Gå til innhold

*anita76* er du kommet hjem igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan:o)

Vi er kommet hjem, ja:o) Kom fra Brasil på fredag. Dro til Finland på søndag, og kom derfra mandag. Tirsdag dro vi til hjemplassen min i bestemors begravelse, og kom derfra på onsdag, så her har det gått i hundre...I går var jeg på alternativ behandling igjen, og etter det var vi ute og kjøpte julegaver, samt to reoler til kontoret/boden vår:o)

Idag koser jeg meg med fri!! Skal hente akvariefiskene som ei venninne passer om ei stund, og i ettermiddag/kveld skal jeg og sambo ut og spise sammen med et vennepar før vi drar på Honningsvågrevyen!! Kommer til og bli en kjempekveld!!!

I Finland gikk det bare bra:o) Fikk et veldig godt inntrykk av klinikken og legen vår. Vi pratet mest bare om hvordan livet til nå hadde vært med tidligere sykdommer, p-pille bruk, og slik. Hun som skal finne donor til oss var syk, og ikke på jobb, men vi har ingen spsielle kriterier til en donor annet enn at hun ikke må være helt lys i hår og hud.

Legen vår gjorde også en prøveinnsetting for og se hvordan utstyr hun må bruke når det blir alvor. Det var ubehagelig for hun plagdes mye, men etter og ha funnet den rette størrelsen på kateteret gikk det kjempefint. Hun tok ultralyd selvfølgelig under det hele, og viste meg det hun så. Livmora, og slimhinna rundt så kjempefin ut heldigvis:o)))))

Jeg skal begynne på medisiner etterhvert. Først for og regulere kroppen ned, deretter skal jeg bygges opp med østrogen-behandling. Dagen før selve innsettingen skal jeg ta progesteron. Fikk ikke helt tak i hva dette skal være godt for, men jeg får heller spørre om det etterhvert.

Vi må regne med og vente ca 6-8 mnd, men det kan også gå kortere tid. Alt kommer an på hvor lett/vanskelig det er og finne donor til oss.

Denne gangen var vi i Finland under ett døgn. Neste gang blir vi der over flere dager. Sambo skal gi sperm samme dag som eggene hos donor hentes ut. Det er dette som er optimalt. Sambo kunne velge og gi sperm nå som da ville bli frosset ned, men vi gjør alt for best mulig resultat, så da kommer vi gjerne før tiden. De fleste eggene vil bli befruktet med mikroinjeksjon, men de vil også prøve og la noen befrukte seg på vanlig måte. Det beste egget settes inn to dager etter uthenting hos donor. Da kan man velge om man vil ha satt inn ett eller to egg. Sjansen for og lykkes med ett er 30-40%, mens med to er den 50%. Resten av eggene med god kvalitet, fryses ned.

Vi gleder oss til og komme i gang. Den lille byen virket kjempekoselig, og denne gangen fikk vi nesten ikke sett noe av den, så det skal vi ta igjen neste gang vi er der. Etter innsettinga ønsker jeg og ta det med ro til neste dag, så det blir vel rundt 3 dager tilsammen der. Jeg fikk også beskjed om og leve normalt etter innsettinga, men jeg vil selv ta noen forholdsregler med ikke og løfte tungt, gå rundt og fryse, og stresse masse. Håper jeg får ta ut litt ferie fra i år (har to uker igjen) i forbindelse med dette....

Brasilturen var også en kjempetur:o)))) Det var forferdelig varmt, og veldig høy luftfuktighet, så det ble mange pauser i aircondition-land inne på hotellrommet. Pga varmen ble vi mest inne på hotellanlegget. Der var det mange svømmebasseng som var reine og fine, samt et boblebad.

Vi prøvde oss på og dra litt rundt.Blant annet var vi på et lørdagsmarked , men det var så varmt, og luften sto helt stille, så etter en time måtte vi bare skynde oss og ta bussen hjem før vi fikk heteslag....

De hadde ett par nye kjøpesentraer som åpnet i fjor eller noe. Her var vi litt og tittet. Var veldig dyrt med norske priser, og noen ganger over det. På enkelte butikker kunne man gjøre et lite kupp, og sambo kjøpte sko, og jeg kjøpte ei klokke. Kjøpte meg også briller under turen. Merke-briller som var dyre, men allikevel ikke norske priser....

Maten var forsåvidt billig. Vi kuppet minibaren og hadde rundstykker, syltetøy og brus/jucie/is-te/vann/yoghurt i den som vi hadde kjøpt på supermarked:o)) Ellers hadde de forskjellige restauranter der som serverte forskjellig mat. Man fant fiskerestarant, noen serverte kjøtt, italiensk, pizza osv osv. Vi fant en knallgod pizza-plass hvor vi spiste flere ganger. Star Tour anbefalte oss på og prøve soltørket biff, og dette gjorde vi , på en kjempefin plass, men hele neste dag gikk med på og sitte på do.......

Hotellrommet vårt var stort og fint, men noe slitt. Fantastisk utsikt utover havet. Sola kom tidlig og gikk ned veldig tidlig, så vi ble skikkelige a-mennesker av og være der.

Flyturen var kjempelang, og flyet var trangt, og med Star-Tour folk som kun ga informasjon på finsk! Dette har vi sendt mail til de og klaget på. Til og med sikkerhetsinformasjonen ble gitt kun på finsk! Har mange eksempler, men du skjønner nok tegninga.....

Det var forresten såvidt vi rakk flyet.....SAS sitt fly som skulle ta oss fra Gardermoen til Helsinki var så forsinket at vi ville ikke rekke det. Heldigvis fikk vi beskjed om dette i tide, slik at vi ble sendt til Helsinki via København, og da rakk vi det fint:o) Var uheldigvis noen som ikke var så heldige som oss, og ikke rakk flyet. Vet ikke hva som skjedde med disse, om de kommer etter etter en uke eller hva....

Litt brun ble vi på turen, men foreldrene mine synes jeg ble mye mindre brun nå enn hva jeg bruker og bli, og jeg er helt enig. Denne gangen var jeg heller ikke så mye i sola som jeg bruker. Dette var såklart pga varmen, men også fordi sola gikk så tidlig ned....klokka seks var det helt mørkt ute.... Sola var også veldig sterk så nær akvator, så det var mange som brukte solfaktor 50 og 60. Jeg brukte 40 på det høyeste, og sambo brukte 60 på skuldrene hvor han ble litt brent første dagen...

Alt i alt hadde vi en kjempefin tur, men vi har ikke lyst til og dra tilbake. Til det er flyturen altfor lang, og nå har vi liksom vært der. Landet og folkene ligner forresten mye på Portugal og portugiserne:o)

NÅ må du fortelle hva som har skjedd med deg mens jeg har vært borte!!! Jeg var såvidt innom mens jeg var i Brasil. Måtte såklart sjekke om du var blitt gravid. Så jo dessverre at det ikke gikk deres vei den gangen, men kanskje dere er iferd med og lykkes nå?

Klem

Oi, det var en lang mail! Koselig å høre fra deg igjen! :o)

Høres ut som om du har hatt det travelt i det siste. Ut og spise og revy hørtes fryktelig morsomt ut. Vi skal nok bare spise nachos og se på tv, men det blir koselig det også. Skal kanskje på kino i morgen. Har lyst til å se Babel.

Fint at du fikk en positiv opplevelse i Finland! Tok de innvendig eller utvendig UL? Stikker de kateteret bare inn i livmora, eller enda lenger inn? Blir det samme fremgangsmåte som ved inseminering?

Er ventetiden du nevner til innsettingen eller til du får starte med medisiner? Hvor lange skal du gå på medisiner? Da er du vel uansett gravid før neste jul da, og kanskje allerede til sommeren! :o) Har dere tankt på om dere vil sette inn ett eller to egg?

Hadde vel regnet med at Brasil-turen skulle bli en suksess. Det må ha vært deilig med sol og varme og restaurantmat og bading og shopping... Her har det vært surt og kaldt (og nå tordner det). Jeg har litt samme følelse som deg (ang. å reise tilbake til Brasil) med Tunisia, hvor vi var på bryllupsreise. Det var veldig fint der og alt sånn, men nå har vi liksom vært der. Vil heller reise et annet sted. (Vi har vel dessuten ikke råd til å reise tilbake dit... Var litt dyrt.) Kanksje ikke så rart at Brasil likner på Portugal. Var ikke Brasiil en portugisisk koloni?

Jeg ble ikke gravid nei. Hadde jo EL, men fikk kanon-mensen i stedet. Hadde skikkelig vondt i magen i flere dager. Nå er jeg på dag 19 eller 20 (tror jeg). Hadde positive EL-tester i går og i forigår, og hadde sex begge dagene. Hadde ikke regnet med å få det så tidlig, for det var jo 4-5 dager tidligere enn sist. Hadde egentlig tenkt å ha sex annenhver dag, men jeg klarte ikke å la en dag gå fra meg... Føler at sjansen glipper hvis vi ikke har all sexen før EL. Kan man bli gravid med å ha sex dagen etter EL? Håper det lykkes denne gangen. Hvis ikke, skal jeg ha en kur til, og da får jeg EL rundt julaften. Hurra...! Jaja, det må vel gå bra. Og hvis jeg ikke blir gravid da, så skal jeg henvises til en annen gyn for sprøyter og AIH. Men det vil jeg jo ikke. Vet ikke hvordan jeg skal kunne klare det... Da er det jo innvendig UL flere ganger, og gu og alt. Huff! Blir kvalm bare av tanken. Men så har vi jo ikke så mange alternativer. Hørte også at det bare var 10-15% sjanse for å bli gravid med AIH per forsøk. Jeg spurte gyn om han hadde noe tro på at Pergo skulle hjelpe meg, og da ble han litt stille, og så sa han at det var ikke den beste medisinen... Hørtes ikke ut som om han hadde så veldig tro på den. Men han sa at det er den behandlingen som krever minst av meg, så da prøver vi det først. Har fått sopp også, igjen. Kanskje jeg ikke tåler sæden. :o/ Tror du at jeg kan bruke Canesten nå, eller bør jeg vente så jeg ikke ødelegger for sædcellene?

Skal på trening sammen med mannen min om en times tid. Har vært på jobb i dag, og er sliten. Gleder meg til å sige ned i sofaen i kveld!

Ha en kjempefin kveld!! :o)

Hei!

Er du her? Var revyen forrige helg bra?

I går vasket vi gulvene og ryddet, og så satte vi frem julepynten. Vi har ikke så mye, men det er fint å få sett den før vi reiser nordover. Er vant med hejmmefra at vi pynter på lille julaften, men vi vil gjerne komme i julesteming nå. :o) Skal kjøpe julemusikk på iTunes i dag (har funnet ei fin samleplate), og på søndag skal vi bake pepperkaker. I morgen skal vi dra til et stort kjøpesenter et stykke unna og kjøpe noen julegaver. Blir koselig! I dag åpnet jeg første luke i Kinder-adventskalenderen min også. :o)

Ellers har jeg menssmerter allerede. Har IKM ca. på torsdag, men jeg tør ikke ha så store forventninger. Håper jo selvfølgelig, men... Det verste er i seg selv egentlig ikke det å ikke bli gravid, men tanken på AIH og prøverør. Blir kvalm og lei meg. Håper så inderlig at vi slipper det.

I kveld skal vi lage hjemmelaget lasagne! Mmmm! Og på søndag blir det skinkestek og hjemmelaget ertestuing. Gleder meg masse til gubben kommer hjem og helga starter! Skal en tur på trening om ikke så lenge. Har ikke så lyst, men det er best å sparke seg selv av gårde alllikevel.

Ha ei fin helg!! :o)

Heisan:o)

Jeg er bare SÅ treg til og svare deg for tiden, men maskinen vår er ikke helt frisk for tiden, så det er ikke bare bare og komme seg på nettet. I tillegg jobber jeg 100% nå etter at sykemeldinga mi var over da ferien startet - 24.okt. - og jeg merker godt at dagene bare raser av sted. Døgnet har ikke lenger nok timer:o)

I helga har vi vært hjemme med julegaver, og hilst på venner og familie. Jeg ELSKER og være hos svigers:o) Der storkoser jeg meg. I går kveld var vi hos mamma og spiste pizza og koste oss. Hun lager verdens beste pizza!! Sambo hjalp henne med og få skriveren hun har kjøpt koblet til maskinen. Hun er bare så glad for at han kan hjelpe henne med slike ting. Greit med litt praktiske mannfolk innom med jevne mellomrom:o)))

Har også vært og hilst på bestemoren til sambo for første gang...det var VELDIG på tide, men det har liksom aldri passet før. Hun har verdens søteste lille hund. Den er bare SÅ nydelig, og bestemoren selv var ei virkelig kjempetrivelig dame:o)))

Ble litt stress siden vi hadde mange som vi skulle hilse på i løpet av ei kort helg, men vi fikk da litt tid sammen. Følte vi gikk fra det ene matbordet til det andre:o) I går f.eks gikk vi fra brødskiver hos svigers til grøt hos pappa til gløgg og nybakte kaker hos moren til ei venninne til pizza hos mamma. PUH...mett, ja!!

I Finland tok de innvendig ultralyd kun. Jeg har faktisk aldri tatt utvendig. Legen førte kateteret kun inn i livmora, og sprøytet inn væske for og se hvordan det gikk, så hun vet hvordan det blir når det er alvor:o)

Om vi setter inn ett eller to egg kommer helt an på kvaliteten på eggene som er brfruktet, og hva legen anbefaler oss og gjøre....

Ventetiden jeg nevnte på 6-8mnd er den tiden det tar og vente på selve innsettingen. Vet ikke når jeg skal starte på medisiner eller hvor lenge jeg skal gå på de. Hun som skal fikse alt dette for meg med resepter og info og slikt er visstnok borte til i januar fikk jeg høre inn på fub.no

Hun var jo ikke der når vi var i Finland, og vi forstod det slik at hun bare var syk den dagen, men i følge de inne på fub, så har hun perm, så vi misforstå sikkert legen.

I dag etter at vi kom tilbake fra hjemplassen vår har vi pyntet til advent, og fått tent det første lyset! Jeg elsker denne tiden:o)))) Skal gå og fikse siste rest nå. Svigermor sendte med oss kaker, rull og saltkjøtt så vi skulle ha noe og kose oss med:o) Snille damen! Tenkte og bake litt neste helg. Har kjøpt pepperkakedeig fra OBS som vi skal teste ut. Ifjor kjøpte vi en pakke fra IKEA og en fra Rema1000. Ble kjempegodt:o) Blir vel også og bake iskake og hasseltopper. Etter det tror jeg vi sier oss fornøyd. Det skal jo spises også:o)))

Har du begynt bakingen??

Ha en fortsatt flott kveld:o) Dersom du har lagt deg, må du ha ei riktig god natt:o)

Annonse

Hei igjen!

Ja, i går laget vi pepperkaker. Kjøpte deig på Rema 1000 til 35 kr. Var egentlig overraskende god. Jeg har ikke laget pepperkaker siden jeg var ganske lita, så det var litt gøy. Nå lukter det søtt og godt i hele leiligheta. :o) Vi kjøpte 1 kg deig, og det holdt til to store hjerter som vi har henge i vinduet (pyntet med melis og rødt bånd) og ca 50 pepperkaker (med melis og Non Stop). Tror neppe vi klarer å spise opp alle sammen. Det var koselig å bake. Vi hadde på julemusikk og drakk julebrus og koset oss ordentlig! :o)

Ellers har jeg bare sovet 4-5 timer i natt. (Mulig det er Pergoen sin skyld.) Fikk ikke sove i går kveld, og så våknet jeg kl 0530, og da fikk jeg nesten ikke sove noe mer. :o( Er ikke så veldig trøtt akkurat nå, men jeg regner med at det ikke blir så lenge til jeg må legge meg. Blir gjerne trøtt et par timer etter frokost.

Har IKM på torsdag/fredag. Vet ikke helt hvilken dag, siden jeg fikk positive EL-tester tre dager på rad. Den midterste dagen var sterkest, så jeg regner kanskje med det var den dagen jeg hadde EL. (?) Har dessverre ingen graviditetssymptomer (ingen kvalme eller ømme bryster, ingenting...). Menssmertene har gitt seg, men de kommer vel krypende igjen om et par dager. Jeg håper veldig, men jeg har ikke så veldig stor tro på at det går.

Når de tar innvendig UL, stikker de den tingen langt inn? Og rører de mye rundt med den? Huff, synes det høres fryktelig ekkelt ut.

Nå skal jeg prøve å få sendt en mail til veilederen min. Trenger hjelp.

Gleder meg som en unge til å reise hjem til jul! Høres ut som om dere ha hatt en koselig helg med familien. Alltid fint å være på besøk rundt omkring, men det er også godt å komme hjem igjen. Har dere bestemt hva dere skal gjøre på julaften? Håper forresten det kommer litt snø snart. Her nede er det 10 grader og regn, og det føles veldig merkelig. Vi har kun hatt snø èn gang. Synes også det er helt supert med advent og jul og pynt og lys og mat og..! :o)

Håper vi "snakkes" igjen snart! :o)

Tok g-test i går morges (fredag), men den var dessverre negativ. :-( Har hatt endel menssmerter, men de har kommet og gått litt. Fikk positive EL-tester onsdag, torsdag (sterkest) og fredag for to uker siden, så IKM skulle vært alt fra torsdag til i dag, skulle jeg tro. Hadde bittelitt (nesten usynlig) lyserosa utflod i morges, men det stoppet, og ellers er det ikke noe å se til mensen. Synes det er rart. Vet ikke om jeg skal håpe på at mensen kommer eller ikke. Så lenge den ikke kommer, så kan jeg jo være gravid, bare at ikke HCG-en (eller hva det heter) er høy nok. (Men det er vel lite trolig.) Men det kan jo også være at jeg ikke har hatt EL i det hele tatt. Det ville vært dumt. Regner nesten med at det bare er mensen som er litt sen. Kommer nok i løpet av kvelden eller natta.

Hva driver du med?

Vi har vært i Sverige i dag på juleshopping. Har kjøpt joggebukse til pappa + litt konfekt og sånn. Koselig. Billig å handle i Sverige. Har spist skinkebiff, sopp, pommes frittes og fløtesaus nettopp. Er stappmett. Kjempegodt! Og så drikker vi julebrus fra Borg. Den er bare såååå god! :o)

Nå er det ikke lenge igjen til jul. Det blir så godt! Gleder meg som en unge!! :o) Har kjøpt så godt som alle julegavene. Har pakket inn og laget lapper til den store gullmedaljen i dag. Er du ferdig med shoppingen? Hva skal du gi samboeren din? Min får penger (bidrag til dress), en after shave fra Biotherm og muligens en Larson-kalender. :o)

Ha ei fortsatt fin helg! :o)

Neeeeeeeiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!! Det var jo nå jeg skulle lese melding fra deg om at du var blitt gravid!!!!!!!! MØKKATANTE!!!!!!!!!!!

Jeg går nå bare her og venter på at det skal bli mai/juni neste år:o)

Tanta har jeg ikke sett siden i begynnelsen av oktober en gang....

I helga har jeg bakt pepperkaker og litt kjeks. Fikk jo med oss både lefse, winerbrød og rullekake fra svigermor forrige helg. Har hatt besøk to ganger idag. Først av ei barndomsvenninne, litt senere av ei som jeg jobber sammen med. Og jammen fikk jeg ikke mld på mobilen fra ei til som lurte på om hun kunne stikke innom:o) Skal møte henne til uka i stedet, da, og gå på kafè:o) Jeg og sambo hadde nemlig tenkt oss på kino i kveld og se James Bond, men det siste besøket vårt varte så lenge at vi ikke rakk filmen...

Ellers vært ei deilig helg. Slappet ordentlig av, og spist gode og lange frokoster i pysjen:o) Trenger slikt før jeg begynner på ei ny uke. Skal jobbe mandag og tirsdag denne uka, og fri onsdag og torsdag siden jeg har arbeidshelg neste helg.

På tirsdag skal jeg til frisøren, og det gleder jeg meg masse til. Tenkte jeg skulle ta meg en tur innom noen butikker samtidig og se om jeg finner meg en juletopp til dressen min:o)

Vet ikke helt om du kan kalle det mensdag 1 om det kom veeeeldig lite blod...? Hvordan er det i dag? Mensen kommet for fullt eller??

Høres ut som om du har hatt ei koselig helg! :o) Vi har heller ikke sett Bond-filmen enda. Får se om vi ser den eller The Holiday (?) (med Cameron Diaz og Jude Law) til helga. Jeg har hatt ei møkkahelg. Er i skikkelig dårlig humør etter at mensen kom. Det er så tungt å gå og håpe, og så skjer det ingen ting. Er bare lei meg. Og i tillegg har jeg hatt noen sinnsyke menssmerter. Har ligget på sofaen halve helga. Skal ringe gyn litt senere og spørre om ventetida for AIH. Vet jo ikke engang om jeg klarer å gå igjennom behandlingen, så jeg vil gjerne snakke med hun som i tilfelle skal behandle oss. Vi har tusen spørsmål også, om jeg vil klare undersøkelsene, hva som skal skje, om mulighetene til smertestillende, hva det koster, ventetid, muligheten til å bli satt på venteliste til IVF samtidig osv. Nå er det jo siste sjanse med Pergo. Huff. Det kan hende vi må vente med AIH til jeg har gått lengre hos fysioterapeuten (og blir ferdig med oppgaven min). Litt kjipt å ikke vite hva som skjer fremover. Jeg liker å ha en plan, for da blir alt mer forutsigbart.

Regner med det er deilig å ha et tidspunkt å forholde seg til? Det er jo ikke så lenge til mai/juni, og da er jo sjansene gode for at dere blir gravide. :o)

Jeg skal dra til frisøren i dag og ordne meg en time litt nærmere jul. Jeg gleder meg også til frisøren. Det føles bra å være ny-klipt (og ny-stripet). :o) Koselig å kjøpe nye klær også! Jeg har egentlig det jeg trenger, så jeg får heller vente å se om jeg kan gjøre noen kupp på salget etter jul.

Nå skal jeg prøve å ringe sykehuset igjen (ingen som svarte i sted).

Ha en fin dag! :o)

AIH er Artificial Insemination with Husband, altså inseminering. Jeg vet jo ikke så veldig mye om hvordan det foregår, men jeg må gå på hormonsprøyter i et par uker, og så er det innvendig UL noen ganger, og så får jeg EL-sprøyte, og så blir jeg inseminert to ganger med 12 timers mellomrom. Men jeg lurer veldig på detaljene, og om dette i det hele tatt lar seg gjennomføre for meg. Jeg vet ikke om jeg klarer innvendig UL (spørs hvor langt inn de skal, hvor mye hun må rote rundt, og om jeg kan få smertestillende). Og så lurer jeg på hvor sterke hormonsprøytene er. Det er mulig vi må vente til jeg blir ferdig med oppgaven min, for det er vanskelig å få gjort noe når det er så mye som skjer rundt meg. Det beste hadde kanskje vært inseminering i mai til august, og prøverør fra september og utover. Håper bare vi kan stå på begge ventelistene samtidig.

Har ringt sykehuset tre ganger, men gyn svarer ikke på calling-en. Skal prøve igjen om en halvtime.

Annonse

Nå fikk jeg endelig tak i ham. Han visste ikke hvordan ventetiden var, men han skulle gi beskjed til hun andre gyn, og så skulle vi få en time til samtale med henne. Det er jo bra. Men jeg gruer meg allerede. Er så redd for at vi ikke kan få hjelp pga meg. :o(

Jeg skjønner veldig godt at du er redd og lei deg.... Jeg har og sittet med de tankene om at jeg er redd det er kroppen min som stopper oss fra og bli foreldre til biologiske barn...Det er ikke så greit og ha de tankene...

Det finnes en løsning for dere. Det MÅ det gjøre. Omså må du kunne få en "lett" rus eller smertestillende under inseminering/vaginal UL. Du kan ikke være den første pasienten de har hjulpet med de plagene som du har, og har de ikke ekspertise på det sykehuset som du skal behandles på, så får de hente inn ekspertise andre plasser.

Håper dere får prate med en koselig gyn som tar plagene og smertene dine på alvor!

Her bakes det nå til jul igjen. Jeg holder på med bunnen til iskaka, og kjeksene til Sarah Bernhard. Nam nam nam. Gleder meg til og smake. Er vel de beste julekakene som jeg får:o)

Har handlet inn ribbe nå, og litt godt julepålegg:o) Tror dette blir en fantastisk jul. Klarer ikke og legge fra meg tanken og håpet om at neste gang jeg baker til jul, så er jeg høygravid!!!

Når skal du forresten starte med siste Pergo-kur???

Tok første Pergo-tablett i går, så nå er vi igang igjen. Får EL et par dager før nyttårsaften. Har vært og kjøpt vitaminer til mannen min i dag. Det er vel litt sent til denne syklusen, men vi håper jo han kan få litt flere sædceller i fall vi skal til inseminering. Nå gjør vi det vi kan. :o)

Har det litt bedre nå. Snakket med fysioterapeuten min, og hun sa at jeg burde se frem til insemineringen og prøverør og sånn. Hun sa at de helt sikkert kan hjelpe meg. Det blir sikkert endel smerter, men jeg overlever nok. Hun sa at jeg sikkert kunne få lokalbedøvelse eller noe sånt (eller bli dopet ned). Og så spurte hun om vi vurderer å adoptere hvis vi ikke får barn selv. Og det har vi jo. Da sa hun "ja, men da får dere jo barn". Har ikke tenkt på det på den måten. Vi vil jo helst ha egne, biologiske barn, som kan likne på oss og alt det der. Men jeg vet at jeg vil bli like glad i et adoptert barn. Og da blir vi jo en familie med barn, og det er jo det vi vil. Men jeg håper jo at vi får hjelp. Vi vil ikke ha råd til å adoptere på enda noen år. Det blir spennende å se hva som skjer. Fysio sa forresten at når hun har behandlet meg en stund, så kunne jeg få prøve nitroglyserin-spray mot smerter ved samleie. Hun hadde snakket med en gyn på sykehuset som var veldig interessert i å prøve ut dette. De bruker det visst under fødsel, helt på slutten, mot smerter. Høres spennende ut. Jeg prøver hva som helst! Er veldig glad for at jeg har funnet denne fysioterapeuten. Hun er veldig omtenksom og genuint interessert i å hjelpe. Det verste nå er egentlig å gå og vente, uten å ha en plan. Dersom man først får bestemt seg for noe og har en plan, så blir alt mye lettere. Nå er det liksom sånn at dersom jeg tenker på adopsjon, så tenker jeg mest på hvor dumt det er at vi ikke kan lage egne barn og at alt er trist. Men dersom man først får bestemt seg, så tror jeg at man glemmer det, og begynner å se frem til det som kommer. Det er lett å glemme hva man kan få, når man bare tenker på hva man ikke kan få. Skal prøve å være litt mer positiv fremover (selv om det ikke alltid er så lett). Det ordner seg sikkert til slutt! :o)

Har fått desemberlønninga inn på konto nå. Og alle julegavene er allerede betalt! Jippi!! Har tenkt å kjøpe meg forsikringer på nyåret, så vi trenger penger.

Mamma lager også Sarah Bernard. Det er kjempegodt! :o) Så flink du er som baker så mye!! Hos oss ble det bare pepperkaker. Men vi har enda flere igjen. :o) Har dere ribbe på julaften? Det har vi! Gleder meg masse til den middagen!!

Ja, neste år er du kanskje høygravid (kanskje jeg også?), og om to år, så har du en liten hjelper! :o)))

Har så lyst til å lage milkshake. Så en oppskrift med melk, is, NonStop og potetgull (!) som jeg vil prøve. Hørtes spennende ut! :o)

Ser på Nanny 911 nå. Teite mannfolk! Ha en fortsatt fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...