Gjest Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Of, syns nesten synd på dere, vi førstegangs som maser og tyter om de samme tingene hele tiden :-) Bare noen kjappe spm: Når jeg leser om slimproppen i bøker og sånn, så står det at denne skal være blodig. Men må den det? (sorry detaljer) Men når jeg var på do nettopp kom det ut en slimaktig klump på et par cm, ikke vanlig utflod, men litt gulaktig og klumpet. Uten noe blodspor i. Føltes litt tykk da jeg tok på den. Kan dette være slimproppen, eller deler av den? Har da ikke hatt noe i nærheten før, og i og med at den var så tykk og klumpet/hardaktig, så lurer jeg. Jeg sitter med mensmurringer så det holder til, nå etter at denne "dingsen" :-) gikk. Stråler mellom bena og nedover. Teit spm, men skal det være sånn mon tro ? Er livredd for å ringe føden, pga tett oppfølging føler jeg at det har vært så "mye" med meg nå. Men hadde en livmorhals på 3 cm sist jeg målte. (onsdag) og da hadde den gått fra 4.2 cm på fem dager. Så derfor lurer jeg litt nå da.. :-) Dessuten er den ene legen der dødsfæl... hehe. Som dere skjønner, jeg blir fort skremt av slike folk .. hehe....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 jeg har også hatt sånne slim klumper du beskriver...fått det flere ganger over noen uker...ringte føden å hørte å de sier bare att det ikke er fårlig kan vere utflod eller deler av slimproppen. Bebisen kommer når den kommer. Det var det de sa til meg.....
Gjest Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Okei... hmm.. men jeg er nå i uke 30 + 1, og ser helt at den ikke kommer nå.. hehe :-) Jeg har vært inne til ukentlige kontroller, fordi de er redde for at hun kommer for tidlig. Men har ikke lyst å "mase" på dem. Hadde bestemt meg for å ikke ringe før vannet gikk nå.. hehe.. men når denne kom, ble jeg noe nervøs. Er ikke klar for baby enda :-D Og hun burde ikke være klar hun heller :-D
DiddiDaddi Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Har ikke peiling på slimpropp...men vil bare si at jeg syns du skal ringe til føden! Jeg har også vært inne til masse ekstra kontroller pga sterke kynnere og kortere livmorhals, og kjenner igjen den følelsen av å ikke ville ringe for ofte...sist fikk jeg skikkelig kjeft da jeg endelig tok kontakt, de skulle vurdere, ikke jeg. Det er enda litt for tidlig for babyen din å komme, selv om det helt sikkert går bra om hun gjør det, men da slipper du å tenke på i ettertid at du kunne tatt kontakt og evt fått stoppet en fødsel. Ring og fortell dem hvordan du har det, og at du er i tvil om det var slimproppen. Jordmor eller lege er den beste til å vurdere!! Lykke til )
Gjest Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Of ja er vel det jeg bør. Sist sendte legen min meg opp pga blødning for 2 gang på en uke. Og da sa fr. koslig lege: det er ikke noe galt her, du får vel heller ringe om det skulle skje noe igjen, vi må jo evnt ta deg inn en gang for mye.. DA følte jeg meg liten da.. samme dama drev å spurte meg i 8 uker om jeg hadde psykiske lidelser før de fant ut at "ikke noe årsak til vondt" var nyrestein. Føler meg skikkelig dum til tider der oppe :-S Vet det er dumt å ikke ringe, og alle de andre er veldig koselige, men min flaks gjør at jeg treffer på nesten hver gang. Blir litt sinna inni meg samtidig, for det skal vel ikke være sånn at de gjør meg så nervøs at jeg ikke vil ringe til dem.. men men.. avventer 30 min og ser.. :-) Tar det seg opp må jeg vel ty til taletuten :-)
DiddiDaddi Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Skjønner så godt hvordan du har det, men tenk på at du gjør det for den lille i magen ) Denne gangen treffer du sikkert på en hyggelig jordmor! Du får oppdatere meg på hvordan det går, blir jo spent! Du skal se vi begge går over termin siden vi har hatt trøbbel underveis.... Når i januar har du termin forresten?
Gjest Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Hehe... ja, ender vel som gravid73. At ikke stripping ser ut til å få vesla ut en gang :-) Jeg har termin 29.01, så er akkurat bikka uke 30 nå. Så er ikke helt klar for å bo på sykehuset i mange uker kan man si. :-) Jordmødrene er koselige, og foråvidt legene også, bare det ene legetrollet som er grusom :-) Skal oppdatere, ser ut til at vondtene holder seg stabile.. så ringer ikke helt enda. Bare litt vondt og ikke så regelmessige. :-)
Micha.. Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 hvordan gikk det med deg?? leste det som du har skrevet her, og det er akkurat det samme som jeg sliter med i dag... samme symptomer, men vet ikke helt om jeg vil dra dit... de finner aldri noe gale uansett, så jeg føler meg bare veldig dum..
Gjest Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 Eh... må innrømme at jeg sitter her med vondt enda. Og har ikke ringt. Føler også at det er jo aldri noe...:-) Tenkte å la det vente litt til.. men det er ikke akkurat behaglig det her, så må vel snart kaste inn håndkle.. :-)
liten gutt & spire Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 Syntes du skulle ringe eller dra opp dit NÅ. Frk monster lege får du bare prøve å sette et filter på, - at hun selv nå klarer å lire ut av seg upassende kommentarer er jo bare helt utrolig. Hun burde jo krympe sammen som en liten mus, og hoppe når du sier hopp med tanke på hvor arrogant og hvor feil hun tok mht til nyresteinen! Makan! Hadde vært steike redd om jeg hadde opplevd det samme som deg, syntes du er den tøffeste i verden. Hadde vært på sykehuset for mange timer siden selv, om jeg var i samme situasjon, så syntes ikke du bør være redd for "å bry dem". Det er jo derfor de er der.
Gjest Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Lovet å oppdatere, så her er en liten oppdatering: Valgte å ikke ringe i går men krype til køys. Etter en mildt sagt pyton natt med lite søvn ringte jeg legen min i dag. Jeg vil helst ikke på sykehuset, så han ble litt rådvill, men lot meg dra hjem og se det an til i morgen. blodtrykk var fint, og fosterlyden rolig og slik den skulle være. Men mågemålet hadde sunket en del, så det kunne være tegn på fostervannslekasje. Men på et så tidlig stadium er det ikke noe de kan gjøre med det, legges en inn, er det for å hvile og ligge i ro. Og det kunne jeg prøve litt på hjemme i første omgang. Nå er "takene" over, men er vond i magen og har fått litt feber og er vanvittig kvalm. Håper det går over, skulle se det an utover dagen og ringe med en gang jeg følte det ble verre. Veit hun har godt av å være der inne lenge enda, men må ærlig innrømme at jeg begynner å bli sliten av det her nå.. :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå