Gå til innhold

Drit, alle heter plutselig Linea!

Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Vi var fast bestemt på at vår datter skulle hete Linea lenge før vi planla å få barn. Det var et navn vi begge likte og som jeg har et forhold til fra tidligere. Vet det har vært populært i Sverige i mange år, men her har det liksom ikke vært så veldig poppis. MEN SÅ PLUTSELIG skal alle hete det!! Det er nesten sånn at jeg blir litt irritert. "Vi tenkte på det først" - liksom! ;-)

Heldigvis er det ikke alle som skriver det med bare en n. Heller ikke så mange som har det i kombinasjon med Kaja, frøkna heter nemlig Kaja Linea, men det er Linea som brukes. Men likevel! Jeg var fast bestemt på at min datter ikke skulle ha noe mote navn, men når alle andre plutselig har oppdaget det navnet så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig irriterende at det har blitt så populært, siden vi fikk vår Linnea for flere år siden... Da hadde nesten ingen hørt om navnet!

Arrrgh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjönner akkurat hvordan du har det. jeg har likt navnet Nora i mange år, og nå, da jeg venter en jente er det et kjempe-poppis navn. Men det er det fineste navnet jeg vet, så det blir Nora allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!! Jenta mi heter Leah Aurora, og da hun ble født var verken Leah ell Aurora poppis.. Og da vi fikk lillesøster bestemte vi oss for Ada Linnea, (samme bokstaver, men motsatt) var det heller ikke spesielt mye brukt! Men nå skal jo alle hete Linnea. Heldigvis har vi Ada litt for oss selv ennå da... Men d varer nok ikke lenge!!!

Men vi får ta d som et kompliment at flere liker navnene våre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du ville tilføre litt galle til denne så altfor hyggelige nevnedebatten. Syntes det var noe som manglet, ja. :-P

Til din info så har populariteten rundt Linea steget ganske kraftig den siste tiden og ikke vært populært så lenge. Kurven har steget fra 2000, men hvis man ser på andre typiske populære navn så har de ligget ganske høyt oppe over en lengre periode. Linea har kommet som et skudd! Derfor føles det som om alle plutselig heter det. Trenger du mer info søk på ssb.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kurven har steget siden 2000 kan det jo ikke være heelt overraskende at navnet er populært.

Og nei, jeg trenger ikke mer info om navnet. Kunne aldri falt meg inn å bruke det. Nok galle for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du kunne kommet med enda mer galle, hvis du prøvde litt hardere. ;-P Fint at du ikke vil bruke Linea for da er det i hvertfall en mindre som heter det. Tusen takk! Det var sjenerøst av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. Noen må jo alltid komme med noe galle... Kjente ingen som het Linnea da jenta mi fikk navnet, å i følge ssb var det heller ikke spes mye brukt de siste årene!!!

Men for min del er d jo egentlig bare hyggelig at flere heter d nå, d må jo bety at jeg har sinnssykt god smak på navn. (som jeg deler med veldig mange andre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart hvordan man dras med av trender uten at man merker det. Det hadde vært interessant å vite hvorfor det er slik at man tror man finner "nye og sjeldne" navn, før det viser seg at alle andre også har funnet de samme nye og sjeldne navnene:) Mine foreldre gjorde det samme med meg. De kjente ingen andre med navnet og trodde ikke mange het det, men det lå på førsteplass av jentenavnene i mitt fødselsår. Men jeg klarer meg fint likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...