♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Hei hei alle sammen : ) Regner med det er flere enn meg som går på overtid, selv om jeg kanskje nå leder med mine 13 dager : ) I morgen er det kontroll hos legen først og senere overtidskontroll... Om det ikke skjer noe i dag/natt da, men det tviler jeg sterkt på ! Noen som har vært på overtidskontroll og kan fortelle hva som skal skje? Er spent på hva de gjør og sier, jeg vil ikke bli satt igang med drypp så det er ikke mye de kan gjøre..
Tullemor til 2 Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Hei. Jeg er 3 dager over nå, så du "leder" nok i forhold til meg. Jeg gikk 16 dager over sist. Ble satt i gang 14 dager over. På overtidskontrollen tok de UL og sjekket om det var noe modning og åpning. Alt var klart og jeg ble lagt inn. Fikk satt inn et kateter hvor de blåste opp en ballong med vann inn i skjeden (dette merker man ikke). Denne gikk jeg med i noen timer, og da gikk slimproppen. Dette var visst for å hjelpe til med modning og at det skulle begynne å åpne seg. Fikk deretter stikkpiller hver 4. time, og ble kontrollert med CTG ofte. Etter ett og et halvt døgn satte riene inn for fullt uten forvarsel og da tok det 7 1/2 time før baby var ute etter å ha blitt tatt med vacuum. Vil helst slippe dette en gang til. Det føltes voldsomt når det satte i gang, men jeg har jo ikke noe å sammenligne med. Ønsker deg lykke til i morgen. Ut må baby uansett på hvilken måte.
TKH71 & Halvor :-) Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Hei! Jeg er 10 dager etter termindatoen. Hadde 2-3 cm åpning da jeg ble sjekket hos jordmor for 3 dager siden, så jeg er moden. Skal til overtidskontroll den 23. og blir evt. satt igang da. Har i flere uker hatt masse murringer i rygg og mage og i dag har det vært ekstremt mye vondt. I går kom det endel slim på papiret også. Tror igrunn det skjer noe snart nå...
fembarnsmammaertoppenღ ღ Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 eg er to dager på overtid...har så lyst at noe skal skje!:-)
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 19. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2006 Er det vanlig med UL på overtidskontroll ??
lucky_mom Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Jeg er 6 dager over terminen min nå. Frykter også at jeg må settes igang, har ingen tegn på at noe som helst er på gang... Hvis det er noen trøst, så har min søster fem barn, og med to av disse ble fødselen satt igang med drypp. Hun sier faktisk at det var de greieste fødslene sine! Så det *trenger* ikke være så ille om man må settes igang med drypp!! Dette er sikkert veldig individuelt, som alt annet... Lykke til - krysser fingrene for at noe skjer snart for alle oss som er over termin :-)
Happy-32 Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Er 7 dager på overtid i dag, og VELDIG lei! Fødte 11 dager før termin sist svangerskap, men denne lille i magen min vil ikke ut. Det som er mitt problem er at jeg skal ha setefødsel, og hvis ikke fødselen starter av seg selv, blir det mest sannsynlig keisersnitt 14 dager på overtid. Syns det høres verre ut enn at det ender med igangsettelse. (ikke for å gjøre min situasjon til verre enn andre sine!) Men jeg gir ikke opp enda, satser på at det blir fødsel i morgen :-) Selv om jeg ikke kjenner noe nå. Har 2 cm åpning, så kroppen er i allefall litt i gang. Lykke til alle sammen! Snart får vi se gullungene våre.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 19. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2006 Jeg ble satt på drypp ved forrige fødsel, og tro meg... Det var IKKE en grei fødsel !! Er 6 år siden sist så det sier vel litt om hvor mye den opplevelsen har skremt meg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De kommer sikkert til å prøve å presse meg, men da vil jeg heller ha keisersnitt.. ! Håper selvfølgelig det starter av seg selv i natt
Thea og Erle Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 Sex, kanelboller , gå i trapper, et glass vin osv. Ser deg vel på treff i morgen? Må føde innen tre timer siden jeg trodde det skulle skje noe i helgen. Skjønner at du ikke vil bli satt i gang. Vi venter så spent og Erle vil ha seg en venninne nå altså
Snikker Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 Jeg er 10 dager over termindato nå og holder på å bli sprø av å vente slik. Var på overtidskontroll torsdag, da tok de UL av magen for å sjekke blodtilførsel gjennom navlestreng etc, målte diverse på babyen for å se at hun hadde det fint. Dette også fordi SF mål var gått noe ned. Det visste seg at det bare var babyen som har sunket godt ned i bekkenet. Jeg skal ringe igjen til sykehuset på tirsdag for å "bestille" ny overtidskontroll på torsdag. Dersom ingenting har skjedd innen den tid blir fødselene satt igang. Ellers er det godt å høre at det er flere på "overtid" - føler at alle føder unntatt meg..
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 19. november 2006 #11 Skrevet 19. november 2006 7 dager over her.....:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå