker gikk "meieriet" konkurs. Visstnok har visst ingen mødre i min familie som har hatt særlig melk til ungene sine.

Skrevet

Nei hun gikk ned i vekt så¨hun måtte begynne å få litt grøt.

Skrevet

Fullammet til hun var 10 mnd. Fikk ikke i henne mat før det...

Skrevet

Fullammet til han var nesten ca 6 mnd, gav smaksprøver fra 5 mnd, noen t-skeier fruktmos, grønnsaksmos og grøt. Han elsket alt vi gav ham, og en uke før han ble 6 mnd, begynte vi med faste måltider og økte porsjonene. Det gikk kjempefint, og han spiser alt vi gir ham med stor iver.

Enig med hun som sa at han følger med av nysgjerrighet, ikke sult. Han lurer jo på hva det er dere spiser på ;)Han kan jo få smake litt innimellom, så blir det nok lettere å begynne med grøt og slikt når han har behov for mer mat.

Skrevet

Fullammet begge guttene til de var 6 mndr. Minstemann fikk litt skorper og kavringer til å gnage på den siste måneden, for han strevde så med tennene. (Fikk første ca. en uke før han var 6 mndr.)

Har fungert veldig bra, og nå er minsten 8 1/2 mnd og ammer masse framdeles.

Skrevet

Jeg har tenkt å prøve iallefall, har man nok melk så er det jo dette som er anbefalt? Snuppen min er unsett blitt så rund og god nå at jeg ikke tror hun har godt av å få noe grøt før den tid.. HS sier det samme.

Skrevet

Er planen ja :-) Men vet jo aldri hva som skjer! Kan jo miste melk ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...